Gå til innhold

Problemer med madonna piercing...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt min madonna piercing siden oktober, men nå har piercingen begynt å slite litt på tannkjøttet. Jeg lekte med stedatteren min i dag og med et uhell slo hun meg i ansiktet, så piercingen raspet opp store deler av tannkjøttet mitt. Det er ikke SÅ ille, men man ser tydelig at piercingen har dratt opp tannkjøttet. Nå gjør det litt vondt å smile, men det er jo normalt når jeg har fått så stort press på piercingen som jeg har. Piercingen er av kirurgisk stål.

Skjer dette med alle, at tannkjøttet glir litt over tanna, eller er det bare hos meg dette skjer? Skal ta ny piercing i ansiktet ganske snart, så kan hende jeg tar ut madonnaen, men har litt lyst å ha den fortsatt. :( Noen tips?

Anonym poster: 54dda326d2263850a6af808e6277cbed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kvitt deg med driten, det er så utrolig stygt.

Anonym poster: 7e0af657f88f9f09b61cbbd947545e25

• Liker 3
Gjest Loverdose
Skrevet

Kvitt deg med driten, det er så utrolig stygt.

Anonym poster: 7e0af657f88f9f09b61cbbd947545e25

Trådstarter her, nei, jeg syns ikke det er stygt. Så jeg kvitter meg ikke med den bare fordi du syns den er stygg, dessverre. Kanskje jeg kan få et litt mer seriøst svar uten oppgulp som gir null mening, takk?

AnonymBruker
Skrevet

kjøp en labret i plast, de skal visst være gode og slite lite på tenner og tannkjøtt.

Anonym poster: 92f3ef7c0e7419271ec120239b9dc649

Gjest Loverdose
Skrevet

kjøp en labret i plast, de skal visst være gode og slite lite på tenner og tannkjøtt.

Tusen takk for svar, skal få tak i en slik og se om det går litt bedre da. :) Er det lett å få betennelse av plast piercinger? Har bare brukt titan og kirurgisk stål tidligere, har vært så skeptisk til plast.

Skrevet

Har ikke skjedd meg med mine piercinger. Hvis du har fått et slag i trynet har du nok bare hatt uflaks. Er vel bare å la det være i fred en stund. Men har du skiftet smykke siden du tok piercingen? Den stanga man får når man tar piercingen er gjerne lenger enn dine mål fordi leppa hovner opp. (Ihvertfall har jeg alltid fått lenger stang) Så man bør bytte til kortere stang når det har grodd. Går man med for lang stang kan det jo oppstå problemer.

Men har du bytta, så ville jeg bare latt det gro og se hvordan det går etterhvert. Men vil du være helt trygg så tar du den ut :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg tror ikke det har så mye å si om hullet er grodd.

men det tør jeg ikke si for mye om, for jeg vet ikke.

Gjest Loverdose
Skrevet

Har byttet stang, har byttet til en kortere, men har greid å utvide hullet. Tok med str. 1,2 og har utvidet til 1,6 grunnet jeg mistet piercingen min og måtte skifte, og hadde bare 1,6 liggende. Dette har ikke påvirket piercingen noe særlig, annet enn litt tull rundt hullet på innsiden av munnen, altså en del arr.

Skal se det an nå som jeg bytter til plast, går det greit så beholder jeg den, om ikke så må den nok dessverre ut. Kan hende det bare var det lille slaget jeg fikk i ansiktet som forårsaket dette. Tusen takk for svar. :) Den er forresten helt grodd, så regner med at det er veldig liten sjanse for betennelse.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Det er dessverre slik at piercingsmykker kan gjøre skade på tannkjøttet uavhengig av materiale/lengdemål osv. En løsning er at når pierceren setter smykket, så settes det slik at det skrår mot tennene, sånn at smykket på innsiden er borti tannen, og ikke tannkjøttet (forsto du den dårlige forklaringen?). Selv om du gjør dette, vil det ikke synes på utsiden at smykket sitter skjevt :)

Jeg vet ikke om det gjelder alle, men da mitt tannkjøtt trakk seg tilbake, så har det holdt seg sånn. Ingen hull (selv om det er nesten 10 år siden), og litt annen pusseteknikk, men de er jo mer utsatt, naturlignok.

Anonym poster: bcba3744b0d1729f9c138ee81fd5313c

Skrevet

Jeg fikk "riper" på tannkjøttet mitt, i tillegg til at jeg også fikk noen slag mot piercingen hvorpå det ble ømt noen dager. Tok ut min for 4 (?) år siden, og tannkjøttet er helt fint igjen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...