jente-23 Skrevet 26. juni 2012 #1 Skrevet 26. juni 2012 Hvor lang tid tar det før en valp vil ligge alene om natten? Vi har fått en valp for en stund siden, men hun vil være sammen med oss hele tiden.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 26. juni 2012 #2 Skrevet 26. juni 2012 Hun kommer ikke til å ville ligge alene sånn på egenhånd, dere må trene henne til det.
Tabris Skrevet 26. juni 2012 #3 Skrevet 26. juni 2012 Ta det gradvis, hvis det er viktig for dere at hun ligger alene. Hun er en valp, og det er helt unaturlig for henne å ligge alene. Det stritter mot all hennes erfaring og instinkter. Skal hun ligge alene, så må du gjør det gradvis.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #4 Skrevet 26. juni 2012 Det tok vel kanskje 1 mnd for oss å tilvenne valpen å ligge alene i senga si..... men det er vel sikkert forskjellig fra hund til hund Anonym poster: 546107117f595222738052a34a7bdc5d
Gjest Uanonymbruker Skrevet 26. juni 2012 #5 Skrevet 26. juni 2012 Det tok vel kanskje 1 mnd for oss å tilvenne valpen å ligge alene i senga si..... men det er vel sikkert forskjellig fra hund til hund Anonym poster: 546107117f595222738052a34a7bdc5d Omtrent det samme her også, ca en måned fra vi startet tilvenningen
jente-23 Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2012 Hvordan gjorde dere det? Takk for tips
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. juni 2012 #7 Skrevet 26. juni 2012 Gullet mitt lå i en kurv ved senga mi. Hun peip når jeg ikke hadde kroppskontakt med henne det de to første månedene etter at jeg fikk henne. Etter det gikk det greit, men hun lå på rommet mitt i 2 år før hun fant seg en annen plass hun gjerne ville ligge.
lenebeate Skrevet 26. juni 2012 #8 Skrevet 26. juni 2012 Min lå alene i sengen sin fra så og si første natta, uten problem Men det er så forskjellig fra valp til valp.
MichelleBelle Skrevet 26. juni 2012 #9 Skrevet 26. juni 2012 Jeg sov i stuen med min den første uken, etter det har han sovet alene i stuen og det går helt fint. Det viktigste er å ta det gradvis og tilpasse det til valpen, noen takler det lettere enn andre. Noe som kan gjøre det lettere for valpen kan være å legge en varmeflaske i sengen, gjerne pakken inn i et klesplagg du har brukt. Da er du liksom der uten å være der 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #10 Skrevet 26. juni 2012 Jeg ville i utgangspunktet ha min hund i sengen min om natten (synes det er så koselig) men iløpet av den første uka så bestemte han seg for at sin egen hundeseng var best. Så han nekter å sove med meg Anonym poster: a501b032ab59c06a2fda7d8698ce0f35
Gjest Cessie Skrevet 26. juni 2012 #11 Skrevet 26. juni 2012 De første ukene hadde vi hundesenga inntil vår seng, så ble den gradvis flyttet mot døra og videre ut i gangen. Til å begynne med var døra åpen, så ble den gradvis lukket. Tok ca. 2 måneder før vi sov med døra lukket. Da trengte han heller ikke turer ut om natta lenger. Det søteste bikkjedyret noen gang har gjort, var da gubben reiste bort og jeg skulle være alene med valpen noen dager. Da dro valpen senga si inn på soverommet og bort til senga vår igjen. Måtte jo passe på matmor... 2
la Flaca Skrevet 26. juni 2012 #12 Skrevet 26. juni 2012 Jeg syns det er best å sove i samme rom som valpen, der den skal sove fremover, og så flytte tilbake på soverommet igjen. Har sovet ei uke på sofaen med valpene vi har hatt, og så flytta fra dem. Det takler de bedre enn at de selv skal flytte fra stedet de er vant til å sove. Litt piping de første kveldene, men overgangen går nærmest knirkefritt. Har tatt et par uker før de er helt komfortable med å sove alene.
Sugerøret Skrevet 26. juni 2012 #13 Skrevet 26. juni 2012 Hadde madrass på gulvet første uka eller så.Fikk da fulgt med valpen og den tror jeg,følte seg litt mer trygg.Krøp inntil meg om natta og sovnet.Våknet når den pep eller romsterte og da var det dotid Etterpå la jeg meg på soverrommet og han kom etter.Da var han tryggere på omgivelsene og sovnet ved senga vår.Han sover nå litt over alt,etter hvor det måtte passe han
Pentu Skrevet 26. juni 2012 #14 Skrevet 26. juni 2012 Han lå i sengen sin fra første stund. Den første uken lå jeg i en seng ved siden av han. Den første natten gren han en del og krevde kroppskontakt, men etter noen dager så roet han seg helt når det var "leggetid".
Theya Skrevet 26. juni 2012 #15 Skrevet 26. juni 2012 Vel.. med første hunden min lå jeg på sofaen på stua for å venne han til å ligge der.. så ble jeg så vandt til å ha han der når jeg sov og det var så herlig å kose litt før vi sovnet, og kjenne at han slappet av med meg. Så etter to dager tok jeg han med inn på soverommet og der ble han værende gitt Nå har jeg samboer og 2 30kgs hunder, og de sover fortsatt på soverommet, på gulvet da, etter litt kvelds bellyrubs i senga. Ikke veldig relevant til det du spurte om.. Men som de fleste sier, veeeldig gradvis tilvenning. Valpen har nettopp blitt tatt bort fra mamma og søsken og alt han/hun kjenner. Den trenger nå trygghet og nærhet fra deg til den er trygg der den bor nå. Ta med madrass inn til dit du vil valpen skal sove. Etterhvert flytter du deg gradvis lenger bort. Tilslutt kan du ligge utenfor døren med døren åpen såklart. Når det også går bra kan du begynne å ha igjen døren og sove i din egen seng. Det tar tid, men det er verdt det å gjøre valpen din så trygg som mulig
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #16 Skrevet 27. juni 2012 Det tok to netter Anonym poster: 518c0e2b8026d6f768170b5d2b4af51c
Redbull Skrevet 27. juni 2012 #17 Skrevet 27. juni 2012 Den første vår gjorde det fra dag en, den andre ligger sammen med den første
jente-23 Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #18 Skrevet 27. juni 2012 hun ble veldig fort tilknyttet til oss. og hun piper hver gang vi må på badet og må lukke døra e.l. så her tar det nok litt tid før hun venner seg til å ligge alene. vi har prøvd å legge henne på eget rom, men da bare piper hun hele tiden. så vet ikke helt hvordan vi skal begynne gradvis med alene-trening. noen som har noen tips?
StjernePerle Skrevet 27. juni 2012 #19 Skrevet 27. juni 2012 Nå er jo dette veldig veldig forskjellig fra rase til rase også. Jeg for eksempel har en labrador, og han brydde seg ikke om å sove alene, være alene hjemme eller noe annet. En utrolig "enkel" og sterk stabil psykisk hunderase. Men mange hunder må jo vennes til dette. Det kan være lurt å sove på en madrass ved siden av kurven/buret til hunden også flytte seg lengre og lengre vekk, til du tilslutt ligger i din egen seng Lykke til!
StjernePerle Skrevet 27. juni 2012 #20 Skrevet 27. juni 2012 Også må du rose med en gang du opplever den atferden du ønsker hos hunden. Øv på at den er fra deg ved å lukke døra. Når den er stille belønner du. Så litt lengre neste gang før du belønner osv osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå