AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #1 Skrevet 26. juni 2012 Jeg skal gifte meg om ett års tid. Mye å tenke på. Kjole med tilbehør er allerede valgt. Men tenker mer på borddekorasjon, pynt og ikke minst musikk på festen.. Så her kommer noen spørsmål jeg trenger å få svar på.. - Ser på diverse nettbutikker for bryllupspynt at det selges både stoltrekk med sløyfer på, samt små pynteposer som det puttes gaver oppi. Er dette noe som er veldig vanlig? Isåfall, hva puttes oppi? - Hva med servise til middagsbordet? Vil jo gjerne ha pent servise og bestikk.. Men når det er snakk om 40 gjester, hvordan skal man få til det da? Leie en plass? -Vi skal ha et lite bryllup, med nærmeste familie og et par venner. Ca. 40 stk tilsammen. Trengs det da liveband på festen? Flere spørsmål kommer sikkert etter hvert, men det var disse jeg kom på i farten. Anonym poster: d304df89479fa1fcb8f2ae746c1ca6b3
Gjest Tekola Skrevet 26. juni 2012 #2 Skrevet 26. juni 2012 Vi hadde ikke hverken gaveposer eller stoltrekk. Synes det er unødvendig bruk av penger Angående servise vet jeg ikke, men jeg vet at det hender at cateringen også kan stille med sånt. Lov å høre! Vi hadde vel rundt 70 gjester og klarte oss fint uten liveband
Amens Skrevet 26. juni 2012 #3 Skrevet 26. juni 2012 Mange mener at sånne smågaver egentlig er mest tullete så ikke tenk på det. Noen velger å ha stoltrekk der stolene i lokaler ikke matcher tema-fargene... Og en utgift du kan stryke. De fleste lokaler som har slike fester har og service, men det varierer litt. Vi skal ha festen vår på ett hotell, så der stiller de med mat, drikke, servitører, bartender, service, bord og stoler. Var utrolig greit at alle de punktet kunne hakes av ved en booking;)
sofie777 Skrevet 26. juni 2012 #4 Skrevet 26. juni 2012 Det viktigste når du planlegger bryllup, er først og fremst å ikke se på utenlandske (=amerikanske) nettsider, for de har et helt annet opplegg enn her i Norge (Skandinavia?). Tenk heller på hva du kan få for ditt budsjett. Se om du kan finne bilder fra reelle brylluper her, noen venner eller familie har det sikkert. Borddekorasjonen kan være så enkelt som en farget løper på midten av bordet oppå en hvit/nøytral duk sammen med blomster eller kubbelys i deres valgte farger. Da blir ikke utgiftene all verden. Løpere (og duker) kan kjøpes til en billig penge på Ebay. Der får du også ting som tiara og slør fra 10-20 kroner uten problem. 1
Gjest Doh Skrevet 26. juni 2012 #5 Skrevet 26. juni 2012 Pynteposer og stoltrekk er unødvendig og veldig amerikansk. Alle vet at ikke alle stoler er like fine og kanskje ikke like, men så lenge de ikke er et lite helvete å sitte på er det ingen som brys seg. Søtsaker får man nok av i et bryllup, trenger ikke ta med noe hjem i tillegg. Skal dere ha det hjemme eller leie lokale? Om dere skal leie lokale pleier de å ha servise. Ellers går det an å leie. Liveband trengs ikke. Kun om dere ønsker å ha det selv. Vi hadde bare et anlegg siden ingen av oss er noe glad i å danse så vi gadd ikke bruke penger på det. Husk å planlegge bryllupet slik dere vil ha det, ikke slik som dere tror at andre mener dere burde ha det. Det er deres dag
Gjest Eurodice Skrevet 26. juni 2012 #6 Skrevet 26. juni 2012 (endret) Mange mener at sånne smågaver egentlig er mest tullete så ikke tenk på det. Noen velger å ha stoltrekk der stolene i lokaler ikke matcher tema-fargene... Og en utgift du kan stryke. De fleste lokaler som har slike fester har og service, men det varierer litt. Vi skal ha festen vår på ett hotell, så der stiller de med mat, drikke, servitører, bartender, service, bord og stoler. Var utrolig greit at alle de punktet kunne hakes av ved en booking;) Jeg antar du mener "servise"? Service er vel en selvfølge slik som du beskriver dere skal ha festen. Endret 26. juni 2012 av Arabella
Amens Skrevet 26. juni 2012 #7 Skrevet 26. juni 2012 Jeg antar du mener "servise"? Service er vel en selvfølge slik som du beskriver dere skal ha festen. Mente servise ja^_^ Er så vant til å skrive service...
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #8 Skrevet 27. juni 2012 -God, og rikelig med mat, slik at selv den mest storspiste blir mett -Sørge for at gjestene har drikke i glassene, det skåles veldig mye i bryllup og en går fort tom for drikke. -Alt av pynt, bordkort, invitasjoner, og lignende kan kjøpes for en latterlig lav sum på eBay. Anonym poster: eb48487b1ae025501f22e019dcd4620c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå