Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faen heller!!!

I går da jeg syklet til farmor og farfar ble sykkelen min til 22000,- stjålet på Jar stasjon!!! Jeg har bare hatt sykkelen i 1 år, og er alltid super forsiktig med å låse den med 2(!!)kraftige sykkellåser! Jeg var borte 4 timer til sammen, og da jeg kom tilbake var sykkelen BORTE :tristbla: Jeg ringte å anmeldte med en gang!

I Mai åpnet jeg forsikring i Trygg (har hatt forsikring der tidligere), men har enda ikke betalt forsikringen da jeg har frist til 20 juli. Er det noen som vet om man må ha hatt forsikring så og så lenge før man får igjen? Jeg har kvittering på låsene og sykkelen..

Er så utrolig deppa :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste er å ringe Tryg og høre med dem. Jeg vil tro at forsikringen er gyldig. Var sykkelen registrert i Falck?

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha blitt frastjålet sykler flere ganger, har jeg nå gått over til å kun ha en billig sykkel til daglig bruk, mellom jobb og by og hjem og butikk. Da blir det ikke så leit å miste den. Det svir verre når en sykkel til titusner av kroner blir stjålet sammenlignet med en brukt en til en tusenlapp eller en bllig biltema-sak..... Dumme sykkeltyver som ødelegger gleden med å sykle med en ordentlig sykkel!

Anonym poster: 51fef33feccef0caef956f082c90530e

AnonymBruker
Skrevet

Må si det er passe teit å vente så lenge med å forsikre en sykkel til 22.000.kr

Du kan heller ikke anmelde til politiet via tlf ;)

Anonym poster: 0da20ac557e28df1e3128f027768ce8c

AnonymBruker
Skrevet

Må si det er passe teit å vente så lenge med å forsikre en sykkel til 22.000.kr

Du kan heller ikke anmelde til politiet via tlf ;)

Anonym poster: 0da20ac557e28df1e3128f027768ce8c

Man kan anmelde på nett.

Anonym poster: 2cd13a69edcf40011d40c00f74ed9a2e

AnonymBruker
Skrevet

Normal forsikring dekker bare sykkelverdi opptil 10.000 kr, og har en egenandel, som er ulik om man har registrert sykkelen hos Falck eller ei.

Anonym poster: cd8bc8b88e085051ea408c517d8cc4c8

AnonymBruker
Skrevet

Man kan anmelde på nett.

Anonym poster: 2cd13a69edcf40011d40c00f74ed9a2e

Jeg har stått på politihuset og skrevet anmeldelse på sykkeltyveri, og fått henleggelsen i posten datert samme dag som anmeldelsen var levert. Hadde det ikke vært for at man MÅ anmelde et slikt tyveri for å få igjen på forsikringen, så hadde jeg ikke giddet. Siste sykkel stjålet her hjemme ble ikke anmeldt. Hadde ikke rukket å forsikre den, og den kraftige låsen lå klippet igjen på gårdsplassen her...

Lurer på hvor det blir av alle de stjålene syklene?

AnonymBruker
Skrevet

Før dere setter i vei med den nyinnkjøpte sykkelen deres kan dere gjøre som meg. Montere en gps tracking chip på sykkelen.

I fjor ble min terrengsykkel til 15.000,- stjelt. Greide imidlertid å spore den opp med gps chipen. Sykkelen stod inne i en varevogn som to sør-europeere disponerte (skal ikke si hvilken nasjonalitet..).

Istedet for å ringe politi ringte jeg endel kamerater som stilte opp med biler og balltre. Fikk blokkert varebilen, og gitt begge karene en grundig omgang juling. Sykkelen var like hel og fin. Så den var jeg glad å få tilbake. :-)

Varebilen og de to tjuvraddene har jeg ikke sett ferten av her i distriktet siden. Tror neppe de tør sette beina innenfor kommunegrensa her.

Anonym poster: 447bd945f77c59dccbd137f5be027af9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stått på politihuset og skrevet anmeldelse på sykkeltyveri, og fått henleggelsen i posten datert samme dag som anmeldelsen var levert. Hadde det ikke vært for at man MÅ anmelde et slikt tyveri for å få igjen på forsikringen, så hadde jeg ikke giddet. Siste sykkel stjålet her hjemme ble ikke anmeldt. Hadde ikke rukket å forsikre den, og den kraftige låsen lå klippet igjen på gårdsplassen her...

Lurer på hvor det blir av alle de stjålene syklene?

They are in my (omar's) garage. Why, do you need a new bike? :lol:

Anonym poster: d5c634ddf0b495dd9360db5c2d38f9bd

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ringe Tryg og høre?

Vil tro forsikringen er gyldig, men det spørs om den dekker hele verdien. Dette vet de.

Anonym poster: 4ff3a45529793a1d48b5c9da0edd718e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...