Gå til innhold

Avocado - modning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt avhengig av avocado i salaten, men synes det er veldig vanskelig å få tak i modne, kjøper derfor stort sett grønne som får ligge noen dager på kjøkkenbenken.

Mener imidlertid at det er mulig å få dem til å modne raskere - er det noen som har gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg den i en plastpose med en tomat eller et eple (i romtemperatur). Da blir den fort moden.

Skrevet

Jo varmere sted du legger dem, jo fortere modner de. Mine ligger oppå espressomaskinen, og modner fortere i varmen fra den.

Skrevet

Dette skal prøves ut.

Takk for tips!

Skrevet

Finner bestadig modne i butikken. De skal gi bittelitt etter når du klemmer på de og ikke være helt grønne.

Skrevet

Det er enorm forskjell på hvor modne avocadoer jeg finner avhengig av hvilken butikk jeg er i. Eller, rettere sagt, ikke type butikk, men butikkens beliggenhet. Jeg bor i vika i oslo, og der er det stort sett unge "hippe" (vet ikke helt hvorfor jeg bor her :D ) mennesker. Og jeg tror nettopp denne generasjonen er glad i avocado.. For jeg finner så godt som ALDRI modne avocadoer i butikken jeg pleier å handle i, og det er en svæær meny som har en alle tiders frukt/grønt avdeling. Men, når jeg handler på jobb derimot, som er i et område der det stort sett bor eldre mennesker, der finner jeg ALLTID! :ler:

Når det er sagt så har jeg prøvd å legge et eple sammen med avocadoen, og det hjelper ja.

Skrevet

Hvis det haster og få advokadoen moden kan du pakke den i avispapir og putte den i stekovnen på svak varme i noen timer, sto det i siste nummeret av "Glad i mat"

Skrevet

Mange bra tips! :P

Har fler enn en gang gått slukøret ut av butikken uten avocado.

De som har ligget der har vært harde som stein! :evil: :evil: :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...