Gå til innhold

Må man be partner?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Håper brudeparene forstår at for gjestene så er ikke den her dagen bare hyperspesiell, men også en dag hvor de må ut med en del kronasjer og da kan det være greit at ens kjæreste/samboer/ektefelle er der. Greit nok, det er brudeparets dag, men hvis det er kjærligheten som skal feires, hvorfor ikke la de andre som har funnet kjærligheten få ta med seg sin også da?

Nå ble jeg nysgjerrig. Hvorfor er det greit at kjæresten er med hvis det koster penger? Har ikke damene det selv i 2012? Man kan da vitterlig gjøre ting på egenhånd som også koster penger vel - eller er det bare gratisarrangementer man får være med på hvis man ikke er sammen?

Det at det koster noe må være det dårligste argumentet jeg har hørt for at man skal "kreve" å ha med partner altså.

Kjærligheten feires ja :-), men det får jo disse parene som evt kommer uten partner muligheten til når de gifter seg da. Ikke gjør det mer komplisert enn det allerede er for en stakkar som skal prøve å blidgjøre alle og enhver for noe som mange uttrykker de ikke engang har lyst å gå i hvis det ikke er fri bar blant annet ;-)

Endret av Portvinpiken
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil nå ikke påstå at de må ut med mye penger :)! Ikke stiv kleskode, fri bar og da alle vennene er studenter forventer jeg ikke gave. Så blir ikke dyrt for dem :-)

Anonym poster: 91b31e3239a97e0c34a320ef5e391a13

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig. Hvorfor er det greit at kjæresten er med hvis det koster penger? Har ikke damene det selv i 2012? Man kan da vitterlig gjøre ting på egenhånd som også koster penger vel - eller er det bare gratisarrangementer man får være med på hvis man ikke er sammen?

Det at det koster noe må være det dårligste argumentet jeg har hørt for at man skal "kreve" å ha med partner altså.

Kjærligheten feires ja :-), men det får jo disse parene som evt kommer uten partner muligheten til når de gifter seg da. Ikke gjør det mer komplisert enn det allerede er for en stakkar som skal prøve å blidgjøre alle og enhver for noe som mange uttrykker de ikke engang har lyst å gå i hvis det ikke er fri bar blant annet ;-)

Tråkke en hel dag med mye dautid i finstasen uten ens kjæreste, kanskje med en hel del mennesker man ikke kjenner...

Seriøst. Se det.

AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke mye penger :)! Ikke stiv kleskode, fri bar og da alle vennene mine er studenter forventer jeg ikke gave. Så dyrt blir det ikke :-)

Skrevet

Jeg synes det blir rart å be uten partner, og hadde jeg blitt bedt uten min forlovede i brylupp hadde jeg vurdert å droppe hele greia.

• Liker 2
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg synes det blir rart å be uten partner, og hadde jeg blitt bedt uten min forlovede i brylupp hadde jeg vurdert å droppe hele greia.

Dårlig folkeskikk, rett og slett.

Skrevet

Tråkke en hel dag med mye dautid i finstasen uten ens kjæreste, kanskje med en hel del mennesker man ikke kjenner...

Seriøst. Se det.

Nå tror jeg du misforstår. De er jo en hel vennegjeng!

Gjest "gjest"
Skrevet

Nå tror jeg du misforstår. De er jo en hel vennegjeng!

Jeg snakker om fenomenet "ikke be partner" generelt.

AnonymBruker
Skrevet

Trist å se at så mange er så avhengige av partneren sin at de ikke kan gå noen steder uten han, og i tillegg bli dødsfornærmet for at han ikke blir bedt. TS - jeg synes det høres ut som en god idè å invitere alle venninnene dine uten partner for å få mulighet til at alle disse kan komme å dele festen med deg. Virker som dere er en sammensveiset gjeng og jeg ville ikke vært i tvil: jeg ville valgt bort 3 stk partnere fremfor å få alle mine venninner i bryllupet mitt! Kjør på du!

Anonym poster: e6e2114792523497a43edb68e0faa560

• Liker 2
Skrevet

Nei - jeg svarte på ditt innlegg hvor du skrev at man må "tråkke rundt i dautid" uten å kjenne noen.

Gjest "gjest"
Skrevet

Nei - jeg svarte på ditt innlegg hvor du skrev at man må "tråkke rundt i dautid" uten å kjenne noen.

Jeg snakket uansett om fenomenet "ikke be partneren" generelt.

Skrevet

Trist å se at så mange er så avhengige av partneren sin at de ikke kan gå noen steder uten han, og i tillegg bli dødsfornærmet for at han ikke blir bedt. ]

Jeg klarer helt fint å gjøre ting uten min mann og er ikke avhengig av ham, men likevel syns jeg det er rart om jeg hadde fått en invitasjon og han ikke var bedt. Da hadde jeg faktisk vurdert å ikke dratt i det hele tatt.

Dersom mannen min ikke ville vært med, ja da er saken annerledes

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er i en spesiell situasjon, fordi vi inviterer de fleste med partner, men to personer er invitert uten. De to er begge deler av vår nære krets, vi møtes i forbindelse med felles aktiviteter minst to ganger i måneden.

Men disse to (som er i ulike deler av vår omgangskrets har begge partnere som har opptrådt svært usympatisk og bent ut sagt frekt i en del sammenhenger. Vi liker ikke partnerne, ganske enkelt. Disse to er invitert uten partner. Vil de ikke komme alene er det helt ok, men vi vil iallfall ikke ha med de usympatiske partnerne.

Anonym poster: 469747a9e13125a75f0216716b906d32

• Liker 1
Skrevet

Men da fikk vel de inviterte beskjed om dette om hvorfor du valgte å ikke invitere med partnerene deres?

Jeg mener, hadde min mann vært drittsekk så hadde keg forstått det og akseptert det, men hvis det ikke er noe som har skjedd så ser jeg ingen grunn til å ikke invitere med partner

Skrevet

Helt enig med alt du sier om fenomenet "ikke be partner". Men jeg synes i denne sammenhengen at de som bes uten partner er godt ivaretatt og tenker at de faktisk kan få det morsommere(i allefall like gøy) som vennegjeng i denne sammenheng, så det er eneste eksemplet jeg har sett som jeg har støttet å be uten partner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns dette blir helt feil. Du skal be slektninger du såvidt snakker med, men partnerne til dine bestevenninner kan du ikke be?

Jeg ble bedt i konfirmasjon, og min kjæreste ble ikke bedt. Men min søsters kjæreste ble bedt. Det ble HELT feil.

Tenk deg når venninnene dine ser at dine fjerneste slektninger og familie har med seg partner da.

Anonym poster: 158ce88cbdfdd12e0611a82a5575f00e

AnonymBruker
Skrevet

Det at søskenbarn får ha med kjærester, er allerede forklart. Det er kun snakk om tre, fire stykker. Når man er gift eller har barn stiller det seg annerledes. Også andre faktorer som jeg har forklart.

Jeg skjønner godt at noen synes det er dumt å invitere slekt selv om vi ikke har mye kontakt. Likevel tenker jeg at når det er det mine foreldre ønsker, pluss at jeg føler det er utelukket å "plukke" ut de vi har kontakt med. Jeg ville ikke klart å kun be noen tanter, eller noen søskenbarn. Det ville kun skapt trøbbel. Skjønner kjempe godt at noen gjør det, men akkurat det vet jeg hadde blitt konflikt i vår familie (har utelatt alle søskenbarn på min fars side, men de er alle 15-20 år eldre enn meg og jeg har aldri sett de)

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg føler også det stiller seg annerledes siden de er en gruppe, og jeg er svært nær alle, så jeg vil jo forklare det før invitasjonene blir sendt ut.

Skrevet

Ikke vært i mange bryllup men forrige sommer var jeg i to. Det av dem til den eldste venninna mi - hvor jeg ikke fikk lov til å ta med partner. Mens i det andre bryllupet ville de gjerne at jeg tok med partner, spesielt siden jeg ikke kjente noen andre enn brudeparet. Satte pris på det.

Deres bryllup, deres regler.

AnonymBruker
Skrevet

Null problem for meg sålenge andre venner er i samme båt.

Jeg er gift selv og har vært med mannen i mange år, og hadde fortsatt ikke blitt plaget nevneverdig av dette.

Det sier seg selv at dette er et ung bryllup hvor foreldre betaler, og de vil ha familiefest. Venner kommer i annen rekke - og de kommer som venninnegjeng.

Disse er jo også i starten av 20årene, og veldig få har rukket å etablere noe som helst langsiktig seriøst da.

Anonym poster: 7726b4b74ea7cfa08eaf05cc13f7185b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...