Gå til innhold

Frøken Shit < Frøken Fit

Miah

Anbefalte innlegg

Så, da var jeg her også. Dagens dilemma var hva i alle dager jeg skulle kalle denne tråden, men fant ut at det betyr fint lite. Jeg har i alle fall lyst til å bli fit. Har jeg prøvd før? Ja. Åpenbart så gikk det ikke bra. Til tider er jeg skikkelig hektet. Da spiser mye grønnsaker, proteiner, egg, litt tunfisk, kesam, baker med mandelmel/kokosmel/proteinpulver. Så blir jeg lei, går opp for ideer, glemmer meg. Plutselig er jeg tilbake i sofaen og leser treningsblogger - igjen.

Men for all del, ikke tro at jeg er i form i det hele tatt. Før spilte jeg håndball og fotball. På ungdomsskolen var jeg den raskeste jenten i klassen, og sprang først inn til 6ern på Coopers-testen. Nå klarer jeg maks 20 min på 6 km/t på tredemøllen, og om jeg løper ute klarer jeg maks 12 minutter før jeg kjenner blodsmaken i munnen og føler for å kollapse i nærmeste grøft. Jeg klarer ikke en eneste vanlig armheving, og her om dagen ble jeg utrolig sliten da jeg dyttet en barnevogn opp en bakke.

Forferdelig? Ja. Jeg er 19, og nå er jeg klar for en forandring. Men det har jeg vært før, så spørs hvor lenge dette varer. Jeg legger ikke på meg lett. Er 167 cm høy og varierer mellom 58 - 61 kilo. Vekten min gir jeg en god faen i, det er ikke der problemet ligger. Jeg er svak, dvask, utrent. Jeg har null muskler og rumpen min er flat som faen. Jeg er bare lei med å ikke ha det bra med meg selv. For et par år siden hadde jeg utrolig dårlig selvtillit, og det henger litt igjen, men det blir bedre.

Siden jeg ikke skal fokusere på vekt, har jeg tatt mål.

Bryst: 86

Midje: 71

Hofter: 98

Overarm: 29

Lår: 53,5

Legger: 35

Jeg misliker virkelig leggene og rumpen min. Generelt sett utrente... jeg har ganske tynne lår, men leggene mine er noen tjukke stammer (i mine øyne).

Denne gangen vil jeg holde på kostholdsendringen, jeg vil spise gode lunsjer, sunne og enkle frokoster, men kose meg litt i helgene. Sier ikke nei til en hel del alkohol ca. annenhver helg... ikke noe særlig bra for treningen, hehe, men vi får se. Tviler på jeg blir treningsnarkoman med det første.

Satser på å legge ut et par bilder, oppskrifter jeg prøver, hvordan jeg trener og egentlig hvordan det går med meg. :) Vet at dette er fint lite interessant for de fleste, men av en eller annen merkelig grunn føler jeg det kommer til å hjelpe å dele dette med folk - uansett om ikke så mange orker å lese. Jeg er medlem på en del treningssforum, men føler virkelig at jeg ikke passer inn der med dagens form.

Så... here we go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei (til meg selv?)!

Så, jeg begynte aldri å trene skikkelig. Begynte på universitet, mye skjedde, ny jobb, kaos, fikk bare aldri begynt. Og nå er det mai. Så jeg prøver meg på et nytt innlegg, nå med oppdaterte mål (som selvsagt har gått OPP!). Snart ferdig med mitt første år på universitetet, i det minste.

Bryst: 84 cm (forrige måling var med BH, her har jeg gått opp)

Midje: 75 cm (gått opp 4 cm)

Hofter: 100 cm (gått opp 2 cm)

Overarm: 26.5 cm (gått ned, eventuelt målt feil...)

Lår: 57 cm (gått opp 3,5 cm)

Legger: 36,5 cm (gått opp 1,5 cm)

Tok vekten nå også, veier 62.4 kilo. Da forrige måling ble tatt var jeg 60 kilo. Merker buksen på jobb, som jeg fikk for 8 måneder siden, strammer godt nå.

Så, ja, burde begynt tidligere. Så får vi se om jeg faktisk kommer til å begynne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...