Prinsesse-vil-ikke Skrevet 9. februar 2004 #1 Skrevet 9. februar 2004 Hei, Jeg har en ring i hvitt gull, med en diamant (0,25 karat), som jeg gjerne vil "gjøre om" til gult gull. Noen her som vet om det er mulig? Selv har jeg ikke peiling nemlig... Er takknemlig for alle svar! Hilsen Lille Lotte. :D
tuji Skrevet 9. februar 2004 #2 Skrevet 9. februar 2004 Det er ikke mulig, det er to forskjellige metaller. Det du kan gjøre er å bytte ut selve ringskinnen, altså ta ut diamanten og sette den i en tilsvarende skinne i gult gull. Hvis du gjør det, bør du være oppmerksom på at diamanter ikke ser like klare ut i gult gull, fordi de får gjenskinn fra gullet.
Lullu Skrevet 9. februar 2004 #3 Skrevet 9. februar 2004 Hei! Kan jeg spørre om hvorfor du vurderer å gjøre det? Selv har jeg en slik ring du snakker om, men skal ha gult gull i gifteringen. Disse to ringene skal være på samme finger :D Ble bare litt nyskjerrig jeg
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2004 Jeg ønsker å få den til gult gull, fordi da passer den bedre ved siden av gifteringen som jeg skal ha i gult gull!! Sukk, at jeg ikke tenkte på det da jeg fikk ringen! (men da var jeg så i skyene at jeg ikke klarte å tenke helt klart...) Gulldublé? Er det noe som heter det? Går det ann?
Tari Skrevet 9. februar 2004 #5 Skrevet 9. februar 2004 Jeg har også en nydelig forlovelsesring i hvitt gull....Trodde forloveden var inneforstått med at det ble fargen på gifteringene også - men den gang ei. Han vil ha gult gull i gifteringen, og det gir han seg ikke på.. Kommer til å ha forlovelsesringen på andre hånden tror jeg..
Lullu Skrevet 9. februar 2004 #6 Skrevet 9. februar 2004 Ja, smak og behag. Selv syntes jeg ikke slik ring du nevner er så pen i gult gull. Elsker min, og den er i hvitt gull. Skal ha platina-skrift utenpå gifteringen vår, så da passer det med begge ringene mine på samme finger. Se ringen vår - er den ikke lekker? Skal ha 5 mm. vi da.... (skal ikke ha navnene våre på, kun initialene og stjernetegn) http://www.smykkesenteret.no/forlovelsesri...ndgravering.htm
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #7 Skrevet 9. februar 2004 (pliiis hold dere til tråden....) Går det altså ikke an å få den i gullduble? JEG VIL HA DEN I GULT GULL I STEDET FOR HVITT!!
Tari Skrevet 9. februar 2004 #8 Skrevet 9. februar 2004 Jeg tror det riktige svaret er at man ikke vet. Kan du ikke ringe og spørre der den er kjøpt?
blåveis Skrevet 9. februar 2004 #9 Skrevet 9. februar 2004 gullduble? hva har det med saken å gjøre? du kan beholde ringen slik den er, eller du kan bytte diamanten over på en annen ring selv ville jeg aldri "byttet bort" forlovelsesringen (om det er det den er?), men heller hatt hvitt og gult ved siden av hverandre eller på hver sin hånd
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #10 Skrevet 9. februar 2004 Gullduble, jeg trodde det var det samme som sølvplett i sølv, at det bare er utenpå at det er enten gult eller hvitt, under er det et annet metall... Men jeg vet ikke. Jeg får vel ringe da... Men er det noen som vet noe om dette, plis si ifra! Vi skal til Thune og se på gifteringer neste helg, og da vil jeg legge fram dette her også for de. Men alltid greit å ha gjort litt research først!!
tuji Skrevet 9. februar 2004 #11 Skrevet 9. februar 2004 Jeg har jobbet i Thune selv! Jeg tror ikke gullsmeden vil "ødelegge" en hvittgulls diamantring med å legge dulldoublé utenpå. Uansett vil det slites av og bli stygt. Slik jeg ser det, er eneste alternativ å flytte diamanten over i en ring av gult gull, hvis du absolutt ikke vil beholde den som den er. Mange (inkludert meg selv) bruker slike ringer ved siden av gifteringen.
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #12 Skrevet 9. februar 2004 Ok, men blir det noe fint med en enstens hvitt gull diamantring, med 0,25 karat, ved siden av en gult gull spennring, også den med 0,25 karat??
Tari Skrevet 9. februar 2004 #13 Skrevet 9. februar 2004 Jeg syns det kan høres litt mye ut, med mindre de er veldig like i formen...Jeg har selv spennring som forlovelsesring og kommer som sagt til å ha den på andre hånden..
tuji Skrevet 9. februar 2004 #15 Skrevet 9. februar 2004 Ok' date=' men blir det noe fint med en enstens hvitt gull diamantring, med 0,25 karat, ved siden av en gult gull spennring, også den med 0,25 karat??[/quote'] Nei, men ikke på grunn av fargen. Stenene kommer til å kræsje. Kan du ikke ha en på hver hånd da?
Lullu Skrevet 9. februar 2004 #16 Skrevet 9. februar 2004 gullduble? hva har det med saken å gjøre? du kan beholde ringen slik den er, eller du kan bytte diamanten over på en annen ring selv ville jeg aldri "byttet bort" forlovelsesringen (om det er det den er?), men heller hatt hvitt og gult ved siden av hverandre eller på hver sin hånd Enig. Og sorry meg for at jeg ikke holdt meg til trå'n :o
Snurre Skrevet 9. februar 2004 #17 Skrevet 9. februar 2004 Sett ringen i hvittgull på venstre ringefinger, det er mange som flytter forlovelsesringen over på motsatt hånd.
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #18 Skrevet 9. februar 2004 Niks, det er uaktuelt, skal ha diamant også i gifteringen! Altså ingen av dere som har gult og hvitt gull på ringene ved siden av hverandre? Er det ikke særlig pent kanskje?
Tari Skrevet 9. februar 2004 #19 Skrevet 9. februar 2004 Som sagt tidligere, jeg tror ikke det blir noe pent om ikke formen er ganske lik... Mulig, stenene blir for store også.. Men, ikke pga. fargen.
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #20 Skrevet 9. februar 2004 Jeg ønsker å fortsette med å ha begge ringene på samme finger, ser mange har det - det vil jeg også. Uff, vanskelig dette her altså. Kanskje jeg bare rett og slett skal ønske meg en ny ring til bursdagen min - som er før bryllupet - av mannen, i gult gull, som liksom kan være forlovelsesring nr 2?? Hmmmm... Jeg tror jeg snart blir sprø av dette!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå