Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har noen spørsmål om mascara, og håper noen av dere der ute kan hjelpe meg:

1) Hender det også at dere har en "bad mascara day"? En dag kan vippene bli såååå

fine, mens en annen dag ser det helt forferdelig ut? Selv om du i utg.pkt. har

gjort akkurat det samme som dagen før?

2) Hva gjør dere med vipper som går på kryss og tvers? Jeg vil jo at mine skal være

parallelle (dere skjønner sikkert hva jeg mener), men rett som det er, så ligger

noen av vippene på tvers av hverandre. Jeg pleier i så fall å prøve å fikse det

med å skille dem med en liten saks el fil, men det blir sjelden så mye bedre.

De siste par månedene nå har jeg forøvrig brukt et vippeserum som har gjort

vippene vestentlig lengre, så det problemet har ikke akkurat blitt mindre...

Vurderer å droppe det serumet fra nå av :fnise: .

2) Har dere mascara både over og under øyet? Jeg prøver å venne meg til å ha under

øyet også, men foreløpig synes jeg det ser så voldsomt ut, så jeg tør lissom

ikke... Er det forresten et "must" at man må ha eyeliner under øyet hvis man

skal ha mascara der?

Jeg begynte med sminke i voksen alder, så jeg er fortsatt litt usikker på dette feltet. Men drister meg til å stadig prøve nye (og mer avanserte?) ting :gjeiper:

Forresten; når det gjelder punkt 2, så har jeg prøvd å gre vippene med en sånn liten vippekam i forkant.

Jeg vet jeg har flere spørsmål rundt mascara, men de kommer jeg jo ikke på nå, så de får jeg heller ta en annen gang :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bella90
Skrevet

Bruk vippetang :)

Ja, jeg bruker maskara både over og under øyet. Det er skjelden jeg bruker eyeliner til hverdags.

Skrevet

Når jeg fant den perfekte mascara for meg så har jeg ikke dårlige dager med den. (så sant den ikke begynner å bli gammel)

Vipper som går på kryss og tvers løses med å påføre mascara i sikksakk bevegelser helt innenfra roten. Det blir ofte gris på øyelokket med denne metoden men fjernes raskt med qtips.

Jeg har sluttet å bruke mascara under øynene til hverdags nå fordi det passer min øyefasong best.

Jeg har ikke behov for vippetang men kanskje du burde prøve det?

Skrevet

Takk for svar begge to :) ! Jeg har faktisk en vippetang, men den gjør dessverre ikke noe fra eller til, for sånn sett er vippene slik de skal være; de står altså ikke rett ut, men går i en fin bøy oppover. Jeg påfører også mascaraen i sikksakk-bevegelser, men vippene ligger like mye på kryss og tvers. Hm! Litt småfrustrerende det der. Men går likevel på med nytt mot :) .

Gjest Swipper
Skrevet

Jeg har også bad mascara dager noen ganger og jeg HATER det! Det er virkelig noe av det værste jeg vet. Det ser jo ut som om sminken har vært på i flere dager!

Jeg bruker som regel mascara både oppe og nede, men ikke noe eyeliner. Noen ganger går jeg uten nede også, men da føler jeg at øynene ser så små ut og at jeg er dødstrøtt.

Skrevet

Du må ha bevegelsen i ett hvis du forstår. Gnu kosten godt inntil røttene slik at du har skikkelig "tak" ikke slike småbevegelser ;) Har hørt at mange varmer vippetanga opp med hårføner før de bruker den slik at den får litt krølltangeffekt. Kanskje du kan prøve det?

Skrevet

Hei! Jeg har noen spørsmål om mascara, og håper noen av dere der ute kan hjelpe meg:

1) Hender det også at dere har en "bad mascara day"? En dag kan vippene bli såååå

2) Hva gjør dere med vipper som går på kryss og tvers? Jeg vil jo at mine skal være

parallelle (dere skjønner sikkert hva jeg mener), men rett som det er, så ligger

noen av vippene på tvers av hverandre. Jeg pleier i så fall å prøve å fikse det

med å skille dem med en liten saks el fil, men det blir sjelden så mye bedre.

De siste par månedene nå har jeg forøvrig brukt et vippeserum som har gjort

vippene vestentlig lengre, så det problemet har ikke akkurat blitt mindre...

Vurderer å droppe det serumet fra nå av :fnise: .

2) Har dere mascara både over og under øyet? Jeg prøver å venne meg til å ha under

øyet også, men foreløpig synes jeg det ser så voldsomt ut, så jeg tør lissom

ikke... Er det forresten et "must" at man må ha eyeliner under øyet hvis man

skal ha mascara der?

Jeg begynte med sminke i voksen alder, så jeg er fortsatt litt usikker på dette feltet. Men drister meg til å stadig prøve nye (og mer avanserte?) ting :gjeiper:

Forresten; når det gjelder punkt 2, så har jeg prøvd å gre vippene med en sånn liten vippekam i forkant.

Jeg vet jeg har flere spørsmål rundt mascara, men de kommer jeg jo ikke på nå, så de får jeg heller ta en annen gang :)

1. Absolutt. Noen dager er vippene perfekte, andre dager er det litt som om de bare ikke vil. Har samme tendenser på håret også.

2. Jeg bruker en ren maskara-kost til å gre gjennom vippene før maskaraen har tørket. Fungerer veldig bra.

3. Jeg bruker ikke under øyet fordi jeg har for lange vipper. Høres ut som et luksusproblem, men om jeg tar på nede så ser øynene mine ut som edderkopper...jeg har også lest/hørt/blitt fortalt/har det fra en annen part at man ser eldre ut om man tar på maskara nede fordi man trekker øyet ned, fremfor opp. Og jeg synes at man alltid skal bruke eyeliner om man bruker maskara, dette gjelder også oppe. Må ikke være mye,men litt er et must for min del. Og i stedet for maskara nede, kan litt smudget eyeliner gjøre samme nytten.

Skrevet (endret)

- Er vippene dine helt fri for produkter, når de ikke vil "jobbe" med deg? Det kan også være at mascaren din ikke passer deg, som vanlig hår kan øyevippehår også være tørt og fett.

2) Hva gjør dere med vipper som går på kryss og tvers?

Da tar jeg på mascaren først, i "sikk sakk" bevegelser, deretter grer jeg gjennom med f. eks en ren mascarabørste.

2) Har dere mascara både over og under øyet?

Jeg har begge deler, eller bare over en gang i ny og ned.

Som en over meg har sagt, så kan mascara under øyet fort trekke ned ansiktet- og man fremtrer eldre enn det man er.

Nei, det er absolutt ikke et must å ha eyeliner under øyet, selvom man har mascara. Nå på sommeren bruker jeg det sjeldent, med mindre jeg skal ut på kvelden. En mørk liner gir et intenst blikk, men kan også lukke igjen øyet for de som har mindre øyne.

Endret av Muffesk
Skrevet

1) Ja, jeg har absolutt "bad mascara days" :/ vet ikke helt hva det kommer av. Må forske litt mer på det. Jeg skylder på påføringen eller at jeg ikke har tatt av overflødig produkt av børsten. Jeg ender opp med å gjøre det på ny, eller bare ta det bort å gå uten i protest :P

2) Det har jeg ikke opplevd. Men bruker lang tid på å separere med mascarabørsten.

3) Av og til. På fest gjør jeg det nesten alltid. Men passer på at jeg ikke forlenger undervippene. Da ser jeg bare skummel ut :)

Skrevet

Jeg har aldri bad-mascara days eller vipper som går på kryss og tvers. Er flink til å rense, og har i løpet av mange år lært med god teknikk og hvilke produkter som virker. Jeg må ha en stor og kraftig påføringsbørste, ellers blir det bare kluss hos meg...

Jeg bruker ikke mascara under øyet. Hos de fleste fører dette bare til at man ser eldre ut, mens andre kler det godt. Synes du det ser for voldsomt ut hadde jeg latt være.

Jeg misstenker at du kanskje ikke renser godt nok, og ikke har et rent grunnlag når du legger på mascara? Da blir det fort håpløst uansett hva man gjør. Finn en god, oljefri rens som du bruker hver kveld. Når du påfører mascara kan du først børste vippene raskt med en bryn børste. Deretter setter du mascaraen bestemt nederst ved vipperoten, og sikk-sakker børsten sakte oppover i vippenes hele lengde.

Skrevet

Det er godt å høre at noen av dere sliter med det samme som meg, for det er temmelig frustrerende når det går skeis :sur: .

Jeg renser godt nok, slik som noen av dere foreslår. Renser faktisk veeeldig godt når jeg fjerner sminken før jeg går til sengs. Har en rens jeg er veldig fornøyd med, fordi den alltid fjerner alt uten at jeg må gnikke og gnu til den store gullmedalje (noe som selvsagt ville ødelagt vippene).

Jeg har også (omsider!!) funnet to mascaraer som fungerer kjempefint for meg, så jeg tror ikke det er det det står på heller. Men får jo bare fortsette å prøve nye mascaraer og se om jeg kan bli kvitt disse dumme "bad mascara"-dagene...

Tipsene med å bruke en ren mascarabørste og brynbørste skal jeg prøve på i morgen, for det var nytt for meg. Spennende å prøve nye metoder!

Ut i fra det jeg ser her, er det tydeligvis ikke så vanlig å bruke mascara under øyet som det jeg hadde trodd. Trodde "alle" gjorde det, jeg. Godt å vite.

Hm... Sikksakk-bevegelsene tror jeg at jeg gjør riktig ut i fra det du (Frua) beskriver; starter innerst ved roten og stopper ikke før jeg har dekket vippene helt ut. Det fungerer som regel, men...

Tusen takk for svar alle sammen!! Det er så fint å ha et sted å henvende seg når man lurer på noe, for her inne får man alltid svar, og dere flotte KG-jentene har hjulpet meg mer enn én gang :) .

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...