AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Er det noen som har fått skader på hørselen som følge av høy musikk på treningssenter, f.eks. i spinningsaler? Er det noen her som bruker ørepropper på slike timer for å beskytte ørene? Anonym poster: 753e0c0d4fb5532d2c46829e227e86f3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #2 Skrevet 27. juni 2012 Eneste jeg vet er at jeg irriterer meg grønn over det. Musikk på lavt/ middels nivå; helt greit. Høy musikk; ikke greit. I det hele tatt. Anonym poster: c767c20f9c15f3d1120a6c6f68308d45 1
riosoto Skrevet 27. juni 2012 #3 Skrevet 27. juni 2012 Jeg setter meg ikke på en sykkel rett fremfor en høyttaler, nei :-p be evt instruktøren om å senke volumet. Ute i "fellesarealet" (med vekter, apparater, tredemøller og slikt) er jeg ikke plaget med høy musikk på mitt senter.
Berit Skrevet 27. juni 2012 #4 Skrevet 27. juni 2012 Ergrer meg at mange spiller altfor høy musikk på treningssentrene. Har sagt ifra noen ganger. Da skrur de litt ned. Men neste gang er det like høyt igjen. Vil gjerne bruke ørepropper mens jeg trener, men har forsøkt og de bare detter ut.
LadyStarlight Skrevet 27. juni 2012 #5 Skrevet 27. juni 2012 Synes det er kjedelig med for lav musikk også, spesielt når man bare hører masse virr varr fra flere hodetelefoner og løping på mølle. Finnes en mellomting. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #6 Skrevet 27. juni 2012 Jeg tenker mest på musikken i saler, slik som på spinning. Jeg sitter som regel bak i lokalet, høytalerne er fremme, men i dag var det skikkelig høyt. Kjenner at det suser litt i ørene, og at jeg ikke kan ha så høy lyd rundt meg. Er litt redd for at jeg har skadet ørene. Det er jo også en kjent sak at det er større sjanse for å ødelegge hørselen når man trener, siden det blodstrømmen er sterkere til hørselsorganet under trening. Anonym poster: 753e0c0d4fb5532d2c46829e227e86f3 1
ini Skrevet 27. juni 2012 #7 Skrevet 27. juni 2012 Jeg foretrekker å høre min egen musikk når jeg trener, så å ha altfor høy musikk på et treningssenter syns jeg er en skikkelig uting. 3
belle_ Skrevet 27. juni 2012 #8 Skrevet 27. juni 2012 Nei, heller motsatt! Synes musikken ofte er alt for lav, ihvertfall på spinning. Ellers foretrekker jeg å høre på min egen musikk.
Berit Skrevet 28. juni 2012 #9 Skrevet 28. juni 2012 Nei, heller motsatt! Synes musikken ofte er alt for lav, ihvertfall på spinning. Ellers foretrekker jeg å høre på min egen musikk. Hvis det er lik høyde på musikken sånn som på spinningen hvor jeg går, så tror jeg du har nedsatt hørsel. Jeg har veldig god hørsel, og synes det ødelegger at de spiller så høy musikk. Har sluttet å gå der noen ganger pga det. Men noen trenere spiller litt lavere, og da går jeg
Suzy Skrevet 28. juni 2012 #10 Skrevet 28. juni 2012 Du bør si fra til intruktør, eller ledelse om musikken er for høy. Det er ikke meningen den skal være ubehagelig - bare medrivende og høy nok. Jeg pleier å spørre de som er på timene mine om de er komfortable med volumet og justere deretter, for jeg vet det er litt vanskelig å høre skikkelig sjøl når man sitter nesten bak høyttaleren. Si fra! 1
Berit Skrevet 28. juni 2012 #11 Skrevet 28. juni 2012 Du bør si fra til intruktør, eller ledelse om musikken er for høy. Det er ikke meningen den skal være ubehagelig - bare medrivende og høy nok. Jeg pleier å spørre de som er på timene mine om de er komfortable med volumet og justere deretter, for jeg vet det er litt vanskelig å høre skikkelig sjøl når man sitter nesten bak høyttaleren. Si fra! Ja, jeg har sagt i fra noen ganger til treneren. Da har de tatt hesyn og skrudd ned. Men neste gang er det like høyt igjen. Eller treneren skrur høyere og høyere på etter hvert. En gang spurte instruktøren ut i salen, og en ropte høyere, og jeg ropte lavere. Da ble det lavere, heldigvis. Men synes ikke det er så veldig gøy å måtte si fra så mange ganger. Tror mange trenere kanskje blir for vant med den høye musikken. Har sagt i fra, faktisk 2- 3 ganger til noen i resepsjonen også, så jeg tror de kjenner til "hun der som ikke vil ha høy musikk". Så fint at du spør ut i salen om de er komfortable med volumet og justerer deretter Veldig bra Jeg synes det er så kjekt å trene på treningsstudio, og liker å delta på mange ulike gruppetreninger. Synes det er veldig fengende og god musikk, liker også å ha det ganske høyt, men jeg tror jeg hører veldig godt, og derfor kan det noen ganger bli ubehagelig høyt. Har faktisk også hendt at jeg har holdt meg for ørene. Kan godt forstå at andre vil ha det høyt, for det er motiverende og gøy å trene til, og hvis hørselen gjennomsnittlig er litt lavere enn hos meg, så må der jo bare spilles Jeg tror kanskje jeg får se etter noen gode ørepropper som jeg kan ha på de timene med de trenerne jeg vet spiller ubehagelig høyt (i mine ører)
