Alma Skrevet 9. februar 2004 #1 Skrevet 9. februar 2004 Har funnet ut at det nå vel kanskje er på tide å få tak i ringer (bryllupet er i juni...). Er jeg forresten sent ute? Jeg har lyst på ringer i hvitt gull eller pla... (husker ikke hva de heter...) Er det noen som har god greie på dette som kan fortelle meg litt om forskjellen og ca forskjell i pris? Blir disse fortere stygge enn "vanlig" gull? Hva slags ringer har dere gått for? Her ble det mange spørsmål... Håper dere klarer å holde hodet kalt å svare på noen av dem :D
magnhild Skrevet 9. februar 2004 #2 Skrevet 9. februar 2004 Dere er ikke seint ute. Det tar ikke lang tid å få de ferdig gravert og levert når dere først har bestemt dere. For oss var det det som tok lengst tid. Vi har gått for gult gull og synes de er fine. Men det viktigste for oss var å ha ringer som ikke alle hadde lignende til, så vi kjøpte noen litt høye og kantete, ikke runde og flate. (om du skjønner hva jeg mener med det) Platinum er veldig fint, det samme er hvitt gull. Jeg synes ikke dette ble nok gifteringer for meg, men det er jo opp til enhver å bestemme. Jeg ville gått litt rundt og hørt priser og prøvd ringer, det er store prisforskjeller rundt omkring... Jeg synes dessuten at det er lurt å se på mange forskjellige ringer og ut fra det finne drømmeringen som begge liker!! Lykke til! Magnhild 8)
Alma Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2004 Skjønner hva du mener. Det er litt av det vi også ønsker, å ikke ha de helt "vanlige" ringene... Vi får vel ta oss noen turer i butikker å kikke. Har jo ikke peiling på pris engang jeg... Det blir kanskje enklere å bestemme seg når man får prøve ringen på..? Takk for svaret!
April Skrevet 9. februar 2004 #4 Skrevet 9. februar 2004 Jeg har lyst på helt enkle platina ringer 4mm, disse er ganske dyre i Norge! Men fult mulig å få tak i..Jeg har fått priser fra 9000-25000kr pr par! Jeg har en tremenning i USA, som jeg hadde håpet kunne skaffe meg platina ringer! De jeg har sett på der kommer på ca.7000kr..Forskjellen på platina og gull, er at platina er mer slitesterkt og trenger ikke pusses opp igjen så ofte som hvitt gull! Gifter meg også i juni, men har heller ikke fått ringene ennå, så du er ikke sent ute
tuji Skrevet 9. februar 2004 #5 Skrevet 9. februar 2004 Hvitt gull er i seg selv ganske grått og matt. For at det skal bli blankt, legger man et belegg av metallet rhodium utenpå. Dette belegget slites av over tid. Hvor fort det slites av kommer an på tykkelsen. Ringen må da pusses opp, og det kostet rundt 500,- kroner da jeg jobbet i gullsmed for et par år siden. Du må regne med å pusse opp ringene i hvert fall annethvert år, helst hvert år for å beholde glansen. Platina er et edlere metall enn gull, og er blankt i seg selv. Det er dyrere, men altså mer holdbart.
Alma Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2004 Takk for informasjonen! Har litt å tenke på nå...
Gjest Tex Skrevet 9. februar 2004 #7 Skrevet 9. februar 2004 Det er ellers laget mange ringtråder her, med masse fine bilder, så hvis du blar deg litt bakover bør du finne noen.
Isiselin Skrevet 9. februar 2004 #8 Skrevet 9. februar 2004 Slik ser våre ringer ut. Vi er begge gult gull-mennesker så det var i grunnen et enkelt valg. Det er dessuten gult gull jeg forbinder med gifteringer så da ble det det.
Arkana Skrevet 9. februar 2004 #9 Skrevet 9. februar 2004 Slik ser våre ringer ut. Jeg foretrekker gult gull i gifteringer/forlovelsesringer, synes det hører til og ser mye penere ut. Hvitt gull/platina blir for kaldt.
Lullu Skrevet 9. februar 2004 #10 Skrevet 9. februar 2004 Håper det er ok at jeg legger ut mine også da............... http://www.smykkesenteret.no/forlovelsesri...ndgravering.htm Er også mange andre fine her også. Vi skal ha 5 mm. Skal ha initialene våre + stjernetegn på forsiden i platina, selve ringen i gult gull. Skal bruke vårt eget gull til ringene.
Gjest Tex Skrevet 9. februar 2004 #11 Skrevet 9. februar 2004 Da vil jeg vise frem våre temmelig nyinnkjøpte ringer også, de kan sees her
Alma Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #12 Skrevet 11. februar 2004 Takk for alle svarene! Må si at jeg er veldig usikker på hva vi bør velge... Lullu: Er veldig nysgjerrig på de ringene som dere skal ha. Har du lyst til å dele hvor mye de kommer på? Har dere prøvd ringene eller bestiller dere bare? Hvor er det smykkesenteret holder til? Regner med at det kanskje er på Østlandet et sted... og jeg bor på Vestlandet...
Alma Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #13 Skrevet 11. februar 2004 Og selvfølgelig er det åpent for at hvem som helst av dere som har peiling på dette kan svare Ser bare for meg inne i hodet mitt at det å få slike spesiallagede ringer må være dyrt...?
Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #14 Skrevet 11. februar 2004 Jeg vil bare råde deg til ikke å bestille noe du ikke har prøvd. Ting kan se ganske annerledes ut på fingeren enn på et nettbilde....
Alma Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #15 Skrevet 11. februar 2004 Er enig med deg i det, så jeg tror nok ikke jeg kommer til å bestille... Er usikker på hva slags ring jeg egentlig har lyst på nå, men trøster meg med at jeg nok fort finner det ut når jeg får prøvd de ulike variantene på fingeren...? Har jo en idé om at den rette ringen vil lyse opp på fingeren min og bli lyse opp at det er "den rette"... Kanskje litt optimistisk
Lullu Skrevet 11. februar 2004 #16 Skrevet 11. februar 2004 Takk for alle svarene! Må si at jeg er veldig usikker på hva vi bør velge... Lullu: Er veldig nysgjerrig på de ringene som dere skal ha. Har du lyst til å dele hvor mye de kommer på? Har dere prøvd ringene eller bestiller dere bare? Hvor er det smykkesenteret holder til? Regner med at det kanskje er på Østlandet et sted... og jeg bor på Vestlandet... Hei! De holder til i Fredrikstad. Egentlig hadde vi ikke tenkt å prøve ringene på forhånd. Størrelse og form prøver vi hos annen gullsmed på forhånd. Du kan jo ringe de å høre om det er mulig å få ringene tilsendt uten gravering først (til prøving) eller noe slikt. Veldig hyggelig han jeg snakket med. Vi har hytte i Fredrikstad, så vi reiser nok innom i løpet av våren før endelig bestilling blir gjort. Syntes også det er fint at de kan bruke vårt gull til ringene. De lager hva du vil, så dersom du finner noe du liker andre steder, er det godt mulig du kan få de billigere her. Syntes disse var spesielle men allikevel gifteringer....om du skjønner..... Pris har jeg desverre ikke fått enda. Må finne størrelsen min i gullsmed her hjemme først. Regner vel med at det vil koste ca. 3 500,-/4 000,-
Alma Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #17 Skrevet 11. februar 2004 Takk for opplysningene Lullu! Kanskje jeg må ta meg en tur til Fredrikstad... Syntes faktisk ikke prisene var så skremmende (slik de var i mitt hode... ). Synes ringene er kjempefine, og kunne egentlig tenkt meg noe lignende. Kan jo kanskje kontakte dem og undersøke mulighetene... Er bekymret for å bestille ringer jeg ikke har sett eller prøvd :-?
Lullu Skrevet 11. februar 2004 #18 Skrevet 11. februar 2004 Ja, send de en mail eller ring. Jeg har snakket med han et par ganger. Veldig hyggelig fyr. :D Lykke til med ring-valget!!!
Alma Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #19 Skrevet 11. februar 2004 Takk, takk! Er veldig spent på hva slags ringer vi bestemmer oss for...
Lothlorien Skrevet 11. februar 2004 #20 Skrevet 11. februar 2004 Ville bare si at de på Smykkesenteret er kjempeflinke. Vi var med og designet våre egne ringer, og ble kjempefornøyd. René er utrolig grei, men har sikkert en del og gjøre så vær ute i god tid. På disse ringene http://www.smykkesenteret.com/lars_og_liss.htm brukte han ca. 5 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå