Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ramlet innom Tabloid på TV2 i går kveld, fikk ikke med meg de innledende diskusjonene, men sperret opp øynene for diskusjonen mellom de såkalte rikssynserne - Marie Simonsen, Eirik Mosveen og Ingunn Yssen.

Slik jeg har forstått det, trer ulike personer inn i rollen som rikssynsere fra uke til uke, og i går var det altså disse som skulle mene noe.

Jeg hadde store problemer med to ting. Det ene var konseptet: hva var egentlig meningen? Det andre var meningene, eller snarere måten å uttrykke sine meninger på. Makan til latterliggjøring av andre mennesker! Understreket av fnising når en av de andre kom med nok et nedverdigende poeng, kamp om å få satt ting enda mer på spissen - jeg fikk helt nok!

De skulle begynne med å prate om Erna Solberg som kandidat for ledervervet i Høyre, men gikk veldig raskt over til å rakke ned på Dagfinn Høybråten, og tok med seg en rekke andre politikere i slengen. Som kommentatorer er det deres jobb å mene noe om det som skjer og om personer i viktige stillinger. Det som ble så smakløst for meg, var at de åpenbart så på seg selv som åpne og tolerante, i motsetning til mørkemannen fra fordømmingspartiet. Gjorde ikke de akkurat det samme - i langt verre ordelag enn du vil høre en politiker bruke? Hvorfor i alle dager er det nødvendig å være så infantil? Det er et barnslig knep å tråkke på andre for å heve seg selv.

Er det virkelig nødvendig å mene at du har den eneste rette meningen for å virke som kommentator? Er det nødvendig å gå på person? Og hva i alle dager kan denne programposten tilføre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, jeg har også sett dette programmet. Jeg er helt enig med deg!!

Direkte latterlig - og skremmende.

Skrevet

Fikk med meg reprisen i formiddag, og ble overraska over det lite proffe nivået de holdt, ja.....

Gjest coda i.i.
Skrevet

Så jeg var ikke helt på jordet...

Siden få tydeligvis har sett det, eller synes det er vanskelig å si noe om - hva med å utvide tema? Hva synes dere om rikssynsere generelt? Eller kommentatorer i mediene, som har som jobb å mene noe enten de har faktagrunnlag eller ikke?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg leser ofte lederartiklene i lokalavisa og der oser det av lokalpatriotisme, usakligheter, ja..det er helt lavmål. Jeg tror ikke de har utdanning i det hele tatt. Jeg leser også endel av de andre kommentatorene, og de består som regel bare av en masse hat mot Oslo, og alt som komme derifra.

Om jeg skulle ha sagt min mening, og sendt inn leserinnlegg i lokalavisa, så hadde jeg ikke hatt annet å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...