AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Jeg får for ikke så lenge siden vite at min eldre mor ble svindlet for cirka 1000 kroner av en meget useriøs selger på QXL før jul. Det var tydelig ikke første gang mannen lurte folk, for hun greide å finne ut at flere var rammet, og vedkommende la bl.a litt av skylden på sin 'uførehet'. Brukeren hans er fjernet, og jeg tror noen som møtte opp på døra hans fikk pengene tilbake. Om han er politianmeldt vet jeg ikke. Min gamle mor er selvsagt veldig lei seg, men hun vet liksom ikke hva hun skal gjøre. Vi vet både navnet og hvor han bor, men vi er ikke interessert i noen skummel konfrontasjon eller noe slikt. Helst vil jeg jo at han skal betale min mor det han skylder. Så hva kan jeg gjøre? Er det flere som er blitt svindlet av noen på QXL som har noen tips? Jeg synes det er for galt at han skal slippe unna. (Går det f.eks an å tipse NAV om at han har holdt på slik imens han mottar uføretrygd? Jeg synes det er meget frekt!) Anonym poster: 1fdbf9bd5d8bc5377102c3c8a72c0605
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Noen? Anonym poster: 1fdbf9bd5d8bc5377102c3c8a72c0605
Ananas. Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Tviler på at NAV har stort med det å gjøre, hvis det er snakk om et salg.. Er vel heller en politisak. Min første tanke var at du/dere kan sende et brev, si at pengene skal betales tilbake innen da og da, og at hvis pengene ikke er på konto innen fristen så anmelder dere. De folkene er jo sleipe på mange ulike nivåer, men det kan jo hende det virker. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå