tuji Skrevet 9. februar 2004 #21 Skrevet 9. februar 2004 Joda, jeg har gult og hvitt ved siden av hverandre, men har ikke diamant i begge. Gå til butikken og prøv, så ser du hvordan det blir, om diamantene kræsjer eller "slår hverandre i hjel".
Tari Skrevet 9. februar 2004 #22 Skrevet 9. februar 2004 Jeg ønsker å fortsette med å ha begge ringene på samme finger, ser mange har det - det vil jeg også. Uff, vanskelig dette her altså. Kanskje jeg bare rett og slett skal ønske meg en ny ring til bursdagen min - som er før bryllupet - av mannen, i gult gull, som liksom kan være forlovelsesring nr 2?? Hmmmm... Jeg tror jeg snart blir sprø av dette!!!!!!!!!! Da kan du jo like så godt ønske deg å flytte over diamanten da...så er det liksom noe av den samme ringen. Er litt vanskelig du
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #23 Skrevet 9. februar 2004 Okey, det er jo lettere å se det i butikken da. Det ser ut til at jeg bare får smøre meg med tålmodighet til vi skal til Thune. (må innrømme jeg gruer meg litt for hva damene hos Thune sier, de må tro jeg smågal som kommer til å stå på mitt om at jeg SKAL ha gult gull i gifteringen, til tross for at forlovelsesringen er i hvitt gull....)
tuji Skrevet 9. februar 2004 #24 Skrevet 9. februar 2004 Neida, det har ikke de noe med. Men jeg ville som sagt ikke først og fremst bekymret meg for fargen, men fasongen. Prøvde du spennringen sammen med forlovelsesringen da du bestilte den?
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #25 Skrevet 9. februar 2004 Nei, det var det jeg ikke gjorde - dumme meg... Skjønner nå at det kanskje var litt dumt, men vel vel. Jeg får høre med de på Thune og hva de synes, og ikke minst hvordan det blir med ringen(e) på!! Hmmm, gleder meg allerede jeg!!
tuji Skrevet 9. februar 2004 #26 Skrevet 9. februar 2004 Ja, du får gå og prøve. Jeg har bittelitt bange anelser om det passer, men det spørs jo om du har valgt rund eller oval spennring, og hvordan forlovelsesringen ser ut. Du får si hvordan det går!
Lullu Skrevet 9. februar 2004 #27 Skrevet 9. februar 2004 Hei! Kan jeg spørre om hvorfor du vurderer å gjøre det? Selv har jeg en slik ring du snakker om, men skal ha gult gull i gifteringen. Disse to ringene skal være på samme finger :D Ble bare litt nyskjerrig jeg Som jeg skrev; Jo, jeg har disse to ringene ved siden av hverandre. Jeg kan egentlig ikke skjønne problemet jeg.... Har sett mange andre som har hvitt gull og gult gull ved siden av hverandre. Er jo også mange som har forskjellig gull på samme ring. Men det er jo min mening :D
blåveis Skrevet 9. februar 2004 #28 Skrevet 9. februar 2004 [Har sett mange andre som har hvitt gull og gult gull ved siden av hverandre. Er jo også mange som har forskjellig gull på samme ring. Men det er jo min mening :D jeg tror problemet blir at hun skal ha både ulike metaller OG relativt store diamanter på begge.. det til sammen kan nok bli litt mye..
Lullu Skrevet 9. februar 2004 #29 Skrevet 9. februar 2004 jeg tror problemet blir at hun skal ha både ulike metaller OG relativt store diamanter på begge.. det til sammen kan nok bli litt mye.. Ja :oops: . Glemte jo at det også skulle være diamant i gifteringen. Nei, da hadde jeg tatt ringene på forskjellig ringefinger, eller forstørret forlovelseringen og hatt den på langfinger.
Snuppelure Skrevet 9. februar 2004 #30 Skrevet 9. februar 2004 Er ikke gullsmed, men jeg tror nok du kan legge en legering i gult gull utenpå om du ønsker det. Jeg har forlovelsesring i hvitt gull med dimanter og tradisjonell giftering i gultgull på samme finger. Er fornøyd med det.
tuji Skrevet 9. februar 2004 #31 Skrevet 9. februar 2004 Joda, man kan det, men det slites av. Dessuten vil nok de fleste gullsmeder mene at det forringer kvaliteten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå