Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanskelig å få plass til enkeltemner på uio? skal ta en fri sammensatt bachelor i relfag ved bare å ta enkelemner, nysgjerrig på om noen her har erfaring med hvorvidt det er vanskelig å få plass på enkeltemner i f.eks matte

Anonym poster: 008564d6a6506389f0faf00dd2ed745c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har tatt ett enkeltemne, ex.phil. Det var ikke noe problem å få plass på. Du kan jo ringe UIO å høre?

AnonymBruker
Skrevet

jeg har tatt ett enkeltemne, ex.phil. Det var ikke noe problem å få plass på. Du kan jo ringe UIO å høre?

Eh..til opplysning så får alle som skal ta ex.phil plass. Fordi ALLE som skal ta emner på universitetet må ha exphil før de starter der. Exphil er forøvrig ikke et enkeltemne men kalles forberedende. Realfagsstudenter må ta exfac.

Anonym poster: 4633f7803b582e551bc2ed9185185b40

AnonymBruker
Skrevet

Eh..til opplysning så får alle som skal ta ex.phil plass. Fordi ALLE som skal ta emner på universitetet må ha exphil før de starter der. Exphil er forøvrig ikke et enkeltemne men kalles forberedende. Realfagsstudenter må ta exfac.

Hold kjeften din. Hun prøvde bare å være behjelpelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Realfagsstudenter må ikke ta ExFac. :)

Anonym poster: 96ca844a4cd14c145785660928ccb07a

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk du fram for å melde deg opp til ex.phil på UIO? Var du på forelesninger eller møtte du bare opp på eksamen? :)

Anonym poster: ca24a08cb61c3964c572c253a03ac194

Skrevet

Hvordan gikk du fram for å melde deg opp til ex.phil på UIO? Var du på forelesninger eller møtte du bare opp på eksamen? :)

Anonym poster: ca24a08cb61c3964c572c253a03ac194

Jeg meldte meg opp som exphil enkeltemne. Fordi jeg ikke gikk på noen andre linjer, og kun tok exphil. Jeg var på forelesninger som går man-tirs-ons. Ring UIO og hør hvordan du skal gå frem, er ganske vanskelig å finne frem alene!

Skrevet

Eeeeh, til opplysning så får alle som går andre fag plass på exphil. Jeg gikk ikke på noe annet og tok exphil som ENKELTEMNE, ja. Ja. Akkurat, enkeltemne, og ikke tok noe annet ved siden av. Exphil er forøvrig et enkeltemne, jo, når du ikke går på noe annet. Det kalles forberedende, og er et enkeltemne.

TS spurte om noen hadde gått enkeltemne, og det har jeg gjort og hjalp henne. Sånn til opplysning.

Skrevet

Er det vanskelig å få plass til enkeltemner på uio? skal ta en fri sammensatt bachelor i relfag ved bare å ta enkelemner, nysgjerrig på om noen her har erfaring med hvorvidt det er vanskelig å få plass på enkeltemner i f.eks matte

Jeg tror det er vanskelig å få plass på innføringsemnene i matte (mat1100, mat1001, inf1100, mat-inf1100 osv) fordi det er obligatorisk på nesten alle realfagsstudier på UiO, og det blir faktisk fullt... Det er ressurskrevende kurs for UiO også, pga en del obligatorisk og faste gruppetimer hver uke, samt mer undervisning enn hva som er vanlig på universitetet. Derfor oppretter de heller ikke "ekstraplasser" for enkeltemnestudenter. Det er desverre heller ikke mulig å ta emneset som privatist. Men, om du skulle få plass på, og kommer deg igjennom disse innføringskursene, så vil jeg ikke tro det er noe problem å få plass på andre kurs. Det er STORT frafall etter første semester, så de fleste kurs som er vanlig å legge til andre semester eller senere er det som oftest plass på! :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke vanskelig å få plass på et enkeltemne, det er bare førstemann til mølla. Men man er ikke garantert at fagene man vil ta legges ut for enkeltemnestudenter. Jeg har tatt enkeltemner over en del år, og jeg synes det blir færre og færre fag som legges ut.

Anonym poster: 65d8cfae6b6854d9425ef1e51bb596a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...