Gå til innhold

Tone "ned" kjole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal i bryllup i sommer og har bestilt denne kjolen i rosa: http://www.ebay.com/itm/Elegant-Bridesmaid-Prom-Gown-Womens-Cocktail-party-Evening-dress-6color-8Size-/160671222260?pt=US_CSA_WC_Dresses&var&hash=item2568c049f4#ht_7935wt_952

Men tror kanskje den blir litt mye..

Men jeg er ganske lav, så den når til midt på knærne. Tenkte å bruke svarte pumps.

Har spurt brudeparet om kleskode men får ikke ordentlig svar, men tror de skal ha bunad.

Blir et rolig bryllup, skal ikke kirken.

Må jeg bare ta en annen kanskje? Hvordan kan den eventuelt tones ned?

Er 21 år.

Anonym poster: 83cb51371151d0d6e6b4ba5486b9ac04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var jo driiitfin, da!! :rodmer: Hvorfor tone ned, kjære ts?

Skrevet

Den var jo driiitfin, da!! :rodmer: Hvorfor tone ned, kjære ts?

Enig! Men du kan jo for eksempel ha en svart cardigan i veska, i tilfelle du skulle føle deg for pyntet. Og du trenger jo ikke bruke veldig mye tilbehør, siden dekorasjonen på kjolen er et smykke i seg selv.

Jeg synes du skal bruke kjolen! Om bruden skal være kronebrud (siden hun skulle gå i bunad?), så stjeler du neppe oppmerksomheten uansett.

Skrevet
Skrevet

Den var fin! :) Men, det går kanskje ann å fjerne litt av den røde sløyfen eller pynten? Da blir den jo med en gang mindre pyntete. Ellers er jeg enig med de andre, en avslappet hårfrisyre og naturlig sminke er med på å tone ned helhetsuttrykket. Og en enkel og stilfull cardican, bolero eller blazer kan også funke.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende svar fra dere!

Skal ha med en bolero som jeg kan bruke.

Skal følge tipsene deres og frisyrene var jo veldig fine og enkle :)

Bruden skulle ikke ha krone.

Anonym poster: 1a2e69599962740a851f30385e2d8dae

AnonymBruker
Skrevet

ÅÅ den var jo fin. Denne kunne jeg tenkt meg å ha i grå.

Kan man bruke grå i bryllup? :klo:

Hvordan er den i størrelsen ts?

Anonym poster: c021af080cf6b488b0143e22d47f7ab5

AnonymBruker
Skrevet

Å tone ned denne kjolen gjøres enklest ved å bytte den til den grå, mye mer smakfull og du unngår barbiestempelet.

Anonym poster: 82cdb896be8d42217fe6dbf0818133b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt en annen farge på grunn av at de skal gå i bunad.

Rødt er vel også en sånn "etikette-brudd" i bryllup - det, og hvitt.

Med tanke på at de har bunad(og uten krone" - og det i tillegg er veldig avslappet ville jeg heller gått for en sommerkjole.

Denne kjolen oppfatter jeg mer som en kjole man bruker i et mer formelt bryllup(men ikke så formelt at man må ha lang).

Du kan ikke bruke en vanlig sommerkjole, og så heller ha denne kjolen i en annen setting?

Anonym poster: 4468198b2826f2c54e5eb49d03db11f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener dere at hun bør tone den ned?

Jeg syns kjolen var lekker, og bryllup er jo en flott anledning til å pynte seg litt ekstra :)

En vanlig sommerkjole som en skriver her, kan da ikke sidestilles med bunad som er et festantrekk.

Anonym poster: 0ef37df801a8f4a85ee1fd35b8727215

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Ser det er litt ulike meninger om den. Men tror jeg tar den :)

Det er snøring i ryggen, så man strammer den selv sånn at den passer. Kjøpte i den str jeg bruker, og da ble den litt for liten øverst i ryggen, men pga snøringen så kunne jeg slakke den ut. Det er en tøy på innsiden, så snøringen blir utenpå tøyet, så man ser ikke rett inn til huden.

Så kanskje jeg heller skulle hatt 1 str større enn jeg bruker til vanlig. Men da hadde den kanskje blitt for vid nederst i snøringen. Men den er fra China, så da er det vel ofte litt små str. Men hadde nok tatt 1 str større om jeg skulle velge på nytt igjen :)

Anonym poster: 1a2e69599962740a851f30385e2d8dae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...