AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #1 Skrevet 26. juni 2012 Vi gifter oss om knappe 3 uker, og i går fikk jeg høre av noen jeg kjenner at gudfaren/onkelen min som ikke er invitert har gått og ventet på en invitasjon. Nå hadde han da spurt en felles kjenning om invitasjonen kunne ha blitt borte i posten, og at de hadde ventet i det lengste med å bestille ferie fordi de hadde forventet å bli invitert,både fordi de bor i byen og siden de hadde hørt at gudmoren min fra en annet del av landet er invitert. Nå er det slik at vi skal ha et lite bryllup og har ikke invitert noen onkler, tanter, gudforeldre eller lignende fra min side av familien fordi vi er så mange søsken, svigersøsken osv at min "side" ble fylt opp av de nærmeste familiemedlemmene. Den gudmora som er invitert fra er det fordi hun nærmest ba seg selv da hun hørte at vi skulle gifte oss "åååå sååå koselig, jeg gleder meg til å komme i bryllupet" var hennes kommentar da hun hørte om forlovelsen, og da ble det så vanskelig å ikke invitere henne Denne gudfaren som ikke er invitert har ikke akkurat hatt så mye å gjøre med meg i oppveksten heller, mamma hadde glemt at han var gudfaren min, og vi treffes kanskje en gang anna hvert år. Jeg fikk så vondt i meg når jeg hørte at de hadde forventet å bli invitert og lurer nå på hva jeg skal gjøre for at ikke dette skaper splid i familien??? Kan jo ikke akkurat ringe å si at "joda, inivtasjonen deres ble borte i posten" Skal jeg bare la det ligge eller skal jeg ta kontakt med han? Er det vanlig at folk forventer å bli inivitert i bryllup??? Søstra mi gifta seg i fjor, og hun inviterte heller ingen tanter,onkler, faddere e.l. og ingen sa noe da... Anonym poster: a0fdc08b38206f51eb35a6ff9493dd53
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #2 Skrevet 26. juni 2012 Inviterte dere gudmoren, synes jeg gudfaren også skal få invitasjon. Hun inviterte seg selv, noe han også prøver å gjøre nå. Moren din har glemt han? Han er jo onkelen din ...... Skjønner at dere kanskje ikke vil ha han der, men jeg ville invitert likevel. Familie vet du. Anonym poster: 1d915b9b3ebc7ce1b0cf7c2fd80adcb6 1
Gjest Doh Skrevet 26. juni 2012 #4 Skrevet 26. juni 2012 Hadde ikke gjort noe. Du trenger ikke be en du ikke kjenner i bryllupet ditt. Om det hadde betydd så mye for han burde han ha snakka med deg og i det minste ringt og gratulert deg med forlovelsen
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #5 Skrevet 26. juni 2012 TS her. Vi inviterte kun denne ene gudmoren fordi hun var så fryktelig opptatt av bryllupet og har ringt og sendt mail flere ganger i måneden siden vi ble forlovet, i tillegg til at hun på en måte bestilte flybilletter før innbydelsene gikk ut. Har ikke snakka eller sett denne onkel/gudfaren siden vi ble forlovet og han bor her i byen... Min mor husker at han er onkelen min, men hun hadde altså glemt at han er gudfaren min i tillegg Vi har svært begrenset antall plasser til bryllupet, maks 60, og det ble fylt opp av nærmere familie (type søsken og svigersøsken) og hvis vi skulle bedt denne onkel-gudfaren og hans kone måtte vi også ha invitert et ytterligere par som er mine gudforeldre + min forlovedes gudforeldre, altså 8 gjester ekstra...som det ikke er plass til. Jeg er en sånn "flink pike" som gjerne vil gjøre alle til lags så synes det er litt sårt å tenke på at de så gjerne ville kommet. Men det er kanskje noe i det Doh sier at hvis han hadde vist interesse for forlovelsen og bryllupet så kanskje han kunne ha ringt meg selv og spurt om bryllupet... Anonym poster: 8426c0a500c1736d14253c5347694c2c
CathFoto Skrevet 26. juni 2012 #6 Skrevet 26. juni 2012 Jeg hadde nok latt som invitasjonen var borte i posten fordi jeg hadde syntes det vært veldig vondt å skuffe noen som så gjerne ville kommet. 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #7 Skrevet 26. juni 2012 Jeg hadde nok også ringt han og etterlyst svar på innbydelsen, og spilt overrasket når jeg hørte at han ikke hadde fått noen. Mannen har utsatt å betille ferie pga. bryllupet. Med mindre han har gjort noe skrekkelig syntes jeg han bør inviteres. Anonym poster: cd90b5a0f28c4eb3937e1f3f82d51ffa 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #8 Skrevet 27. juni 2012 Jeg hadde nok også ringt han og etterlyst svar på innbydelsen, og spilt overrasket når jeg hørte at han ikke hadde fått noen. Mannen har utsatt å betille ferie pga. bryllupet. Med mindre han har gjort noe skrekkelig syntes jeg han bør inviteres. Anonym poster: cd90b5a0f28c4eb3937e1f3f82d51ffa Enig. Anonym poster: 1063ecdf1f06300cd4d98bda2b3478d1
kaprifolen Skrevet 27. juni 2012 #9 Skrevet 27. juni 2012 Jeg hadde latet som ingenting, sjansen for at de ydmyker seg selv ved å spørre deg direkte, er minimal.... 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #10 Skrevet 27. juni 2012 Jeg hadde nok latt som invitasjonen var borte i posten fordi jeg hadde syntes det vært veldig vondt å skuffe noen som så gjerne ville kommet. Enig i denne. Og så lenge dere har bedt inn en av fadderene, bør også andre fadder inviteres. Ihvertfall denne som fryktelig gjerne vil komme. Anonym poster: 1f66846cb49cc73e6048fb9e9570b1b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå