Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har spørsmål om hvordan det er å være lesbisk? Eller som lurer på om de selv er lesbiske?

Vel, har du spørsmål, så spør meg. Jeg er selv lesbisk :)

Anonym poster: 58792212bbdbd98019c4177ca6d78c2a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er det å være homofil forskjelling fra det å være heterofil ?

AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål. Jeg tror at den største og kanskje også den eneste forskjellen mellom homofile og heterofile er kjønnet på personen man forelsker seg i/tiltrekkes av.

• Liker 1
Skrevet

Godt spørsmål. Jeg tror at den største og kanskje også den eneste forskjellen mellom homofile og heterofile er kjønnet på personen man forelsker seg i/tiltrekkes av.

Ja, ikkesant :)

AnonymBruker
Skrevet

Tja, hva man gjør i senga vil jo være litt forskjellig, og også hvordan man blir oppfattet/behandlet av omverdenen.

Anonym poster: cdfd19a3545c4a0f93d91cd4fa111fa4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert bare en fase. Det går over. Mange ungdommer som vokser fra det når de blir eldre.

Anonym poster: 9ec3688a79d64778faafbb0521606c5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er lesbiske mer "guttete" enn andre jenter?

Anonym poster: d93146cab0343dd9971d7b82396d28cf

AnonymBruker
Skrevet

Tja, hva man gjør i senga vil jo være litt forskjellig, og også hvordan man blir oppfattet/behandlet av omverdenen.

Anonym poster: cdfd19a3545c4a0f93d91cd4fa111fa4

det synes jeg er ganske interessant.jeg personlig vil ikke behandle noen annerledes pga hvilket kjønn de liker. men engang jeg var i London med en venninne.(vi er hetrofil begge to) men det var kjempe mange folk og vi ville ikke miste hverandre. så vi leide hender. og så kom det en fremmed mann bort til oss og skjelte oss ut fordi vi var lesbiske.

det jeg lurer på om du har opplevd lignende? synes det var en rar opplevelse.

Anonym poster: 1f8d30d1cf4839642108f06a0c4c8b05

AnonymBruker
Skrevet

Kan man fantasere om jentesex/ slikkefitte uten å være lesbisk? :rodmer:

• Liker 6
Gjest Hannee
Skrevet

Hvem møter du mest fordommer fra sånn cirka? Heterofile menn eller kvinner?

AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert bare en fase. Det går over. Mange ungdommer som vokser fra det når de blir eldre.

Anonym poster: 9ec3688a79d64778faafbb0521606c5c

Hvor lenge varer en slik fase?

Selv er jeg veldig trygg på min egen legning. Som 8-9 åring fikk jeg "sommerfugler" i magen av jentene. Som voksen får jeg fremdeles den samme følelsen av å se på flotte kvinner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er lesbiske mer "guttete" enn andre jenter?

Det er en del av det stereotype bildet på lesbiske, at de er mer guttete, mer maskuline enn heterofile. Muligens er det flere lesbiske enn heterofile kvinner som er mer maskuline, men det er nok ikke mange. Jeg tror nok at enkelte lesbiske ikke er like opptatt av de tradisjonelle kjønnsrollene og kjønnsuttrykkene, at man ikke er redd for å være seg selv og være komfortable med å være mindre feminin. Samfunnet bærer preg av at kvinner skal være kvinner og menn skal være. Mens for oss lesbiske er det lettere å bryte disse mønstrene fordi vi ikke er i samme situasjon som heterofile menn og kvinner.

Generelt sett kjenner jeg flere feminine og jentete lesber enn maskuline lesber.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

det synes jeg er ganske interessant.jeg personlig vil ikke behandle noen annerledes pga hvilket kjønn de liker. men engang jeg var i London med en venninne.(vi er hetrofil begge to) men det var kjempe mange folk og vi ville ikke miste hverandre. så vi leide hender. og så kom det en fremmed mann bort til oss og skjelte oss ut fordi vi var lesbiske.

det jeg lurer på om du har opplevd lignende? synes det var en rar opplevelse.

Ja, har opplevd det flere ganger, også i ulike deler av landet. Har vært ute på byen med venninner, eller med kjærester. Som regel er det menn, i ulike aldre, som slenger med leppa. Noen ganger har jeg og mitt følge blitt truet med bank. Men som regel er det høye rop om hvor ekle vi er, eller om vi trenger et skikkelig mannfolk, om vi trenger pikk. Slikt er slitsomt, spesielt når det eneste man ønsker er å ha det hyggelig ute på byen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan man fantasere om jentesex/ slikkefitte uten å være lesbisk? :rodmer:

Det kan man sikkert. Noen biseksuelle drømmer vel om dette, det samme med lesber. Er man nysgjerrig på noe så er det vel vanlig å drømme om det.

Selv har jeg vel aldri fantasert om jentesex eller det å slikke noen. Men det kan vel være fordi jeg har sett på det som en naturlig følge av min legning?

AnonymBruker
Skrevet

Det er synd at så mange mennesker er ensporede og tenker på seksuelle ting så fort de hører ordet lesbisk. Det er som regel mye mere omfattende enn bare sex.

Jeg syns forresten at disse regnbueparadene ødelegger ganske mye for at folk flest skal få et bedre inntrykk av homofile mennesker. Utagerende tog medblotting, jukking og råklining er bare dumt, rett og slett.

Lesber og homofile er ikke anderledes enn resten av jordens befolkning, bortsett fra at de faller for mennesker av sitt eget kjønn. Skal det være så veldig vanskelig å skjønne da?

:):dagens-rose::)

Anonym poster: 6d66d025830de01b252d86262070e67b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvem møter du mest fordommer fra sånn cirka? Heterofile menn eller kvinner?

Heterofile menn. Det er sjelden at heterofile kvinner sier noe negativt eller oppfører seg negativt mot meg fordi jeg er lesbisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har opplevd det flere ganger, også i ulike deler av landet. Har vært ute på byen med venninner, eller med kjærester. Som regel er det menn, i ulike aldre, som slenger med leppa. Noen ganger har jeg og mitt følge blitt truet med bank. Men som regel er det høye rop om hvor ekle vi er, eller om vi trenger et skikkelig mannfolk, om vi trenger pikk. Slikt er slitsomt, spesielt når det eneste man ønsker er å ha det hyggelig ute på byen.

det kan jeg forstå. man vil jo bare kose seg å ha det gøy!

jeg har aldri opplevd noe sånt før så jeg ble veldig overrasket. også fordi jeg aldri kunne finne på å si noe slikt til noen andre mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Det er synd at så mange mennesker er ensporede og tenker på seksuelle ting så fort de hører ordet lesbisk. Det er som regel mye mere omfattende enn bare sex.

Jeg syns forresten at disse regnbueparadene ødelegger ganske mye for at folk flest skal få et bedre inntrykk av homofile mennesker. Utagerende tog medblotting, jukking og råklining er bare dumt, rett og slett.

Lesber og homofile er ikke anderledes enn resten av jordens befolkning, bortsett fra at de faller for mennesker av sitt eget kjønn. Skal det være så veldig vanskelig å skjønne da?

:):dagens-rose::)

Anonym poster: 6d66d025830de01b252d86262070e67b

TS

Jeg starter innleggene mine fra nå av med TS, så er det lettere å skille meg fra andre AB'er :)

Jeg er delvis enig med deg ang. disse paradene. Noen deler av paradene er preget av seksuelt innholdt. Det gir nok mer bensin på bålet til dem som allerede er negative til oss homofile. Men på en annen side er slike parader viktige, spesielt på steder hvor homofile og lesbiske ikke har det like godt som her i Norge. Jeg gleder meg til den dagen man ikke trenger slike parader, til LLH og liknende organisasjoner ikke trenger å eksistere, og at homofile og lesbiske ikke trenger å være redde for å komme hjem med en kjæreste av samme kjønn som en selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to unge venninner som har vært i et forhold (med hverandre) i et halvt år nå. Det hele begynte med klining for moro skyld og de sier begge at de er heterofile, men at den andre er et unntak. De har altså ikke vært interessert i jenter før dette og er heller ikke tiltrukket av andre jenter.

Selvsagt umulig for deg å vite noe om disse to, men hva er dine tanker rundt deres seksualtet? Kan det stemme at den andre er et slags unntak, tror du de er bi-/homofile eller tror du dette bare er en fase for to unge jenter i midten av tenårene?

Anonym poster: c818914c6a23fc72b3fcbe6fd2ab4e74

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to unge venninner som har vært i et forhold (med hverandre) i et halvt år nå. Det hele begynte med klining for moro skyld og de sier begge at de er heterofile, men at den andre er et unntak. De har altså ikke vært interessert i jenter før dette og er heller ikke tiltrukket av andre jenter.

Selvsagt umulig for deg å vite noe om disse to, men hva er dine tanker rundt deres seksualtet? Kan det stemme at den andre er et slags unntak, tror du de er bi-/homofile eller tror du dette bare er en fase for to unge jenter i midten av tenårene?

Anonym poster: c818914c6a23fc72b3fcbe6fd2ab4e74

TS

Kanskje de er bifile? Som du selv sier, det er umulig for meg å vite. Det er noen som sier at de kun faller for enkelte personer og at kjønn ikke betyr noe. Kanskje det er noe sånt? Eller kanskje de er i en periode i livet hvor de er usikre på følelsene sine? Kanskje de ikke vil innrømme for seg selv hva de føler?

Så lenge de har det bra med seg selv og sammen, så betyr det vel ikke noe hva de definerer seg som?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...