Lupus albus Skrevet 26. juni 2012 #1 Skrevet 26. juni 2012 Litt tankespinn om diverse, kansje ment som et forsøk på å få andre der ute til å tenke seg om to ganger før de kysser en frosk gjentatte ganger uten at den blir til en prins. :gjeiper: Da var jeg blitt singel igjen. Egentlig har jeg vært alene i minst ett år, har hvertfall aldri følt meg mer alene enn jeg gjorde i det "forholdet" (se for dere en liten øy med hav på alle sider og langt til fastland). Offisielt har det vært slutt i underkant av en uke. Nå lurer sikkert en del på hvorfor noen er så dumme å bli værende i et forhold hvor en er mer alene enn når man er singel. Vel er jo jente da, så jeg lider tydeligvis av den uhelbredelige sykdommen kalt: jeg kan reparere denne mannen. Skulle virkelig tro at denne sykdommen ble borte etter man har prøvd å reparere såkalte badboys i tenårene, men neida. Her avanserer de fleste damer i årene 25+ med å skulle hjelpe menn med å se sitt egentlige potensiale og hjelpe de til å bli drømmeMannen (med stor M, vel og merke) som vi bare vet at de egentlig er.. Jah...vel, jeg har en nyhet (som sikkert en god del andre kvinner har oppdaget før meg) er ikke mannen sånn som du fortjener, gå videre. Jada, jada, forelskelse gør blind. Men når du får synet tilbake og prisen viser seg å være en frosk, så hjelper det ikke å kysse han for å få han til en prins. Han er en frosk. Nå skal det sies at jeg har vært i forhold med en frosk i 2,5 år og før det var jeg singel i 6 år (takket være et klassisk, jeg skal "reparere badboyen", som gikk galt). Exfrosken var ikke slem, han var bare ikke en som passet meg. Frosker skjønner som regel ikke hva kvinner sier/mener uansett om man prøver alle mulige måter å få de til å forstå hva problemet er, eller for å få de til å fortå deg. For at de skal se mer ut som en prins så sier de bare at de skjønner og lover gull og grønne skoger, men gjør ikke hva de lover. Frosken som jeg skulle reparere påstår at han nå har forstått alt, men jeg er ikke naiv lengere. Så jeg lar han hoppe videre og håper for hans skyld at han har lært noe av disse årene. Det positive er at jeg mener selv at jeg er kurert for sykdommen "reparere menn" og kommer til å nyte livet mitt alene, uten å være ensom. For jeg har innsett at jeg er mer ensom i et forhold uten forståelse og vilje, enn som singel. Nå skal jeg leve livet mitt og går ikke ut av singel livet før drømmeMannen, som er akkurat det han gir seg ut for å være og intet mindre dukker opp. Har kastet verktøyene mine og er herved pensjonert fra yrket som repratør. 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #2 Skrevet 26. juni 2012 Hvis du mener at han er en frosk, og du er et esel, så passet dere vel ikke så godt sammen da. Og da er det jo greit å gjøre det slutt. Thumbs up. Anonym poster: a15dba7cc4a002f36a87a2883e09e8f8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #3 Skrevet 26. juni 2012 Her kjenner jeg meg godt igjen. Hadde mange år sammen med ei med en masse problemer selv. Det krevde ekstremt mye av meg. Se punkt nr. 3 her: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=power%20couple Snille mennesker har en tendens til å havne i et forhold med folk som trenger å bli reparert. 2 Ressurssterke og snille mennesker sammen defineres som "power couple". Det er dette jeg håper på å finne etterhvert, vaffal :-) Har selv blitt kvitt "tiltrekke-seg-kvinner-i-nød"-symptomet etter å ha fått så absolutt nok selv! - Mann tidlig i 30-årene Anonym poster: 6220e723a33de83b3f76865f0529d3bb
