Gå til innhold

Meny sammen med invitasjonen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også satt stor pris på å få menyen på forhånd. Så slapp jeg bekymre meg over om det var noe jeg kunne spise, eller om jeg måtte mase om tilrettelegging eller takke nei til invitasjonen.

Anonym poster: f0561f5f015fd83dcc667e16538ee0db

Er det så mye du ikke kan spise siden du evt må takke nei til invitasjoner for selskap?

Anonym poster: e9f32fd7358188d64f7617147df5159c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har cøliaki, og for mange er det nesten ensbetydende med at jeg ikke spiser brød. Det som er litt morsomt er at folk ikke tenker på at brød ikke er noe som vokser på trær, men faktisk lages av flere ulike råvarer. Jeg er flink til å gi beskjed om hva dette innebærer, både når jeg spiser ute (som egentlig er ganske slitsomt), og når jeg er i selskaper osv. Ved tallerkenservering ender det ofte opp med at jeg likevel ikke kan spise noe som helst av det som serveres. "Alt" inneholder jo hvetemel, og altfor ofte får jeg sauser som inneholder gluten.

Om menyen blir sendt ut på forhånd hadde det gjort livet mye lettere for meg å kunne gi beskjed om hva som må fjernes for at jeg skal kunne spise maten. Nå har jeg kommet til punktet hvor jeg pleier å si at jeg ikke spiser noe som helst bortsett fra rene kjøtt- og fiskeprodukter uten noe dilldall, og rene grønnsaker som ikke er blitt behandlet på noen annen måte annet enn koking/steking, og uten noen som helst form for saus eller krydder.

Om man likevel ikke ønsker å sende ut menyen til alle, så hadde det kanskje vært lurt å sende ut til de man vet har matintoleranser? Jeg ville hvertfall satt oppriktig pris på det. :)

• Liker 1
Skrevet

Dette synes jeg blir rart. Enten får man da sende ut menyen til alle eller ingen. Kommer jo an på hvor mange man ber og hvor godt man kjenner de, men det er jo ikke alltid man vet alle mulige matallergier og intoleranser hos gjestene.

Selv ser jeg nå at vi bare kan være enda mer glad for at vi skal ha et lite bryllup hvor vi kjenner alle gjestene og deres evt allergier/diabetis etc slik at dette ikke blir noe komplisert.

AnonymBruker
Skrevet

Er det så mye du ikke kan spise siden du evt må takke nei til invitasjoner for selskap?

Ja, og jeg liker ikke å være til byrde eller måtte be om spesialbehandling.

• Liker 1
Skrevet

Ja, og jeg liker ikke å være til byrde eller måtte be om spesialbehandling.

Jeg ville følt meg mer til byrde om jeg takket nei pga intoleranser. Man blir jo gjerne invitert fordi den/de som skal feires vil ha deg der... ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville følt meg mer til byrde om jeg takket nei pga intoleranser. Man blir jo gjerne invitert fordi den/de som skal feires vil ha deg der... ;)

Så selvutslettende er jeg ikke, at jeg til og med skal ha dårlig samvittighet om jeg velger å ikke komme. Sliter i tillegg med sosial angst, slik at jeg alltid må fiske for å finne ut av bordplasseringen. Min drømmeinvitasjon inneholder både meny med flere valg, og avkryssing for hvem man ønsker å sitte med. Eller de magiske ordene "fri bordplassering". En sånn invitasjon får jeg neppe se :)

AnonymBruker
Skrevet

Så selvutslettende er jeg ikke, at jeg til og med skal ha dårlig samvittighet om jeg velger å ikke komme. Sliter i tillegg med sosial angst, slik at jeg alltid må fiske for å finne ut av bordplasseringen. Min drømmeinvitasjon inneholder både meny med flere valg, og avkryssing for hvem man ønsker å sitte med. Eller de magiske ordene "fri bordplassering". En sånn invitasjon får jeg neppe se :)

Nei, ærlig talt. Det skulle da bare mangle. Avkryssing for hvem man ønsker å sitte med? For en jobb for de som arrangerer da! herligheten!

Anonym poster: e9f32fd7358188d64f7617147df5159c

• Liker 2
Skrevet

Er måte på hvor sær og egen en skal være. Jeg ville heller foretrukket at slike gjester ble hjemme istedenfor å være så vanskelig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...