Gå til innhold

Fine badeplasser ved Oslo (Røa)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal være en uke i Oslo og skal bo på Røa. Hvor er det da fint å drar om man skal bade og sole seg? Vi har bil. Fint om det er gratis parkering.

Anonym poster: 86647990b6f28cb351f92fcc3cbf75c4

Skrevet

Fra Røa er det ikke lange kjøreturen til Sandvika/Kalvøya, men legg på ti minutter, så er dere på Hvalstrand. Koster 30 kroner å parkere (trur eg), men det er det verdt! Flott sted (men på flotte helgedager i juli kan det bli håpløst mye folk. Anbefaler ukedager og ettermiddager hvis det er knallvær).

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips. :)

AnonymBruker
Skrevet

Fra Røa er det ikke lange kjøreturen til Sandvika/Kalvøya, men legg på ti minutter, så er dere på Hvalstrand. Koster 30 kroner å parkere (trur eg), men det er det verdt! Flott sted (men på flotte helgedager i juli kan det bli håpløst mye folk. Anbefaler ukedager og ettermiddager hvis det er knallvær).

Kikket på kartet og fant ut hvor det var. En plass hadde navnet "Badebukta". Regner med det er der det er finest å bade, ikke i "Bikkjebukta". :)

Er det på denne øya "Hvalstrand bad" ligger?

ts

Skrevet

Hvalstrand ligger rett ved Asker. Kjør E18, ta av mot Holmen og fortsett langs fjorden.

Og som sagt, det går fint an å bade ved Sandvika (det er vel der disse buktene ligger) også. Du ser både badestranda på fastlandet, og gangveien til Kalvøya når du kommer kjørende på E18 :)

Begge deler skal være ganske greit å finne fram til. God badetur!

AnonymBruker
Skrevet

Svartkulp ved Sognsvann. Ypperlig og koselig plass for bading og soling.

Anonym poster: aa01104bb3673d118f9c2554c466286d

Skrevet

Storøyodden (eller Fornebustranda på folkemunne).

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle forslagene. Jeg sjekker ut på kart hvor de ligger. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med forslaget om Hvalstrand! Det går også an å dra på Bogstadvannet, det er bare noen få minutter kjøring fra Røa, men jeg foretrekker saltvann.

Et annet forslag er å ta t-banen til byen og så båten ut til øyene fra Vippetangen. Til Vippetangen går det buss eller man kan gå fra Nasjonalteateret langt kaia under Akershus festning. Mange fine øyer å reise til, men skal dere være en hel dag er Langøyene fint.

Anonym poster: 2dc099ad9662955bc7fffd195b80cf12

Skrevet

Bogstadvannet selvsagt. 3 minutter kjøring, gratis parkering, stor fin plass og ferskvann.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok å velge i ser jeg. Takk for alle tipsene. :sol:

ts

Gjest Badabing
Skrevet

Bogstadvannet! Det tar ikke lang tid å sykle fra Røa, og det er kjempefint der :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Om du er homofil nudist ja. Ikke for vanlige folk, om man da ikke synes det er gøy å snuble i hekkende mannfolk i busken.

AnonymBruker
Skrevet

Om du er homofil nudist ja. Ikke for vanlige folk, om man da ikke synes det er gøy å snuble i hekkende mannfolk i busken.

Ok, tror jeg stryker den fra list mi da. Kan styre min begeistring for å måtte gå sikk-sakk mellom brukte kondomer. Tror ikke ungene heller hadde syntes det var så kjekt. :eeeh:

ts

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det så fryktelig stusslig ut.

Anonym poster: 853602d483d6c0d32051ad2df006d78e

Skrevet

Sollerudstranda er nydelig og merkelig nok fortsatt mye av en hemmelighet. Det er ikke kiosk og masse folk og mas der, det er en av de beste strendene i Oslo. Det blir riktignok en del folk der innimellom, men aldri så grusomt fullt som på andre strender.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...