Gå til innhold

Hvordan gifte seg på kontor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og min andre halvdel skal gifte oss og har fyllt ut papirene, MEN vi vet ikke helt hvor og hvordan man sender papirene inn:P står noen plasser at man skal sende inn til skattekontoret. men vil det da si at jeg bare går innom skattekontoret å leverer arkene løse eller må jeg ha konvolutt eller noe?

og står og noen plasser at man skal sende inn til folkeregisteret, men hvordan gjør man det?:P

og en siste ting:D når man fylte ut skjemaene så måtte man skrive hvilken dato man skulle gifte seg. men vi kan ikke bestille tid på kontoret FØR man har fått prøveatesten så jeg forstår ingenting:P vi vil gifte oss NÅ! med en gang:P. hva sjer vis datoen vi har skrevet ikke går ann å gifte seg på? må man fylle ut nye papir eller er det ikke så nøye?

takker for alle svar:)

hilsen glad jente!;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi puttet papirene i en konvolutt og sendte til den adressen skattekontoret oppga. Siden vi bor i Bergen, så ble det til folkeregisteret sitt konto i Stavanger. Kjempe logisk... Vi skrev på datoen når vi ville gifte oss, og siden vi fikk den datoen vi skrev på så vet jeg ikke om det er noe problem. Har hørt at man kan skrive på måned og år også har det holdt.

Mer infor finner du her: http://www.skatteetaten.no/no/Alt-om/Folkeregistrering/Ekteskap/

AnonymBruker
Skrevet

i 1999 giftet jeg meg på kontor. Vi leverte alle papirene til folkeregisteret, nå er jo både skatteetaten og folkeregistret samlet. Vi skrev på datoen vi ville gifte oss, det måtte være dagene mandag-fredag. Så fikk vi tildelt klokkeslett, hadde et ønske om klokkeslett og vi fikk det.

Anonym poster: 6c86134207ee5ebe0ed7b63939fc0e54

Skrevet

Når vi giftet oss møtet jeg bare opp i skattekontoret (aka. folkeregisteret) og leverte papirene løse. Vi hadde hørt meg tingrettet om vi kunne få dato og det kunne vi ikke før attestene var klare så vi måtte levere papirene uten å spesifisere noen dato og det gikk helt fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...