Lupus albus Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2012 Hvis du mener at han er en frosk, og du er et esel, så passet dere vel ikke så godt sammen da. Og da er det jo greit å gjøre det slutt. Thumbs up. Anonym poster: a15dba7cc4a002f36a87a2883e09e8f8 Ja man kan vel si at esel og frosk ikke er beste kombinasjonen. I dette tilfellet kan jeg godt bli betegnet som esel
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #5 Skrevet 26. juni 2012 Her kjenner jeg meg godt igjen. Hadde mange år sammen med ei med en masse problemer selv. Det krevde ekstremt mye av meg. Se punkt nr. 3 her: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=power%20couple Snille mennesker har en tendens til å havne i et forhold med folk som trenger å bli reparert. 2 Ressurssterke og snille mennesker sammen defineres som "power couple". Du glemte en tredje kategori. To reparatører. Også kalt pompel og pilt par. Anonym poster: 35ae3bb8e4e06e42b76b6b77a9f036c4 1
LilleMy84 Skrevet 26. juni 2012 #6 Skrevet 26. juni 2012 True,true...! Jeg har vel igrunn BARE hatt slike forhold hvor jeg hele tiden skal prøve å hjelpe dem til å bli bedre menn eller fikse livet for dem. Først nå,i en alder av 27,har jeg lært at man ikke kan forandre menn! Er man i tvil fra starten av så er det bare å hoppe av bussen med en gang!
Lutetium 71 Skrevet 26. juni 2012 #7 Skrevet 26. juni 2012 True,true...! Jeg har vel igrunn BARE hatt slike forhold hvor jeg hele tiden skal prøve å hjelpe dem til å bli bedre menn eller fikse livet for dem. Først nå,i en alder av 27,har jeg lært at man ikke kan forandre menn! Er man i tvil fra starten av så er det bare å hoppe av bussen med en gang! Ikke skal man heller. 1
Lupus albus Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 26. juni 2012 Her kjenner jeg meg godt igjen. Hadde mange år sammen med ei med en masse problemer selv. Det krevde ekstremt mye av meg. Se punkt nr. 3 her: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=power%20couple Snille mennesker har en tendens til å havne i et forhold med folk som trenger å bli reparert. 2 Ressurssterke og snille mennesker sammen defineres som "power couple". Det er dette jeg håper på å finne etterhvert, vaffal :-) Har selv blitt kvitt "tiltrekke-seg-kvinner-i-nød"-symptomet etter å ha fått så absolutt nok selv! - Mann tidlig i 30-årene Anonym poster: 6220e723a33de83b3f76865f0529d3bb Ser nå at jeg var kansje litt vel fokusert på denne tendensen fra en kvinnes ståsted, beklager den. Skylder på at jeg er oppgitt over min egen naive tankegang, samt mange venninners Uansett godt å se jeg ikke er den eneste som har fått nok. Ønsker deg lykke til videre i søket etter kvinnen i ditt "power couple"
LilleMy84 Skrevet 26. juni 2012 #9 Skrevet 26. juni 2012 Ikke skal man heller. Jeg er helt enig i det! Det er helt feil å forandre en person,for å like h*n bedre. For sannheten er jo at frosker alltid forblir frosker..!
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #10 Skrevet 26. juni 2012 Kjenner meg litt igjen. Min eks er ikke en badboy, men har sine svakheter som ikke akkurat utfylte mine egne. Jeg håpet hele tiden at han skulle "bli voksen" og endre seg til mer av det jeg trengte, men i ettertid tror jeg aldri følelsene mine for ham var sånn de skulle være heller - så jeg tror ikke det hadde hjulpet oss om han hadde forandret seg. Tror forsåvidt han kan si det samme om meg, vi fikk ikke fram de beste sidene hos hverandre, så jeg var absolutt ikke bare noen oppofrende omsorgsfull kjæreste... Nå HÅPER jeg at jeg møter en jeg passer sammen med, og som jeg vil ha som han er Og at jeg husker at det er det jeg vil, selv når forholdet er over nyforelskelsesfasen. Anonym poster: 8435024513b5e4679b44818536c26694 1
Capt. Obvious Skrevet 26. juni 2012 #11 Skrevet 26. juni 2012 Det finnes et potensiale i veldig mange menn, og jeg tror ikke på at en person er uforanderlig. Problemet til dere kvinner er at ønske om forandring og selv gjennomføringen må komme fra en selv, altså fra indre motivasjon og driv. Såkalte "bad boys" er sjelden i en posisjon der de trenger å endre seg selv. De har draget og de vet de kan få nye kvinner, fordi det er så mange kvinner som likevel går for bad boys. Og dermed feiler også forsøk på å endre dem utenfra.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #12 Skrevet 26. juni 2012 Du glemte en tredje kategori. To reparatører. Også kalt pompel og pilt par. Anonym poster: 35ae3bb8e4e06e42b76b6b77a9f036c4 Haha!! :-D Ser nå at jeg var kansje litt vel fokusert på denne tendensen fra en kvinnes ståsted, beklager den. Skylder på at jeg er oppgitt over min egen naive tankegang, samt mange venninners Uansett godt å se jeg ikke er den eneste som har fått nok. Ønsker deg lykke til videre i søket etter kvinnen i ditt "power couple" Jeg er ikke så opptatt av hvilken vei det går, så samma det :-). Jeg tror snille mennesker tiltrekker seg stort sett likesinnede og så havner de i forhold med skikkelige blodsuger.. Det gjelder uavhengig om det er mann eller kvinne. Det er vel derfor snille damer viser til sine snille venninner og det samme ser ut til å gjelde snille menn. Mine venner er litt som meg. Bare kanskje ikke så ille som det jeg var ;-). Takk og lykke til til deg og :-) - Mann tidlig i 30-årene Anonym poster: 6220e723a33de83b3f76865f0529d3bb
momo Skrevet 26. juni 2012 #13 Skrevet 26. juni 2012 Kjenner meg så godt igjen. Vært i forhold med ex`n i 2 år, første året hvor han var forelsket var bare fryd og gammen, da viste han seg bare fra sine beste sider, og brydde seg om meg. Men sakte men sikkert kom egoisten i han fram, og han sluttet helt å bry seg. Det var bare han verden dreide seg om, og jeg ønsket så og endre denne mannen, og han lovet og lovet. Og jo mer han lovet jo verre ble han. Og jeg var den søte snille som gjorde alt for han, og virkelig brydde meg. Men så godt det var når det endelig ble slutt. Og håper virkelig jeg har lært at neste gang går jeg mye før. Min neste prins skal nok være en som er mye mer lik meg, en som er snill og virkelig bryr seg. 1
Cata Skrevet 27. juni 2012 #14 Skrevet 27. juni 2012 Jeg kjenner meg litt igjen, selv om jeg ikke egentlig skulle reparerere. Derimot gikk jeg i fella og endte med omtrent å forstå fjotten i hjel, hvilket igjen fremmet drittsekkoppførsel så det holdt. Kort sagt elendig match, siden vi ikke akkurat fikk fram de beste sidene i hverandre. Vi hoppet etterhvert tilbake til hver vår froskedam... 1
Gjest Anna.S Skrevet 27. juni 2012 #15 Skrevet 27. juni 2012 Dette er en sånn typsik greie mange kvinner gjør, når de egentlig ikke har det bra med seg selv. I stedenfor å finne den rette så prøver de å gjøre den rette av han som kan gjøre livet enklere der og da. Altså er det ikke bare vi kvinnene som prøver å fikse, men vi blir sammen med menn som kan fikse noe for oss også. Gjerne gi en økonomisk trygghet eller noe annet som vi har behov for fordi vi ikke har kontroll over livet selv. Men det blir ikke bra før vi har tatt kontrollen og bli den dama vi vil være og kan finne den prinsen vi forjener fordi vi har tatt tak i oss selv. Jeg kaller dette tune in/tune ut tiden. Tiden hvor du må tune in kjærligheten til deg selv og ut kjærligheten til andre. En lang periode for deg selv hvor du slikker sår, blir et bedre mennesker og blir klar for å treffe den rette. Uten denne tiden blir det samme greien igjen Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå