Gå til innhold

Meny sammen med invitasjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville du sendt med menyen sammen med bryllupsinvitasjonen? Vet ikke hvor vanlig det er her i Norge.

Anonym poster: e9f32fd7358188d64f7617147df5159c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt supert! Da kan man velge mellom vegetar/kjøtt (vet mange gjør dette i utlandet) eller gi beskjed om allergier eller andre hensyn som bør taes FØR dagen og ikke være skuffet når dagen kommer over manglende tilrettelegging.

Anonym poster: c48eccdf5d233442a7ca8f221c0ec53e

• Liker 3
Skrevet

Enig med over. Det høres veldig greit ut at folk kan velge. Jeg har selv aldri mottatt det sammen med invitasjoner, men hadde satt stor pris på det :-)

Skrevet

Skal dere ha det slik at man kan velge mellom to retter? Om ikke ville jeg bare skrevet at allergier må opplyses om slik at det kan taes hensyn til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt supert! Da kan man velge mellom vegetar/kjøtt (vet mange gjør dette i utlandet) eller gi beskjed om allergier eller andre hensyn som bør taes FØR dagen og ikke være skuffet når dagen kommer over manglende tilrettelegging.

Nettopp derfor ville jeg unngått meny slik at folk ikke begynte å ringe meg ned å klage over at menyen ikke er lavkarbo/grete Roede/ Paleo/ lavkalori/ GI/ og gud vet hva annet. Når folk får menyen på forhånd, og da spesielt eldre familie medlemmer blir det masse sukking og stønning.

Anonym poster: cf02381917b159a7ee35f4e4998a2137

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal dere ha det slik at man kan velge mellom to retter? Om ikke ville jeg bare skrevet at allergier må opplyses om slik at det kan taes hensyn til.

Ja de kan velge forrett og hovedrett. TS

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp derfor ville jeg unngått meny slik at folk ikke begynte å ringe meg ned å klage over at menyen ikke er lavkarbo/grete Roede/ Paleo/ lavkalori/ GI/ og gud vet hva annet. Når folk får menyen på forhånd, og da spesielt eldre familie medlemmer blir det masse sukking og stønning.

Heh, fælt så negativ du var da.

Lavkarbo-menneskene kan fint tilpasse en rett, de spiser det de kan og lar resten være. Kan be om ekstra av tilbehør eller kjøtt, for eksempel.

Jeg ville ikke opplevd scenarioet du beskriver fra min familie og omgangskrets, synes du overdriver VELDIG nå.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oi da.Det hørtes ut som sære gjester. Vi skal servere 3 retters meny, men folk kan velge ut fra to forretter og to hovedretter. Tror jeg sender med menyen i invitasjonen. Gjør det som jeg er vant med :-). TS

Skrevet

Oi da.Det hørtes ut som sære gjester. Vi skal servere 3 retters meny, men folk kan velge ut fra to forretter og to hovedretter. Tror jeg sender med menyen i invitasjonen. Gjør det som jeg er vant med :-). TS

Ja, da er det nok lurt å sende med menyen :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, da er det nok lurt å sende med menyen :)

Ok? :-). Ja, for alternativet er at menyen også kan ligge på hotellrommet når gjestene ankommer, men da må de fylle de ut ganske fort pga fristen til kjøkkenet. Var derfor jeg tenkte at det kanskje er best å bare sende med invitasjonen selvom det er 4 md til bryllupet. TS

Skrevet

Du kan jo sende med menyen sånn at de vet hva de har å velge mellom, og så legger dere den også på hotellet sånn at de som ikke har fått somla seg til å svare får sjansen til å gjøre det der. Er alltid noen som er litt treige :fnise:

• Liker 2
Skrevet

det minner meg om en kongen av queens episode hvor faren til Carrie var i et bryllup. Han hadde bestilt fisk (for mange måneder siden) men når dagen kom så hadde han lyst på kjøtt...

Som han sa, hvordan kunne jeg vite for flere måneder siden at jeg skulle få lyst på kjøtt i dag! :fnise:

Synes det er flott å sende med menyen jeg, men jeg ville nok vært en av de som måtte svare samme dag som jeg ankom hotellet.. :)

• Liker 5
Skrevet

Personlig ville jeg valgt å enten sende menyen med invitasjonen, eller legge på hotellet. For meg ville det blitt litt for mye meny hvis den skulle stadig vekk dukke opp :fnise:

Skrevet

Skal legge med svarkort, men ikke med utdypende meny, blir bare valg mellom kjøtt/fisk. Ikke forklaring på hva retten blir.

Skrevet

Skal legge med svarkort, men ikke med utdypende meny, blir bare valg mellom kjøtt/fisk. Ikke forklaring på hva retten blir.

Hvis du skal ha svarkort synes jeg du bør forklare hva de forskjellige valgene er...

Fisk/kjøtt kan være så mangt.

Er ikke alle som liker alle fiskeslag eller kjøtttyper, er stor forskjell på laks og torsk..

• Liker 1
Skrevet

Hvis du skal ha svarkort synes jeg du bør forklare hva de forskjellige valgene er...

Fisk/kjøtt kan være så mangt.

Er ikke alle som liker alle fiskeslag eller kjøtttyper, er stor forskjell på laks og torsk..

Det er jeg enig i. Alt eller ingenting takk :fnise:

Skrevet

Er mest for de som ikke spiser rødtkjøtt/vilt.

Da får de enten velge å ta sjansen på fisk eller spise kjøtt. Vil ikke avsløre for mye heller :)

Mulig det blir satt opp kjøttsort/fiskesort, noe all à "vilt/laks" Eller "kalv/steinbit"

• Liker 1
Skrevet

Er mest for de som ikke spiser rødtkjøtt/vilt.

Da får de enten velge å ta sjansen på fisk eller spise kjøtt. Vil ikke avsløre for mye heller :)

Mulig det blir satt opp kjøttsort/fiskesort, noe all à "vilt/laks" Eller "kalv/steinbit"

Det hadde jeg satt stor pris på. Tar sjeldent sjansen på sjømat, for det er så mye jeg ikke liker. Kjøtt er jeg veldig glad i, men står det mellom svin og laks så velger jeg laksen. Står det mellom vilt/stofe og steinbit så tar jeg kjøttet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også satt stor pris på å få menyen på forhånd. Så slapp jeg bekymre meg over om det var noe jeg kunne spise, eller om jeg måtte mase om tilrettelegging eller takke nei til invitasjonen.

Anonym poster: f0561f5f015fd83dcc667e16538ee0db

Skrevet

Jeg kjenner jeg er glad vi skal ha tapas...

Helt greit å å legge ved menyen forøvrig. Gjør som du selv vil. Noen klager alltid uansett;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...