Suzy Skrevet 28. juni 2012 #12 Skrevet 28. juni 2012 Hm.. har du mulighet til å forøke et annet treningssenter da? Jeg syns det er dårlig service om man ikke tar på alvor at det er enkelte som plages av musikkvolumet. Det er jo utrolig lett å justere. Jeg foreslår at du "klager" skriftlig og sier fra at du forstå at ikke alle har like følsomme ører som deg, men at det forringer treningsopplevelsen din betraktelig - og det føles ydmykende å måtte be om hensyn hver eneste gang du er tilstede. Og om de vet godt (som du sier) at du er "hun som ikke vil ha det høyt" så burde de i allefall ta hensyn uten at du må be om det. Jeg hadde banket litt i bordet jeg - alle skal kunne kose seg på trening og ikke alle liker veldig høy musikk - sånn er det jo bare.
Berit Skrevet 28. juni 2012 #13 Skrevet 28. juni 2012 Hm.. har du mulighet til å forøke et annet treningssenter da? Jeg syns det er dårlig service om man ikke tar på alvor at det er enkelte som plages av musikkvolumet. Det er jo utrolig lett å justere. Jeg foreslår at du "klager" skriftlig og sier fra at du forstå at ikke alle har like følsomme ører som deg, men at det forringer treningsopplevelsen din betraktelig - og det føles ydmykende å måtte be om hensyn hver eneste gang du er tilstede. Og om de vet godt (som du sier) at du er "hun som ikke vil ha det høyt" så burde de i allefall ta hensyn uten at du må be om det. Jeg hadde banket litt i bordet jeg - alle skal kunne kose seg på trening og ikke alle liker veldig høy musikk - sånn er det jo bare. Tusen takk for at du bryr deg Det hjalp meg litt å skrive her som fikk meg til å reflektere over dette. For jeg må innrømme jeg har vært litt irritert over den høye musikken, og mener at de kunne tatt enda mer hensyn til mine "forfinete" ører. Men faktum er jo at det er kjempe gøy med høy musikk, og hvis flesteparten synes det er fint at de spiller så høyt, så er det mest riktig å ta hensyn til det som flesteparten ønsker. Jeg tror jeg får ta meg litt sammen og ikke irritere meg over den høye musikken, men heller selv kjøpe noen gode ørepropper som jeg kan bruke. Hører jo faktisk godt musikken for det En annen ting er at det er sikkert noen andre med "sånne" ører som meg (det kommer jo frem på tråden her), hm..... Bare det ikke spilles så høyt at det er fare for hørsels svekkelse. Kanskje noe som bør taes opp? Det er nok vært tatt opp. Da jeg meldte meg inn (på Elixia), snakket jeg om blant annet det med hun som jobbet der. Hun sa at det nye musikkanlegget de hadde var laget slik at volumet ikke skulle kunne gå over den grensen hvor det var fare for hørselen. Det var betryggende, tenkte jeg. Men noen ganger lurer jeg på om det virkelig er tilfelle? Vet du det, Suzy?
Suzy Skrevet 28. juni 2012 #14 Skrevet 28. juni 2012 Kan ikke si jeg kjenner til det Berit, men jeg vet at det er mulig å stille inn anleggene slik at de ikke kan skrus høyere enn et visst punkt (antagelig både for å spare høyttalere og ører ) Der jeg jobbet tidligere hadde vi et sånt i spinningsalen i allefall. Det er tolerant av deg å forøke ørepropper i allefall. Jeg tror jeg hadde klaget litt til. Det er klart det er gøy med høy musikk, men det er en grense for alt Lykke til med treninga i allefall!
Berit Skrevet 28. juni 2012 #15 Skrevet 28. juni 2012 Kan ikke si jeg kjenner til det Berit, men jeg vet at det er mulig å stille inn anleggene slik at de ikke kan skrus høyere enn et visst punkt (antagelig både for å spare høyttalere og ører Ja, det var det hun fortalte meg Takk for lykke til med treningen hilsen
Leifern Skrevet 13. juli 2012 #16 Skrevet 13. juli 2012 (endret) Må være høy nok musikk til at all stønningen og fisingen blir overdøvd! Endret 13. juli 2012 av Leifern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå