Gå til innhold

Vi skal få schäferbaby!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi skal få Baby!!

Nå skal vi endelig ta steget ut og anskaffe oss en Schäfervalp! Vi har snakket om det lenge og nå er tiden moden.

Er det noen som kan anbefale kenneler de er fornøyde med?

Vi har funnet noen som vi skal ta kontakt med, men er selvsagt interessert i abefalinger.

Vi skal bruke hunden til brukstrening og forhåpentligvis utdanne både oss og hunden til lavinepersonell.

Er det noen som har erfaring?

Hilsen Leya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

GRATULERER

Ta kontakt med hundeklubben og hør hvilke oppdrettere de anbefaler! Er mange useriøse "oppdrettere" der ute!

Lykke til med anskaffelse av babyen :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en shæfer fra Kennel Hebostar på hommersåk utenfor stavanger. Men tror den er nedlagt nå... Ellers har jeg ingen tips til kennelser bortsett fra å hinte om at du kan jo gjøre et søk på nettet. (Som om du ikke har tenkt på det før... :wink: )

Gled deg til å få babyen i hus! Savner Nappoen vår masse... (Døde for noen år siden) Nappo var den snilleste hunden i verden. Ungene i gata brukte ham som klatrestativ, og når han bjeffet, så ble han redd og gjemte seg under bordet. Forsto liksom ikke helt hvor lyden kom fra... :lol:

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herfra Skal vi få en valp fra Fia's O-kull.

Hvis de får en valp som kan brukes til "vårt" bruk :D

O- kull er så vankskelig å finne fine navn til. Men vi er sjeleglade om vi får valp fra denne kennelen. De er kjempedyktige på det de gjør. I tillegg til at de parrer tispene sine i Tyskland og sånn unngår en del av innavelen det snakkes om i Norge..

Gleder oss vannvittig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER !!!

Schærefbabyer er kjempesøte ......men ....jeg er litt mer forsiktig når de blir voksne digre schafervoffser da :o :oops: :ler:

pass ialelfall på å få fra et sted hvor de legger vekt på sunt gemytt, og sunn helse. mange schæfere sliter med hoftene pga avl på det ekstreme krysset. Og de kan få fæle betennelser under halen. Og noen er nervøse. Så vær kritiske, spørr masse, FØR dere får se beibisene- DA er det nemlig ikke så lett å være kritisk. :wink: Ta kontakt med schæferklubben. De har oppdretterlister og valpeformidling vil jeg tro. Prøv å se på resulteter og sånn. Norsk Kennelklubb skal ha åpnet en nettside nå hvor man kan lete opp resultater på helse og prøver for hunder. Og dermed finne ut om avkom etter de og de hundene er bra eller ikke . Dogweb tror jeg det heter.

Lykke til med valpekjøpet. Og husk - undersøk mest mulig på forhond.

Kanskje en tur innom www.canis.no kan være til hjelp - der er det sikkert masse schæferfolk, og der bør man kunne finne litt av hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Jeg har ei lita Schæfertispe( verdens fineste såklart!)

Hun heter Ingodds Otilla( kalt Tilla til vanlig). anbefaler deg å gå inn på Schæferhundklubben sine sider på nettet. Der finner du mange kenneler. Jeg personlig vil anbefale Kennel Finika i Trondheim. Flott oppfølging og bra hunder!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed i dag at 14 Mai kan vi få hente shæferbabyen vår som er fra et O-kull.

Har spekulert litt på navn. Men blir mest sannsynlig Orax, Orak eller Osko.

(Så får vi håpe at Fia faktisk får en gutt og ikke bare tisper!)

Gleder oss noe vannvittig!!!

Har begynt å se på utstyr og seng og altmulig unødvendig, men akk så søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig det blir å få en liten babyvoffe! *ønske seg* Skulle ønske jeg også kunne ha fått det, men jeg har to kattefrøkner som jeg mistenker ikke hadde blitt overlykkelig for et slikt uvesen i hus. Hadde nok fått mange stygge blikk og forrædserfres da! Hehe!

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!!

Vi har ei diger schæfer-tispe og vi er så fornøyde med henne. For folk flest ser de veldig skumle ut men det er ikke min erfaring.-bare kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...