Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Jeg tenkte å kjøpe litt euro før vi reiser til utlandet. Ser at 1 euro er 7,48 kr...Er den billig da?? Har ikke peiling :-/
Gjest Solsmil Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 det er vel litt under det euroen ligger på hvis jeg ikke tar helt feil. altså billig.
Gjest Solsmil Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 og så lurer jeg veldig på hvorfor du har satt denne under samliv og relasjoner?
ini Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 Euroen er ganske lav i kurs nå, men jeg ville nok heller tatt ut kontanter i minibank når du er i utlandet. Litt usikker på gebyrer i de ulike bankene, men Skandiabanken har hvertfall bare valutapåslag på 1,25% eller noe sånt. Hvis du skal veksle fra norske kroner til Euro får du som regel en dårligere kurs enn ved uttak, og ofte kommer gebyrer i tillegg. Sjekk med banken din hvilke gebyrer som kommer når du tar ut penger i utlandet kontra vekslingsgebyrer. Tror de fleste banker har et visst gebyr de opererer med ved kontantuttak, men i Skandiabanken er det ingen gebyrer. Dette vet banken din bedre enn meg. (Som student i utlandet er det dermed billigere for meg å bruke Skandiabankens visakort til å ta ut penger enn å skaffe meg et bankkort fra det landet jeg studerer i.)
Gjest Kyklopen Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Jeg tenkte å kjøpe litt euro før vi reiser til utlandet. Ser at 1 euro er 7,48 kr...Er den billig da?? Har ikke peiling :-/ sist gang euro/nok lå rundt der var i februar/mars 2012 og før det igjen så var det vel i 2006. ellers har den alltid vært dyrere de siste 6 årene.
Athene Skrevet 26. juni 2012 #6 Skrevet 26. juni 2012 (endret) Det rimligste, og tryggeste, er som regel å ta ut fra minibank i utland. Det er dyrere å veksle i Norge, og det er mer risikabelt å reise med mye kontanter. Med tanke på gebyrfritt uttak har Skandiabanken et kort som er så gunstig at jeg har det kun fordi jeg reiser mye til utlandet. Som regel tar jeg kun ut det jeg behøver for å betale på markeder, på "enklere" spisesteder og til å tipse. Ellers bruker jeg mastercard til alt. Det er helt trygt i de fleste land. (Edit: de fleste land nordmenn pleier å dra til ) Endret 26. juni 2012 av Athene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå