Gå til innhold

Hadde min først dag på sykehjem, som pleiemedhjelper idag.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei :)

Jeg hadde min første dag i jobb i dag, og også min første dag i jobb ved et sykehjem for jeg er ansatt som pleiemedhjelper. Jeg skal begynne på sykepleien neste år og gleder meg veldig, vil bli anestesisykepleier, men føler likevel at å jobbe på sykehjem er en god vei å gå frem til jeg starter på studiet neste høst, og evnt mens jeg studerer.

Jeg er en reflektert jente, oppegående og snill, omtenksom og selvstendig, bare så det er sagt. Og jeg vet første dag for noen (spes i et slikt arbeid) kan være tøff. Tror jeg trenger litt råd fra noen av dere som har vært der jeg er nå.

Jeg hadde som sagt min første dag idag, gikk greit men var MYE å sette seg inn i... og vi er bare to pleiere på ca 5-8 stk, og det er så utrolig mye å huske på både mtp på stell,hygiene,skift,mat, evnt allergier osv osv... jeg er så redd for å glemme noe, eller å gjøre noe feil.... Jeg får opplæring i tre dager, så er litt redd for at jeg gjør noe feil fjerde dagen, MEN jeg er selvstendig og vet det er en vane og tilvenningssak, men likevel... håper noen kan fortelle meg litt om hvordan det var for dere, og evnt hvor lang tid dere brukte på å "komme inn i det"..

er også litt redd for å bruke "heis" som endel av beboerene bruker for å hjelpes opp fra seng, til do, etc.. også er det endel å sette seg inn i mtp hvor alt er, vaktlister, osv osv... MYE mer enn jeg trodde! Er likevel positiv for å jobbe der, men likevel kjenner jeg mye stress innvendig.

Føler også alt rundt meg(etter jeg kom hjem) lukter avføring... og når jeg spiser klarer jeg ikke stoppe å tenke på div ikke fult så kjekke ting vi måtte igjennom. Der og da gjør det meg ingenting, og det er jo en naturlig ting å vaske pasientene både foran og bak, men likevel... spesiell opplevelse...

Klem fra meg.. :)

Anonym poster: 4ce842c725394532048cb2a6c4272590

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet