Gå til innhold

Luksusferie eller...?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde endelig klart å overtale mine foreldre til å bli med på en afrikaferie om et par år. Det vil koste oss 60 tusen kroner til sammen!!! Å dra til Afrika er min største drøm, men på den andre siden...

Tenk på all den maten fattige barn kunne fått for de pengene!

Nå gnager samvittigheten! Jeg hvet jeg kan klare og overtale mine foreldre til å donere pengene... problemet er meg!

Skal skal ikke, skal, skal ikke...? Vi har aldri dratt til utlandet btw...

Hva syntes dere?

Anonym poster: f3c472eb4f63be6835cc6d8f76dae927

AnonymBruker
Skrevet

Hvis alternativene er å 1: dra på ferie eller 2: gi pengene til fattige barn, skjønner jeg tankegangen. Men det er det vel ikke?

Anonym poster: 106d48299fec833dc15bc5dbd4809309

• Liker 2
Skrevet

Dra på ferie og kos dere, og så kan dere samle inn penger til fattige barn etter å ha vært der.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spar inn der dere kan på ferien og gi overskuddet til en god organisasjon. Win win.

Anonym poster: 05e61a1ee1bfa4517031722e83555f30

AnonymBruker
Skrevet

Takk :)

ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvis alternativene er å 1: dra på ferie eller 2: gi pengene til fattige barn, skjønner jeg tankegangen. Men det er det vel ikke?

Anonym poster: 106d48299fec833dc15bc5dbd4809309

Det er akkurat det det er :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde uten tvil reist på ferie!!

Sokkeløse barn i Afrika er ikke mitt problem...

Good tur:)

Anonym poster: de4f8eb6dc8d42947dcb7484260aee46

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde uten tvil reist på ferie!!

Sokkeløse barn i Afrika er ikke mitt problem...

Good tur:)

Anonym poster: de4f8eb6dc8d42947dcb7484260aee46

Egoistisk?

Skjønner problemstillingen din, ts :klemmer:

Skrevet (endret)

Egoistisk?

Skjønner problemstillingen din, ts :klemmer:

Mer ego å gi penger til "fattige barn" og med det mener jeg at de eneste som blir rikere av pengene er militæret som koster på seg enda flere koner/pallaser og ikke minst våpen slik at de kan terrorisere befolkningen enda mer. :gjeiper:

Endret av Katniss
  • Liker 2
Skrevet

Mer ego å gi penger til "fattige barn" og med det mener jeg at de eneste som blir rikere av pengene er militæret som koster på seg enda flere koner/pallaser og ikke minst våpen slik at de kan terrorisere befolkningen enda mer. :gjeiper:

Hva? Sier du at hvis ts, f.eks gir pengene til et barnehjem så kjøper militæret våpen?! Tror ikke jeg skjønner helt :sjenert:

Skrevet

Det er to år til dere skal reise og på denne tiden så klarer du å samle inn penger til et formål du ønsker å støtte der nede. Jeg synes du skal la foreldrene dine gjøre hva de vil med sine penger :)

Gjest finurlig
Skrevet

Jeg beundrer tankegangen din, TS :)

Men som de andre sier, reis ned allikevel. Kanskje kjører dere forbi en skole eller et barnehjem som ikke har mye å rutte med. Da kan dere lage deres eget prosjekt når dere kommer hjem, slik at pengene forhåpentligvis kommer der det er behov?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg beundrer tankegangen din, TS :)

Men som de andre sier, reis ned allikevel. Kanskje kjører dere forbi en skole eller et barnehjem som ikke har mye å rutte med. Da kan dere lage deres eget prosjekt når dere kommer hjem, slik at pengene forhåpentligvis kommer der det er behov?

Takk :D good ide!

Skrevet

Dessuten så bidrar turisme til at flere får jobb = færre fattige.

• Liker 3
Skrevet

Er mange fattige i både USA, Spania, Kina... Norge. Overalt. Du må ikke la det stoppe deg fra å dra på ferie. Tenk på hvor mye vi bruker på klær, produkter, mobiler og underholdning hvert år? Også dette kunne ha holdt liv i mange barn, men vi gjør det uansett.

Skrevet

Nå er ikke Afrika bare fattige barn heller da.

Hele kontinentet har begynt å få et skikkelig oppløft hvor sykeordninger og jobber bare blir bedre (ifølge en dokumentar jeg så)

Det blir litt som at man heller ikke skal reise til USA for det finnes jo ganske mange fattige der også.

Uansett så hjelper det sjeldent å bare gi et land i Afrika masse penger, de trenger arbeidsplasser. Og hva genererer mange arbeidsplasser? Jo bl.a turisme

Så reis til Afrika og kos deg masse :)

AnonymBruker
Skrevet

Afrika er en kontinent fullt av naturressurser og burde egentlig klare seg fint, men de fleste land tenker fremdeles ikke samfunn men stammen sin. Den sterkeste undertrykker de svake, mens eliten hiver inn penger som blir satt i sveitsiske banker. Litt overdrevet, men jeg gir ikke penger så lenge de ikke prøver å komme ut av det selv.

Anonym poster: 90741521da6a3a3c2e266f8ec08a011f

• Liker 3
Skrevet

Ved å reise på ferie støtter du faktisk at folk, kan lokalt bygge opp turisme og næringslivet. Det å motta turister skaper faktisk ganske mange jobb - det er ikke bare de som du direkte har noe å gjøre med, men også hele infrastrukturen rundt.

Så det du kan jo tenke på er å reise på en etisk bra måte der lokale ansatte får tilstrekkelig betalt og så videre. Men utover det - kos deg på reisen! :)

Skrevet

Trolig vil ferien din i Afrika gagne flere fattige mer direkte, enn et tilskudd til en organisasjon ville gjort.

Gjest gurimalla
Skrevet (endret)

I Afrika er det mange som driver med "Community based tourism", dette er turisme hvor inntektene går rett tilbake til det fattige lokalsamfunnet. Søk på google så finner du mange alternativ!

God tur - Afrika er et herlig kontinent :)

Edit: skrivefeil

Endret av gurimalla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...