Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Dolphina
Skrevet

Hei!

Jeg har nå funnet ut at det er sosionom jeg vil bli! Har søkt de 3 siste årene, men har vært usikker, så har valgt andre ting. Men NÅ er jeg sikker!

Det jeg lurer på er hvordan jobbmulighetene er, hvordan fagene er og hvilke skole som anbefales og hvilke bør jeg holde meg unna?

HiL er nærmest så blir sannsynligvis der!

Jeg vil vite ALT!!!

Synes det virker som et meget interessant yrke!

En ting til, trenger jeg noe forbedrende ex. ett eller annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan trygt studere sosionomi på alle sosialhøgskoler rundt om i landet. Selv studerte jeg i Stavanger, og er kjempefornøyd. For tiden er det litt vanskelig jobbmessig, men stort sett så vil du få deg jobb. Dessuten vil tidene endre seg, det vil bli rift om sosionomene igjen.

Gjest Abelone
Skrevet

Jeg har vært sosionom i 10 år, og har aldri hatt problemer med å finne jobb. Det er utrolig mange ulike felt man kan jobbe innenfor, fordi du blir en generalist i sosialt arbeid. Det innebærer at du må "jobbe deg inn" i ulike fagområder alt etter hva du har lyst å arbeide med, enten det er psykiatri, barnevern, sosialkontor, tjenester for psykisk utviklingshemmede, familievernet, skolen (rådgiver osv.) kirken, frivillige organisasjoner, personalkonsulent, eller andre ting. Å være sosionom er en flott jobb, som jeg ikke skjemmes over, på tross av mange fordommer og gode vitser.... :blunke: Lykke til!

Skrevet

Jeg er også sosionom og må si at det anbefaler jeg virkelig. Joda, det er nok litt vanskelig med jobb akkurat om dagen, men det gjelder ikke bare sosionom. Dessuten har du som sosionom vanvittig mange muligheter og velge mellom, i tillegg til at det er et spennende felt og skikkelig kjekt.

Atmi

Gjest Brunhilde
Skrevet
Jeg er også sosionom og må si at det anbefaler jeg virkelig. Joda, det er nok litt vanskelig med jobb akkurat om dagen, men det gjelder ikke bare sosionom. Dessuten har du som sosionom vanvittig mange muligheter og velge mellom, i tillegg til at det er et spennende felt og skikkelig kjekt.

Atmi

Det er akkurat denne holdningen alle som tenker på å bli sosionom burde ha, i mine øyne!

Skrevet

Takk Brunhilde.

Men angående selve tråden så svarte jeg vel egentlig ikke på spørsmålet. Jeg vet ikke helt hvor vanskelig det er å komme inn nå, det var forhåldsvis høyt snitt på HIS da jeg begynte, men aner ikke om det er like vanskelig nå lenger. Antageligvis er det vel ikke det tror jeg.

Du trenger ikke noe spesielt utenom generell studiekompetanse for å komme inn.

Atmi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...