AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #1 Skrevet 26. juni 2012 Jeg (kvinne) har vært på sjekk hos gynekologen med innvendig ul og hatt samtale. Men kommer frem til at det typen min som muligens sliter med dårlige svømmere. Jeg har et barn fra før av og har hatt en sa. Etter å ha merket blir jeg gravid innen 5 uker, veldig fruktbar og gyn legen sa at det ikke var noen ting i veien med meg. Så fikk med en kopp til typen som han skal avlegge sin prøve i. Han har sakt at han forstår vist jeg ikke vil være sammen med han pga dette, men jeg vil jo være sammen med han uansett. Får veldig vondt av han. Visst det da viser seg etter testen at han har dårlige svømmere er det noen måte å bli gravid på? Liksom sånn at legen tar ut egg fra meg og svømmere fra han? Vi har i over et år uten prevensjon. Anonym poster: ce395faf671f1fe334fead2a348e2f85
Gjest Pippi1979 Skrevet 26. juni 2012 #2 Skrevet 26. juni 2012 (endret) Det kommer helt ann på hvor dårlig svømmere han har, men det skal svært mye til før de ikke kan gjøre Icsi. Icsi er en avansert form for ivf, der en sædcelle sprøytes inn i ditt egg. Dette benyttes når mannen har svært nedsatt kvalitet. Prat med legen eller gynekologen din om deres muligheter:) Har han bare noe få sædceller har dere gode muligheter til å få hjelp! Lykke til:) Endret 26. juni 2012 av Pippi1979
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #3 Skrevet 26. juni 2012 Det tok et år før vi fikk det til. Plutselig sitter den..Har du prøvd å ligge med bena høyt opp etter sex? Jeg lå med bena høyt opp og prøvde å "dytte" sæden inn..Det er ikke alle menna som har nok "fart" på svømmerene, om du forstår. Anonym poster: 9ac2dee852bb2bae3c5d39bfffc9127e
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #4 Skrevet 26. juni 2012 Det tok et år før vi fikk det til. Plutselig sitter den..Har du prøvd å ligge med bena høyt opp etter sex? Jeg lå med bena høyt opp og prøvde å "dytte" sæden inn..Det er ikke alle menna som har nok "fart" på svømmerene, om du forstår. Anonym poster: 9ac2dee852bb2bae3c5d39bfffc9127e Det der funker ikke. Du kan ikke dytte sæden opp til egget Anonym poster: 6b2b97ad5568717cb080270e63807d1b
Athene Skrevet 26. juni 2012 #5 Skrevet 26. juni 2012 Så fremt de finner noe levende er dere kandidater for prøverør. Det samme er dere hvis de ikke finner noen feil hos han, det vil si dersom dere er såkalt ufrivillig barnløse. De aller fleste som møter litt utfordringer blir gravide til slutt, på en eller annen måte. Det tok et år før vi fikk det til. Plutselig sitter den..Har du prøvd å ligge med bena høyt opp etter sex? Jeg lå med bena høyt opp og prøvde å "dytte" sæden inn..Det er ikke alle menna som har nok "fart" på svømmerene, om du forstår. Det virker ikke i det hele tatt. Verken å ligge med bena høyt eller å dytte opp svømmerne. Før du i det hele tatt rekker å få fingeren oppi der ( :gjeiper:) er de aktuelle kandidatene på vei gjennom livmormunnen. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #6 Skrevet 26. juni 2012 Nei altså, så klart kan man ikke dytte sæden til egget. Det jo umulig! Men jeg dyttet den inn til åpningen, for jeg oppdaget at sæden ikke hadde kommet så langt inn.. og så lå jeg der med bena opp lenge. Jeg ble ble faktisk gravid den første gangen jeg prøvde dette og vi hadde prøvd et år i forveien. Jeg har hørt om de som bruker en plastikksprøyte og sprøyter sæden inn fordi mannen ikke får bra nok "fart" i spruten også! Anonym poster: 9ac2dee852bb2bae3c5d39bfffc9127e
Athene Skrevet 26. juni 2012 #7 Skrevet 26. juni 2012 Nei altså, så klart kan man ikke dytte sæden til egget. Det jo umulig! Men jeg dyttet den inn til åpningen, for jeg oppdaget at sæden ikke hadde kommet så langt inn.. og så lå jeg der med bena opp lenge. Jeg ble ble faktisk gravid den første gangen jeg prøvde dette og vi hadde prøvd et år i forveien. Jeg har hørt om de som bruker en plastikksprøyte og sprøyter sæden inn fordi mannen ikke får bra nok "fart" i spruten også! Uansett hvor mye du trur og mener at dette hjelper, så gjør det ikke det. Jeg lover deg. Du hadde blitt like gravid om dere hadde gjort det stående, og du hadde gått rett i dusjen etterpå. Når du snakker om "fart" sikter du nok til progressivt motile spermer. Er denne andelen sperm for lav kan man ikke bli gravid på den naturlige måten uansett hvor mye sprøyte man bruker, fordi sædcellen aldri vil klare å svømme den videre veien opp til egget. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #8 Skrevet 26. juni 2012 Uansett hvor mye du trur og mener at dette hjelper, så gjør det ikke det. Jeg lover deg. Du hadde blitt like gravid om dere hadde gjort det stående, og du hadde gått rett i dusjen etterpå. Når du snakker om "fart" sikter du nok til progressivt motile spermer. Er denne andelen sperm for lav kan man ikke bli gravid på den naturlige måten uansett hvor mye sprøyte man bruker, fordi sædcellen aldri vil klare å svømme den videre veien opp til egget. Jeg har hørt at noen bruker en sprøyte, slik som det er beskrevet her. http://www.side2.no/underholdning/article3409448.ece Er det bare tull og tøys det da? Unnskyld TS for at jeg sporer av. Anonym poster: 9ac2dee852bb2bae3c5d39bfffc9127e
Athene Skrevet 26. juni 2012 #9 Skrevet 26. juni 2012 Jeg har hørt at noen bruker en sprøyte, slik som det er beskrevet her. http://www.side2.no/underholdning/article3409448.ece Er det bare tull og tøys det da? Unnskyld TS for at jeg sporer av. Anonym poster: 9ac2dee852bb2bae3c5d39bfffc9127e En slik sprøyte brukes når man ønsker å befrukte kvinnen uten å ha samleie, for eksempel ved bruk av privat donor. Med tanke på å oppnå graviditet reduserer det sannsynlighten i forhold til vanlig samleie. Av to grunner. Kvaliteten på spermen forringes raskt når den blir tatt ut av kroppen og over på en sprøyte før inseminasjon. Og farten den får er ikke i nærheten av den farten spermen har ved en orgasme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå