Gå til innhold

Må man be partner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva slags resonnement er dette? Hvem har sagt at man setter en dag med egen romanse foran brudeparets store dag?

De eneste argumentene man har for å la være å invitere med partner er plassmangel eller økonomi. Hadde det vært mitt bryllup, ville jeg da prioritert annerledes for å kunne be alle som har partner med partner.

Jeg hadde rett og slett ikke invitert kun den ene i et par. For meg ville det føltes helt feil.

Men her har jo TS plassmangel, hun kan ikke invitere partnere til sine venninner. Ser virkelig ikke problemet med at de kan gå sammen som en gjeng, og at de kan ha en fin dag uten sine partnere. Folk klarer da vitterlig å se på romanse og "kjærleik" uten sin kjære EN dag.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men ville dere som er imot å be noen uten partner, heller valgt bort 3 svært gode venninner for at de resterende skulle hatt med partner? Jeg skulle trodd det ville skapt mer misnøye innad i en sammensveiset gjeng...

Anonym poster: 91b31e3239a97e0c34a320ef5e391a13

AnonymBruker
Skrevet

Det må da være greit å be en gjeng venninner uten partner. De fleste er vel såpass oppegående at man takler en dag i festlig lag sammen med gode venner. (At man optimalt ville ønsket å ha med partner er nå så sin sak, men man kan ikke alltid få alt man ønsker).

Jeg vil i TS tilfelle tro det ville blitt langt verre om hun måtte splittet en etablert vennegjeng. Om alle nå anser seg som likeverdige venninner av bruden kan det bli virkelig SÅRT for den halvparten som ikke blir bedt. Alternativet blir jo da fort å ikke be noen av dem - og det er jo ikke noe bedre vel?

Anonym poster: a4a8435232080c41b61855d9baa6e3c1

• Liker 1
Skrevet

Men ville dere som er imot å be noen uten partner, heller valgt bort 3 svært gode venninner for at de resterende skulle hatt med partner? Jeg skulle trodd det ville skapt mer misnøye innad i en sammensveiset gjeng...

Personlig hadde jeg aldri latt økonomiske hensyn la meg velge mellom 3 venner eller 3 partnere. Det er ikke så mange lapper det er snakk om.

Men nå var jeg en av de som tok til ordet for at TS kunne invitere venninnegjengen uten partner, og jeg reagerer selv på hvor mange som mener at dette ikke er greit. Det er jo bare forfriskende å delta på sosiale arrangementer hver for seg innimellom, ikke minst når det er snakk om å storkose seg med venninnegjengen, en god middag og litt vin.

TS - sørg for at venninnene får sitte samlet, og ikke tilfeldig med familiemedlemmer. Det er nok viktigere for de fleste enn at partneren er med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemstillingen her er vel at TS må finne et annet lokale dersom hele vennegjengen skal inviteres med partner. Enten det eller å droppe noen gjester fra familien...

(Å droppe en tante eller tre kan sikkert være et åpenbart valg for noen, men er familieforholdene litt anstrengte kan det fort medføre mer misnøye enn det å be vennegjengen uten partner).

Anonym poster: a4a8435232080c41b61855d9baa6e3c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De skal selvfølgelig sitte sammen. Noe av det verste jeg vet er folk som skal splitte opp venner/par for at man skal bli bedre kjent med andre. Under middagen kan det fort bli ekstremt kleint (selv opplevd dette). Å droppe noen fra familien er uaktuelt, lettere å forklare situasjonen for venninnene mine, enn splid i slekta. Og vi er alle likeverdige gode venner i gjengen, så tror stemningen ville vært dårlig hvis jeg splittet innad. Skal snakke med de snart og se hva de sier om å komme uten partner tror jeg!

• Liker 1
Skrevet

Herregud, hvorfor er bryllupet til noen andre det eneste stedet folk tydeligvis ikke klarer seg uten partneren sin?

Jeg forventer at når det kommer invitasjon til bryllup, dåp, navnefest, konfirmasjon og fester generelt hvor noen gjester kommer med partner er også min andre halvdel invitert. Det har ingenting å gjøre med å ikke klare seg uten, det har å gjøre med skikk og bruk. Par inviteres som par, med mindre ingen partnere inviteres. Med partner regnes ektefelle, samboer, forlovede eller kjæreste man har vært sammen med lengre enn ett år. Easy peasy.

Selvfølgelig kan TS lage en avtale med sine nære venner, da. De står jo tydeligvis hverandre nær og skjønner hverandres kinkige dilemmaer. Det er fint å ta det opp før invitasjonene går ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...