vonnie Skrevet 9. februar 2004 #1 Skrevet 9. februar 2004 Hei! Jeg lurer på .... Har tenkt på Vielse i Olavs Kappelet i Sarpsborg :Drømme: Der kostet det 1000 kr kun for å ha bryllupet. Men da måtte man stille med prest og organist selv , er det noen her om har peiling på hvor mye det kunne kostet. Hvor mye tar de for å jobbe en lørdag???
Snuppelure Skrevet 9. februar 2004 #2 Skrevet 9. februar 2004 Det kommer ann på det. Der tror jeg det er ganske fritt i prising. Der vi giftet oss kostet kirken 5000 om du ikke sognet til menigheten. Det gjorde vi så den summen slapp vi unna. Presten ville vi derimot bytte ut, og måtte betale snaut 2000 for han presten vi ville ha. Orgnisten som "tilhørte" kirken valgte vi å beholde. Så hva en slik koster aner jeg ikke.
Gjest Tex Skrevet 9. februar 2004 #3 Skrevet 9. februar 2004 Lykke til med å finne noen. Vi holdt på fra september til slutten av desember for å finne prest...... Han skal vi ellers betale 950 kroner for, som er det honoraret prester har lov til å ta for en vielse.
Snuppelure Skrevet 9. februar 2004 #4 Skrevet 9. februar 2004 Pluss reisekostnader. Og vil de være virkelig vansklige kan de ta betalt for reisetiden også... pluss vigselssamtalen, om derer ikke tilhører samme sogn.
tuji Skrevet 9. februar 2004 #5 Skrevet 9. februar 2004 Tror ikke prisen er det vanskeligste, men å finne noen som vil bruke en frihelg på jobb (de jobber jo allerede mange helger).
vonnie Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2004 hmmm.....dette kan bli vannsklig med andre ord. Den presten jeg vil at skal vie oss var han som konfirmerte meg. Han er den eneste presten jeg virkelig har respekt for. Jeg har sendt mail til den menigheten han tilhører. Men han er sokneprest i den menigheten nå , så jeg vet ikke om det har noe å si at det kanskje kan bli vannskeligere å få han. Pluss at de er midt oppe i en rettsak nå. Den jenta fra trondheim som søkte tilflukt fra barneværnet i en kirke på østlandet.
Tari Skrevet 9. februar 2004 #7 Skrevet 9. februar 2004 Jeg tror han blir glad jeg! Jeg ringte min "barndomsprest" og forklarte situasjonen at jeg ville at han skulle vie oss i og med at han er den eneste presten jeg har hatt et "forhold" til... Han husker meg ikke helt, men han sa at han skulle notere det i boken sin også skulle jeg ringe han etter påske for å sjekke at ikke noe annet hadde kommet i veien. Så, jeg tror mange prester blir smigret av det... "Min" prest jobber ikke som prest lenger engang... Ååå, jeg håper virkelig han kan altså for ellers så må jeg vies av en fra menigheten jeg nettopp har flyttet til...Går vel bra det også
tuji Skrevet 9. februar 2004 #8 Skrevet 9. februar 2004 Det skader ikke å spørre! Det verste som kan skje er at du får nei.
lampeskjerm Skrevet 9. februar 2004 #9 Skrevet 9. februar 2004 Jeg husker ikke helt satsene i hodet, men vanlig vikargodtgjørelse for prest er i underkant av 1000 kr pr vielse brutto. Det inkluderer også vigselssamtale. Reisegodtgjørelse er 3 kr pr km. Prisen er den samme uansett ukedag. Prester har ikke helligdagstillegg. Organister har egne satser. Hvor vanskelig det er å få en prest tror jeg kommer veldig an på arbeidsbyrden til presten dere spør. Noen kirker har nesten ingen vielser, mens andre har opptil 5 hver lørdag gjennom sommeren. Et tips kan også være å spørre en pensjonert prest. De synes ofte det er artig jobbe litt innimellom. Lykke til!! Hilsen Lampeskjerm
Cajsa Skrevet 9. februar 2004 #10 Skrevet 9. februar 2004 Tari: Jeg gjorde det samme som deg.. Spurte "barndomspresten" som har flyttet om ha kunne tenke seg å vie oss. Og han sa ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå