Gjest DaYdReAm Skrevet 9. februar 2004 #1 Del Skrevet 9. februar 2004 noen som har erfaring med p-plasteret?jeg skal begynne på det i dag,var den første som hadde fått det på resept hos fastlegen min.det er nok lettere å huske på enn p-pillene, etersom det bare skal skiftes en gang i uka.jeg synes det ser veeldig stort ut,håper jeg får skjult det tilstrekkelig når eg skal ut på byen hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 9. februar 2004 #2 Del Skrevet 9. februar 2004 noen som har erfaring med p-plasteret?jeg skal begynne på det i dag,var den første som hadde fått det på resept hos fastlegen min.det er nok lettere å huske på enn p-pillene, etersom det bare skal skiftes en gang i uka.jeg synes det ser veeldig stort ut,håper jeg får skjult det tilstrekkelig når eg skal ut på byen hehe Bruker du så lite klær når du går på byen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DaYdReAm Skrevet 9. februar 2004 #3 Del Skrevet 9. februar 2004 planen var da å ha det på skuldera :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2004 #4 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg begynte med p-plasteret forrige onsdag - så langt alt vel. Har vært litt kvalm, men det kan komme av omgangssyken som går i området... Synes det er blitt litt sånn limkant rundt plasteret som ikke akkurat er lekkert da men.. har vært i bassenget med det, dusjet, trent både aerobic og spinning og det virker som det fortsatt henger på... Føler meg litt utrygg med det - er det sikkert nok? Det løsner vel ikke? etc... fint om andre også kommer med sine erfaringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. februar 2004 #5 Del Skrevet 9. februar 2004 Tror nok ikke det er så mange som har erfaringer enda, så du må nok være prøvekanin for oss du Fortell hvordan det går da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest my_grl Skrevet 13. februar 2004 #6 Del Skrevet 13. februar 2004 Har akkurat begynt selv..., syns også det med limkanten er ganske ulekkert, er også veldig usikker på om dette funker! Syns det er litt snodig! Kjæresten min tok meg på rumpa (hvor jeg har plasteret) og det endte med en skikkelig latterkrampe for oss begge, så sånn sett er den jo grei! Noen som har hørt noe om den "chipen" de sprøyter inn i armen??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 13. februar 2004 #7 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg har tenkt å kanskje begynne med p-plasteret,men så har jeg tenkt litt da... Om sommeren når man går i bikini er det jo ikke like fint å gå rundt med et plaster på kroppen . Hvor kan man ha plasteret slik at det ikke vises om sommeren? Jeg er muligens litt pirkete nå,men jeg ønsker ikke å gå rundt med et svært plaster som etterlater seg en hvit flekk når resten av kroppen har blitt brun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 13. februar 2004 #8 Del Skrevet 13. februar 2004 Tja, det er da steder å ha det allikevel: Undersiden av armen. Innsiden av låret (Kanskje ikke så praktisk med tanke på gnisninger.) Og som en lege sa så fint på tv: Dersom man barberer seg nedentil er det et ypperlig sted å ha plasteret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aya Skrevet 16. februar 2004 #9 Del Skrevet 16. februar 2004 Kan p-sprøyte være et alternativ? Jeg har brukt den i ett år og er strålende fornøyd. Tas hver tredje mnd, jeg har ikke hatt noen ulemper med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2004 #10 Del Skrevet 16. februar 2004 Noen som har hørt noe om den "chipen" de sprøyter inn i armen??? Ja, skulle egntlig ha den, men legene var skeptiske til det(har noe som heter Leiden Mutasjon i blodet som gjør att jeg lett kan få blodpropp) Det ligner mer på en pitteliten stang.. Å når de skal sette den inn så får du lokalbedøvelse, å så bare sprøyter de den inn... Ikke vondt eller noe(har tre venninder som har den) Du kan ha den i 5år tror jeg?? Å du kan miste mensen de 5årene Hadde jeg kunnet ha den så hadde jeg hatt den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 16. februar 2004 #11 Del Skrevet 16. februar 2004 For meg er hverken p-stav eller p-sprøyte et alternativ. Riktig nok får man mindre og sjeldnere mens, men man kan ikke selv kontrollere når den kommer, og den kommer SELVFØLGELIG når det passer minst og når det ikke finnes bind eller tamponger i mils omkrets (spør min søster som var på ryggsekktur i søramerika ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2004 #12 Del Skrevet 17. februar 2004 P-stav er glimrende, mine blødninger kommer regelmessig selv med den (men mange opplever overraskelsesblødningene du beskriver, ja). P-sprøyter er også kjekke saker, som jeg har brukt i flere år, før jeg byttet til Implanon. Men kjære alle som vurderer å få barn i løpet av de nærmeste årene: Det kan ta TO ÅR :o fra du slutter med p-sprøyter og til kroppen din er i gjenge igjen. Legg så til det året man må være seriøs prøver før man blir sendt videre til utredning, og du har tre år hvor du ikke vet om du kan få barn :-? Med p-staven er historien en annen - langt de fleste er i sving med eggløsningene i løpet av tre måneder, og innmari mange allerede etter en måned. Med andre ord: Bytt fra sprøyte til stav dersom du gjerne vil bli mor om en stund!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 17. februar 2004 #13 Del Skrevet 17. februar 2004 Ja, skulle egntlig ha den, men legene var skeptiske til det(har noe som heter Leiden Mutasjon i blodet som gjør att jeg lett kan få blodpropp) Det ligner mer på en pitteliten stang.. Å når de skal sette den inn så får du lokalbedøvelse, å så bare sprøyter de den inn... Ikke vondt eller noe(har tre venninder som har den) Du kan ha den i 5år tror jeg?? Å du kan miste mensen de 5årene Hadde jeg kunnet ha den så hadde jeg hatt den... hvordan fungerer denne da?Har ikke hørt om dette jeg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 17. februar 2004 #14 Del Skrevet 17. februar 2004 Har akkurat begynt selv...' date=' syns også det med limkanten er ganske ulekkert, er også veldig usikker på om dette funker! Syns det er litt snodig! [/quote'] Jeg tok bare litt negllakkfjerner på det limet på huden ved plasteret og da var det bare å gni det vekk. Det er ikke akkurat delikat å ha lim utover huden da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 17. februar 2004 #15 Del Skrevet 17. februar 2004 Du kan også kjøpe noe på apoteket som fjerner limet etter plasteret. Husker ikke helt hva det heter, men det finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 19. februar 2004 #16 Del Skrevet 19. februar 2004 jeg vet det fins.. men har ikke kommet meg til apoteket og negllakkfjerner har jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå