AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Jeg og kjæresten var på sykehuset mandag 18.06 for å begynne utredning av fertilitet, i første omgang tok gynekologen en gynekologisk undersøkelse med ultralyd av eggstokker etc. Til å starte med så alt fint ut, men hun stusset litt over noe som kunne se ut til å være væske på den ene siden. Noen her som vet hva dette kan være? Videre henviste hun kjæresten til en sædprøve og meg for noen blodprøver. I og med at den ene blodprøven skulle taes ca 1 uke før mens, tok jeg denne på mandagen da jeg skulle begynne ny syklus i dag 25.06. Men på torsdag 21.06 begynt jeg å spotte brunt, fredag spottet jeg rød/brunt og mensen startet for fullt i går. Noen her som har noen erfaringer med å ha tatt disse blodprøver for så å få menstruasjon tidligere enn forventet? Lurer nemlig på om disse prøvene bør taes på nytt? Den andre blodprøvene skal taes dag 2-3 i syklus, vil det da si at jeg skulle tatt prøvene i dag, eller bør jeg vente til neste syklus igjen? Skal ikke tilbake til gynekologen før i september. Håper noen kan komme med svar:) Anonym poster: b1c25fb50109842f0cdc3eebe5b041a1 Anonym poster: b1c25fb50109842f0cdc3eebe5b041a1
Athene Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Blodprøvene du tar ca en uke før mens er progesteronverdier, som påviser at eggløsningen har skjedd. I og med at du fikk mens bare en dag før estimert mens er disse blodprøvene helt i orden. Man har noen dagers slingringsmonn på dette. Den andre prøven tar du dag 2 eller 3 i syklus som planlagt. Første mensdag er første dag med friskt blod. Dersom du har denne typen spørsmål bør du ringe klinikken og spørre, i stedet for å spørre på forum. Jeg har vært gjennom dette noen ganger, så vet mye om hvordan det virker. Men det kan være andre grunner til at legene har rekvirert prøver hos deg. Derfor er det alltid viktig å få individuelle svar fra fagpersoner.
rosahelikopter Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 det med veske på den ene siden kan muligens være en veskefyltcyste som er normalt å få, de forsvinner etter hvert. Skal akkurat begynne med dette selv og har selv nå vært på ulatralyd og info så skal gubben gjøre sitt i en kopp og jeg tar sånne blod prøver.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 Tusen takk for svar. Nå er det slik at jeg har vært på poliklinikk gjennom sykehus, og legen der er kun tilstede to dager i uken. Men burde kanskje ringe til sykehuset å høre for sikkerhets skyld. Men stemmer at disse prøvene ble tatt for å se om eggløsning har skjedd. Anonym poster: b1c25fb50109842f0cdc3eebe5b041a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå