Gå til innhold

Han spiser ikke! :((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten minimann på 1 1/2 år som nå har nekta å spise mat i over en uke!

Det eneste jeg får inn i ham er snack'n Jack med ostesmak og et par små biter av brød til frokost!

Ellers drikker han godt!

Har byttet pålegg på brødet hver dag og gjør alt for å få inn et par skjeer med middag.. :-/

Er dette normalt?

Noen som har non tips??

Han er heldigvis litt rund og god men mammahjertet gjør vondt når han ikke spiser :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ja, det er helt vanlig at unger har perioder der de spiser lite. Men en frisk unge sulter seg ikke, så jeg synes du skal ta det med ro :)Så lenge han drikker og får i seg litt og ikke hans helsetilstand endrer seg, så er det nok ikke noe å bekymre seg for :) Snakk med helsesøster om du er bekymret :)

Skrevet

Ja, det er helt vanlig at unger har perioder der de spiser lite. Men en frisk unge sulter seg ikke, så jeg synes du skal ta det med ro :)Så lenge han drikker og får i seg litt og ikke hans helsetilstand endrer seg, så er det nok ikke noe å bekymre seg for :) Snakk med helsesøster om du er bekymret :)

Godt å høre at det er normalt:)

Han skal til legen imorgen,så kommer til å ta det opp da..

AnonymBruker
Skrevet

Holder han på å få tenner? Min ville ikke spise noe særlig når jekslene kom. Har funnet trikset for å få i han litt mer mat nå. Dersom jeg gir han hele brødskiven, en hel pølse, hele poteten osv spiser han bedre enn om jeg deler det i biter. Blir mer søl, men han spiser i alle fall (17mnd)

Anonym poster: 7213ef0d87e8f4114db3aecf9d7713bb

Skrevet

Holder han på å få tenner? Min ville ikke spise noe særlig når jekslene kom. Har funnet trikset for å få i han litt mer mat nå. Dersom jeg gir han hele brødskiven, en hel pølse, hele poteten osv spiser han bedre enn om jeg deler det i biter. Blir mer søl, men han spiser i alle fall (17mnd)

Anonym poster: 7213ef0d87e8f4114db3aecf9d7713bb

Takk for tipset!

Jekslene har han fått.. Men tror det kan være no tenner.

Iallfall så gav jeg han en hel rundstykke og en hel pølse idag som han spiste opp:)

Fikk høre at noen blir slik på sommeren,og. Kan jo hende det..?

Skrevet

ikke tilby snacs, men mat og frukt - tilby ikke true, til måltidene, slapp av og gi vann mellom måltidene ikke melk , det går seg til igjen, er sånn for alle det at i perioder blir vi litt matlei og trenger noe annet enn det vanlige

varme dager er verre med mat enn litt kjøligere dager både for liten og stor

Skrevet

ikke tilby snacs, men mat og frukt - tilby ikke true, til måltidene, slapp av og gi vann mellom måltidene ikke melk , det går seg til igjen, er sånn for alle det at i perioder blir vi litt matlei og trenger noe annet enn det vanlige

varme dager er verre med mat enn litt kjøligere dager både for liten og stor

Han får ikke mye snacks.. Han elsker blåbær og druer,så får litt av det. Og han er glad i vann så det får han! Melk får han bare til kvelden og morgenluren.

Han spiste et grovt rundstykke idag,så det får han da imorgen og:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...