AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #1 Skrevet 26. juni 2012 Jeg eier en leilighet med to soverom og venninna mi leier også hos meg. Nå har jeg fått en regning fra kommunen om betaling på #fastledd vann #fastledd avløp #Vann over måler #Avløp over måler Skal vi dele på disse utgiftene eller er det kun jeg som skal betale siden det er jeg som eier leiligheten. På de punktene "vann over måler og avløp over måler" er jo venninna mi også med i siden hun også bruker vannet i leiligheten til vask av klær, dusj, oppvaskmaskin og sånne ting. Det gjør jeg også. Hva er det mest vanlige å gjøre her i følge loven ol. ? Vil jo gjøre dette på en riktig måte og sånn som regelverket er. Anonym poster: c961d5b7b5104a11816721f6d80aa450
Gjest Violetta Skrevet 26. juni 2012 #2 Skrevet 26. juni 2012 Jeg regner med at dere har leiekontrakt? Da står det kanskje noe om det der. Ellers har jeg aldri hørt om leietakere som betaler kommunale avgifter utenom leien.
Zzyzx Skrevet 26. juni 2012 #3 Skrevet 26. juni 2012 Husleieloven §3-1 åpner for at huseier kan fakturere for utgifter til vann og avløp etter målt forbruk. Men dette må avtales spesifikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå