Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her som er medlem der?

Og hvordan har det gått?

Jeg har som mål å gå ned 20 kg innen januar 2013... Litt optimistisk kanskje..

Men Ifølge vektklubben ska jeg få i meg 2125 kcal!

Syntes det er mye?

Jeg sliter jo med å få i meg nok mat fra før av og nå må jeg nærmest doble det jeg spiser!

Men det ska kanskje være sånn..?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grete Roede mener du? Hvor mye du skal spise kommer jo an på hvor mye du veier og hvor aktiv du er. Det høres litt høyt ut, men det er jo umulig for meg å si. Kan det være at dette er de kcal du trenger for å holde vekten stabil? Eller at du har beregnet med mye trening? Jeg synes det er greiest å regne vanlig hverdagsaktivitet, uten trening, og så heller spise litt mer når jeg trener. Lettere å holde kontrollen da, med mindre du er flink og trener like mye hver uke.

Jeg synes vektklubben er fin. Den er gratis, og det er et fint forum der man kan stille spørsmål og snakke med likesinnede. Grete Roede sine kurs er også bra om du trenger litt ekstra oppfølging. Jeg liker at de forholder seg til et vanlig norsk kosthold. Litt enklere både mens man går ned i vekt og etterpå.

Lykke til! :)

Anonym poster: 52d93526d8e763fd74f26e29d5e41cf2

Skrevet

Men det er dagsbehovet ditt. Så må du kutte ned med f.eks 500 kalorier (for 0,5kg vektnedgang i uken) :-)

Skrevet

Det hørtes litt mye ut, kanskje. Men det stemmer nok. Jeg skulle gå ned 10 kg på 10 uker og skulle få i meg 1900 kcal pr dag.

Også kommer det jo an på hva du veier når du begynner. Jo mindre man veier, jo mindre kcal må man få i seg for å merke det på vekta. Etter at mine 10 kg forsvant, og jeg skulle gå ned 10 nye, måtte jeg ned i 1500 kcal pr dag.

Skrevet

Grete Roede mener du? Hvor mye du skal spise kommer jo an på hvor mye du veier og hvor aktiv du er. Det høres litt høyt ut, men det er jo umulig for meg å si. Kan det være at dette er de kcal du trenger for å holde vekten stabil? Eller at du har beregnet med mye trening? Jeg synes det er greiest å regne vanlig hverdagsaktivitet, uten trening, og så heller spise litt mer når jeg trener. Lettere å holde kontrollen da, med mindre du er flink og trener like mye hver uke.

Jeg synes vektklubben er fin. Den er gratis, og det er et fint forum der man kan stille spørsmål og snakke med likesinnede. Grete Roede sine kurs er også bra om du trenger litt ekstra oppfølging. Jeg liker at de forholder seg til et vanlig norsk kosthold. Litt enklere både mens man går ned i vekt og etterpå.

Lykke til! :)

Har vært medlem av Grete Roede før og syntes ikke det var verdt pengene,selv om jeg gikk ned 12 kg!

Jeg vet at hvis jeg drikker mer vann og går mye,samt spiser alle måltidene,så går jeg ned. Syntes derfor Vektklubben er bra iom at det er gratis og du må registrere det du spiser!

Har du brukt Vektklubben?

Fått no bra resultat?

Skrevet

Men det er dagsbehovet ditt. Så må du kutte ned med f.eks 500 kalorier (for 0,5kg vektnedgang i uken) :-)

Ifølge den siden så får jeg i meg 1000 mindre kcal,så det stemmer nok når jeg skal ned 20 kg på 20 uker.. En kg i uka..!

Skrevet

Det hørtes litt mye ut, kanskje. Men det stemmer nok. Jeg skulle gå ned 10 kg på 10 uker og skulle få i meg 1900 kcal pr dag.

Også kommer det jo an på hva du veier når du begynner. Jo mindre man veier, jo mindre kcal må man få i seg for å merke det på vekta. Etter at mine 10 kg forsvant, og jeg skulle gå ned 10 nye, måtte jeg ned i 1500 kcal pr dag.

Brukte du Vektklubben da?

Trente du mye ved siden av??

Unnskyld hvis jeg spør mye men DENNE gangen må jeg klare det!! :)

Skrevet

Brukte du Vektklubben da?

Trente du mye ved siden av??

Unnskyld hvis jeg spør mye men DENNE gangen må jeg klare det!! :)

Jeg bruker vektklubb.no. Og ettersom jeg står på venteliste for å få operert et ødelagt kne, så har jeg ikke fått trent så mye. Allikevel gikk jeg ned 10 kg på to og en halv måned. Synes det var enklere enn jeg hadde sett for meg! Så lenge man gjør det til en vane å registrere det man spiser, så går det greit. På dager hvor jeg greide å trene hadde jeg gjerne en del kalorier til gode på slutten av dagen, og da koste jeg meg med litt chips og godteri. Det er kanskje ikke meningen å spise kaloriene man har trent bort, men det gjorde det hele litt enklere for meg.

Lykke til! Jeg trodde aldri jeg skulle greie det. Har prøvd i flere år å gå ned, og vektklubb ble løsningen for meg :)

Skrevet

Jeg bruker vektklubb.no. Og ettersom jeg står på venteliste for å få operert et ødelagt kne, så har jeg ikke fått trent så mye. Allikevel gikk jeg ned 10 kg på to og en halv måned. Synes det var enklere enn jeg hadde sett for meg! Så lenge man gjør det til en vane å registrere det man spiser, så går det greit. På dager hvor jeg greide å trene hadde jeg gjerne en del kalorier til gode på slutten av dagen, og da koste jeg meg med litt chips og godteri. Det er kanskje ikke meningen å spise kaloriene man har trent bort, men det gjorde det hele litt enklere for meg.

Lykke til! Jeg trodde aldri jeg skulle greie det. Har prøvd i flere år å gå ned, og vektklubb ble løsningen for meg :)

Wow!! :-D

Det er jo utrolig bra!

Håper jeg klarer meg like bra..

Jeg er alenemor og den eneste trimmen jeg får nå er trilleturer.. Men jeg går fort og fint i et par timer om dagen.

På jobb er det mye rask gange og løping i trapper. Håper det hjelper litt..!

Men jeg sliter å få i meg så mye kalorier! Har et gjennomsnitt nå på 1800-1900 kcal.. Men har bare vært medlem i 4 dager da ;)

Skrevet

Masse lykke til! Dette klarer du :-) STÅ PÅ!

Skrevet

Vektklubben er da ikke gratis?? Ikke VG'e i alle fall...

Har vært der og det funket, men med en gang jeg sluttet å skrive inn sklei det det dessverre ut...viktig å følge det jevnlig opp!!

Skrevet

Har vært der og det funket, men med en gang jeg sluttet å skrive inn sklei det det dessverre ut...viktig å følge det jevnlig opp!!

Nei,stemmer det.

Det er ikke gratis! *Gullfisk minne*

Men da et det,for meg iallfall,ekstra motiverende å faktisk klare dette!

Skrevet

Masse lykke til! Dette klarer du :-) STÅ PÅ!

Tuuusen takk! :-D

Blir så glad når jeg får litt støtte! ;)

Har en aktiv sønn,så det er for han sin skyld at jeg gjør dette! Vil at han skal være stolt av mamman sin! Skal være et godt forbilde! :)

AnonymBruker
Skrevet

Har vært medlem av Grete Roede før og syntes ikke det var verdt pengene,selv om jeg gikk ned 12 kg!

Jeg vet at hvis jeg drikker mer vann og går mye,samt spiser alle måltidene,så går jeg ned. Syntes derfor Vektklubben er bra iom at det er gratis og du må registrere det du spiser!

Har du brukt Vektklubben?

Fått no bra resultat?

Jeg har både gått på kurs og bare brukt nettressursene. Greit å gå på kurs når man er ny, for man lærer faktisk litt, men man kan fint klare det alene også. Kommer litt an på motivasjonen tenker jeg. Har aldri prøvd nettkurs og det tror jeg ikke er like bra. Det er noe med å møte de samme menneskene hver uke og veie seg sammen med dem. Skikkelig spark bak!

Jeg har fått bra resultat ja. Gikk ned 25 kg, første gangen, og holdt vekten i mange år, men så skadet jeg meg, flyttet til utlandet og klarte å få tilbake altfor mange dårlige vaner. Nå holder jeg på igjen, men alene denne gangen. Det går fint så lenge man ikke mister fokus. :)

vektklubb.no = VG sin

vektklubben.no = Grete Roede sin

Litt forvirrende ;)

Skrevet

vektklubb.no = VG sin

vektklubben.no = Grete Roede sin

Litt forvirrende ;)

Ah...er Grete Roede sin gratis?

AnonymBruker
Skrevet

Ah...er Grete Roede sin gratis?

Ja, de har flere nivåer, men det laveste er gratis. Du får tilgang til å legge inn det du spiser, trening + forumet. Det er jo det du har mest bruk for. Kaloribehovet ditt må du regne ut selv da, men det pleier å ligge en formel helt øverst i ett av forumsrommene. Eller man kan bruke den som det er linket til over.

Skrevet

Jeg gikk ned litt over 10 kg ved hjelp av vg vektklubb. Det "eneste" jeg gjorde var at jeg var pinlig nøye med å skrive inn ALT jeg puttet i munnen, hver dag! Jeg trente ikke spesielt mye den gangen, hadde små barn. Ble vel noen trilleturer eneste.

Så for meg var dette en super måte å komme ned i matchvekten på!

Lykke til, dette greier du:-)

Skrevet

Jeg gikk ned litt over 10 kg ved hjelp av vg vektklubb. Det "eneste" jeg gjorde var at jeg var pinlig nøye med å skrive inn ALT jeg puttet i munnen, hver dag! Jeg trente ikke spesielt mye den gangen, hadde små barn. Ble vel noen trilleturer eneste.

Så for meg var dette en super måte å komme ned i matchvekten på!

Lykke til, dette greier du:-)

Det hørtes jo Veldig bra ut da! :D

Håper bare tålmodigheten holder denne gangen..!

Er som regel den som ryker ;-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...