Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor jenter maskuline jenter? Jeg tenker at hadde jeg vært lesbisk hadde jeg vært tiltrukket av det feminine. Noen lesbiske ser jo ut som menn.

Anonym poster: 5029d71be0544a7b849d1367f7df9884

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Hannee
Skrevet

Heterofile menn. Det er sjelden at heterofile kvinner sier noe negativt eller oppfører seg negativt mot meg fordi jeg er lesbisk.

Anonym poster: 58792212bbdbd98019c4177ca6d78c2a

Virkelig synd at det fortsatt er slik. Jeg tenker i grunn lite på legning. Mer etter personen man tiltrekkes av og forelskes i, samme hvilket kjønn det er. Jeg kan kalle meg selv heterofil, men jeg forelsket meg i mannen min etter hvordan han er på alle mulige områder, enn at han har penis.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor jenter maskuline jenter? Jeg tenker at hadde jeg vært lesbisk hadde jeg vært tiltrukket av det feminine. Noen lesbiske ser jo ut som menn.

TS

Man skulle jo tro det, at lesber tiltrekkes av feminine kvinner. Jeg blir selv tiltrukket av både feminine, maskuline og adrogyne kvinner. Hvorfor det er slik aner jeg ikke. Jeg tror det har noe hvilket syn man har på kjønnsrollene, og for meg er det ikke noe galt i at kvinner har kort hår, kler seg guttete osv. For meg er de likevel kvinner.

• Liker 3
Skrevet

Kan man fantasere om jentesex/ slikkefitte uten å være lesbisk? :rodmer:

Anonym poster: d93146cab0343dd9971d7b82396d28cf

ja, biseksuelle og menn.

Gjest Hannee
Skrevet

Må bare berømme TS for fin tråd og klok refleksjon. Givende innlegg har du.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

mange menn ser jo ut som jenter også, se på justin bieber liksom :fnise:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig synd at det fortsatt er slik. Jeg tenker i grunn lite på legning. Mer etter personen man tiltrekkes av og forelskes i, samme hvilket kjønn det er. Jeg kan kalle meg selv heterofil, men jeg forelsket meg i mannen min etter hvordan han er på alle mulige områder, enn at han har penis.

TS

Nettopp. Er vel sjelden man forelsker seg i kjønnsorganer ;)

:)

AnonymBruker
Skrevet

Må bare berømme TS for fin tråd og klok refleksjon. Givende innlegg har du.

TS

Takk for det! :) Det har kommet mange gode spørsmål som det er spennende å svare på.

AnonymBruker
Skrevet

TS

Kanskje de er bifile? Som du selv sier, det er umulig for meg å vite. Det er noen som sier at de kun faller for enkelte personer og at kjønn ikke betyr noe. Kanskje det er noe sånt? Eller kanskje de er i en periode i livet hvor de er usikre på følelsene sine? Kanskje de ikke vil innrømme for seg selv hva de føler?

Så lenge de har det bra med seg selv og sammen, så betyr det vel ikke noe hva de definerer seg som?

I utgangspunktet veldig enig, men siden jeg er forelsket i den ene hater jeg hele greia :/ Er i tillegg en del andre ting som gjør det enda bitrere, men det skal jeg ikke legge ut om her.

Anonym poster: c818914c6a23fc72b3fcbe6fd2ab4e74

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet veldig enig, men siden jeg er forelsket i den ene hater jeg hele greia :/ Er i tillegg en del andre ting som gjør det enda bitrere, men det skal jeg ikke legge ut om her.

TS

Forelskelser er ikke alltid så lett. Gir deg en god klem jeg. :klem:

• Liker 1
Skrevet

Hva er dine tanker rundt det å stifte familie, inkludert barn, i henhold til din legning og de naturlige følger av den? Hvilket hinder og problemer tror du er sannsynelig å støte på, sett i lys av hva heterofile par generelt sett gjør? Og vil du si, sett så objektivt som mulig, at en 'fullverdig' familie med homofile foreldre vil mangle noe i forhold til en 'fullverdig' familie med heterofile foreldre, om vi ser bort i fra de foresattes samliv og prosesser rundt fødsel?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et spørsmål om sex. Er det vanlig med penetrerende samleie? Er det vanlig å dra fram strap on og sånn? Og på ons? En venninne av meg fortalte meg at dette visstnok var mer eller mindre vanlig. Det visste jeg ikke.

Men hvordan kommer man fram til hvem som skal gi og hvem som skal motta?

Må jo være en del kommunikasjon under sex da, det er jo bra :)

Anonym poster: bc20c45ee1d02d7f16db1098233fb48d

AnonymBruker
Skrevet

Hva er dine tanker rundt det å stifte familie, inkludert barn, i henhold til din legning og de naturlige følger av den? Hvilket hinder og problemer tror du er sannsynelig å støte på, sett i lys av hva heterofile par generelt sett gjør? Og vil du si, sett så objektivt som mulig, at en 'fullverdig' familie med homofile foreldre vil mangle noe i forhold til en 'fullverdig' familie med heterofile foreldre, om vi ser bort i fra de foresattes samliv og prosesser rundt fødsel?

TS

Takk for et veldig interessant og også vanskelig spørsmål.

Dette med barn er noe jeg har tenkt mye på. Jeg personlig ser for meg en fremtid med barn. Men jeg usikker på hvilken metode jeg og min kjæreste bør velge, fordi det handler om barnets rett til å kjenne sin biologiske familie. Nå som vi lesbiske kan få assistert befrukting skulle man kanskje tro at det bare var å få det, og så var vi ferdig med den saken. Men jeg merker at jeg er mer og mer usikker på hvor riktig det er å få barn på den måten. Ikke fordi jeg tror at barn som har homofile foreldre har det ille, eller på andre måter verre enn barn med heterofile foreldre, men på grunn av den biologiske familien. En annen ting som bekymrer meg er jo hvor mange barn en donor kan ha. Noe som kan skape noen vanskelige situasjoner senere.

Før jeg og kjæresten min får oss barn gjenstår det en del vurderinger. Vi har et vennepar (homser) som også ønsker seg barn, og vi har vært inne på tanken om å samarbeide, slik at barnet (eller barna) har biologiske foreldre. Men, det igjen vil jo skape en familiesammensetning som er utradisjonell, som kanskje kan skape forvirring hos barnet og ikke minst blant omgivelsene. Så, som du sikkert forstår er det ikke bare bare å få barn når man er lesbisk eller homofil. Jeg kjenner et par lesbiske par som har fått barn ved hjelp av assistert befruktning, og barna har det fint, ingen mobbing (de er i barnehagealder), barna har kontakt med menn, blant annet med onkler, besteforeldre og andre mannlige forbilder.

Jeg tror ikke at homofile familier mangler noe vesentlig fra heterofile familier, med unntak av voksne familiemedlemmer av begge kjønn.

Generelt sett tror jeg at homofile og lesbiske som har tenkt på, eller som har barn, bruker mer tid på prosessen enn heterofile par, nettopp fordi homofile og lesbiske par ikke kan bli gravide ved "uhell".

(Langt svar dette, håper jeg svarte på spørsmålene. :) )

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et spørsmål om sex. Er det vanlig med penetrerende samleie? Er det vanlig å dra fram strap on og sånn? Og på ons? En venninne av meg fortalte meg at dette visstnok var mer eller mindre vanlig. Det visste jeg ikke.

Men hvordan kommer man fram til hvem som skal gi og hvem som skal motta?

Må jo være en del kommunikasjon under sex da, det er jo bra :)

Anonym poster: bc20c45ee1d02d7f16db1098233fb48d

TS

Hvor vanlig det er vet jeg faktisk ikke. Har ikke lest noen tall på det. For mitt vedkommende er ikke det et vanlig innslag når jeg og kjæresten har sex (ei heller tidligere med andre). Vi har ingen strap on, ei heller dildoer.

Gi eller motta? Vi fokuserer på at begge to skal ha det bra, og noen ganger er den ene som får godsakene først, andre ganger er det den andre. Vi har ikke noen faste roller, og gjør kun det som faller seg inn naturlig. Dette kommer også litt an på hva slags sex vi har, f.eks. mht stillinger.

• Liker 1
Skrevet

Du svarte ypperlig på spørsmålet, og ga god innsikt i hvordan du ser på saken fra ditt standpunkt. Det med kjennskap til biologiske foreldre synes jeg er beundringsverdig at du tar til tung vurdering heller enn å 'avfeie det' såpass enkelt som er mulig å gjere med dagens teknologi, og det beviser for meg at du er vel så opptatt av barnets forhold til foreldre(både biologiske og sosiale), like mye som du er opptatt av foreldres forhold til barnet.

Takk for svar, og lykke til videre med tråden.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du svarte ypperlig på spørsmålet, og ga god innsikt i hvordan du ser på saken fra ditt standpunkt. Det med kjennskap til biologiske foreldre synes jeg er beundringsverdig at du tar til tung vurdering heller enn å 'avfeie det' såpass enkelt som er mulig å gjere med dagens teknologi, og det beviser for meg at du er vel så opptatt av barnets forhold til foreldre(både biologiske og sosiale), like mye som du er opptatt av foreldres forhold til barnet.

Takk for svar, og lykke til videre med tråden.

TS

Takk for det! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Hvordan og når kom du ut av skapet (fortalte du det til venner/familie før offentligheten fikk vite det) og hvordan tok familie dette?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Hvordan og når kom du ut av skapet (fortalte du det til venner/familie før offentligheten fikk vite det) og hvordan tok familie dette?

TS

Jeg er 25.

Jeg kom gradvis ut av skapet. Først fortalte jeg det til nettvenner, det var naturligvis mindre skummelt enn å si til venner og familie. Da jeg var 18 år fortalte jeg det først til en god venninne av meg, og hun tok det kjempe fint. Men det gikk vel noen måneder før andre nære venner fikk vite det. Foreldre og søsken fikk vite det gradvis, mine to søstre fikk først vite, mens foreldrene mine fikk vite det for 4 år siden.

Familien tok det sånn halvgreit. Søstrene mine tok det fint. Foreldre var det verre med, spesielt min mor syntes det var fælt og var veldig bekymret for hvordan naboer og andre skulle reagere. Besteforeldre var veldig negative, og kontakten ble kuttet et par år som følge av det.

Gjest Hannee
Skrevet

Må si at du er veldig sterk! Må være vanskelig å ikke bli akseptert for den man er. Oss som er heterofile har ikke de problemstillingene at foreldre lurer på hva andre vil tenke på grunn av vår legning. Jeg setter stor pris på din åpenhet her inne. Jeg får veldig mye ut av å sette meg inn i andres situasjoner.

:klemmer: til deg, TS.

Gjest TigerNikita
Skrevet

Flott tråd!

Jeg har selv et par homofile kompiser, og jeg får med meg mye av dramaet som foregår i miljøet. Er det slik blant jentene også? Såvidt jeg har forstått er det ekstremt mye utroskap (mer enn man ser og hører om blant heterofile), bitching og ligging rundt..

Tror du terskelen for å ha sex med hverandre/være utro er lavere i det homofile miljøet?

Sikkert et forferdelig dumt spørsmål, men det er et sånt inntrykk jeg har fått..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...