Pialill Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Jeg har ganske nylig begynt å trene skikkelig. Det er snakk om litt under 2 mnd, hvor jeg har trent alt fra 6 ganger i uken til 3. Jeg varierer treningen mellom styrke, løp på ellipsemaskin og lange fjellturer I det siste har jeg fått problemer med Achillesen på høyre fot. Jeg kjenner ikke smertene når jeg sitter, eller trener (eller går med skikkelige sko for den slags skyld). Men når jeg går rundt i huset på sokkelessen, eller som i dag da jeg skulle en rask tur på butikken og bare tok på meg lave lacostesko uten noe særlig såle. Kjente jeg smertene med en gang. Det er ikke snakk om veldig sterke smerter, men jeg kjenner igjen typen smerter fra tidligere idretsskader (var aktiv fotballspiller i 8 år, sluttet for 8 år siden), så jeg bør absolutt gjøre noe med det før det blir verre! Hvilke typer treningsformer kan jeg fortsette med uten å belaste foten for mye? noen øvelser jeg kan gjøre for å styrke foten når jeg blir kvitt dette? og noen idé om hva som kan ha gjort at jeg har fått en overbelastning? Setter pris på alle innspill! 1
Dragonfly84 Skrevet 26. juni 2012 #3 Skrevet 26. juni 2012 Vet du om du overpronerer? Jeg fikk vondt i mine achillessener, og det viste seg at det var pga overpronering, fordi jeg strakk senene lenger enn normalt siden foten ruller mer innover enn den skal gjøre. Det er ikke noe problem lenger, etter at jeg har fått spesialtilpassede såler fra fysioterapeut. Jeg får også ofte igjen disse smertene hvis jeg går med dårlige sko uten særlig såle. Men helst bør du nok gå til en fysioterapeut eller noe, så du kan finne ordentlig ut av det
Pialill Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2012 jegh ar sjekket fotstillingen min, og den er normal men jeg har formstpte såler i fjellskoene mine. Kanskje det hjelper å bytte dem over i treningsskoene mine? jeg har en tendens til å trakke litt innover om jeg er sliten nemlig... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå