Myosotis Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Har bestillt meg time til frisøren for første gang! Har alltid vært mamma som har klipt meg, og frisyrene har alltid vært litt kjedelige. Men nå skal jeg endelig få meg en ordentlig frisyre. Men... jeg aner ikke hva jeg skal si, og hvordan jeg skal beskrive det slik at frisøren vet hva jeg ønsker. Har ikke klart å finne bilde av det jeg er på jakt etter. Sikkert fordi jeg er så dårlig på hår-vokabular. Jeg vil beholde det lange håret mitt, men ønsker at det skal bli litt "oppklipt" slik at håret ikke blir så tungt nederst. Har sett mange som har håret klipt litt ujevnt. De øverste lagene er kortere enn de nederste for eksempel. Heter dette noe spesielt? Eneste bilde som jeg har funnet som ligner litt er dette, men det er ikke 100% det jeg ser for meg, også ser håret litt pistrete ut. Tips?
Gjest Tekola Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Bare forklar det akkurat som du gjør her, så går det fint!
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Har sett mange som har håret klipt litt ujevnt. De øverste lagene er kortere enn de nederste for eksempel. Heter dette noe spesielt? Mener du at det skal klippes i en V? Slik at håret frem mot ansiktet er kortere enn bak? Hvis det er det du mener så sier jeg bare at det skal klippes i en V. Anonym poster: 4bcc6956335a328f8e3b388c70c7dd22
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Pass på at de ikke klipper for mye "opp" bak. Det har blitt gjort på mitt hår, og det et herk å spare ut..Må jo klippe masse av lengden for å få det jevnt igjen.. I tillegg klippet de håret opp slik at jeg har en rett linje bak med kortere hår. Kjipern. Anonym poster: 6110143731a0f2d2ef7a96c10e5fb90c
La Papesse Skrevet 25. juni 2012 #6 Skrevet 25. juni 2012 (endret) Har bestillt meg time til frisøren for første gang! Har alltid vært mamma som har klipt meg, og frisyrene har alltid vært litt kjedelige. Men nå skal jeg endelig få meg en ordentlig frisyre. Men... jeg aner ikke hva jeg skal si, og hvordan jeg skal beskrive det slik at frisøren vet hva jeg ønsker. Har ikke klart å finne bilde av det jeg er på jakt etter. Sikkert fordi jeg er så dårlig på hår-vokabular. Jeg vil beholde det lange håret mitt, men ønsker at det skal bli litt "oppklipt" slik at håret ikke blir så tungt nederst. Har sett mange som har håret klipt litt ujevnt. De øverste lagene er kortere enn de nederste for eksempel. Heter dette noe spesielt? Eneste bilde som jeg har funnet som ligner litt er dette, men det er ikke 100% det jeg ser for meg, også ser håret litt pistrete ut. Tips? Syntes du forklart deg veldig bra her Jeg forstår utmerket hva du mener. Det jeg har streket under heter: økende lengde Hilsen frisør Endret 25. juni 2012 av La Papesse 2
Myosotis Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 25. juni 2012 Takk for svar alle sammen! Bra å høre at dere forstår hva jeg mener. Har sett mange som har håret klipt slik, så det kan vel ikke være så vanskelig å få til? Satser på at det går bra. Er ikke så redd for å få klipt av for mye egentlig, for jeg har så pass tykt/brusete hår. Vet ikke om jeg nødvendigvis vil ha V-form, men kanskje en halvspiss U-form? Og forresten... Er det ok å ha produkter i håret før jeg klippes, eller bør det helst være så "rent" som mulig? Håret mitt bruser så mye når det er nyvaska, så jeg liker å ha i en del hårserum og hårskum for å roe det ned.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #8 Skrevet 25. juni 2012 Jeg pleier å si at jeg vil klippe opp håret. Da får jeg håret i forskjellige lengder. Ingen som ikke har forstått det. Frisørene har også brukt samme ord tilbake til meg Anonym poster: 1e7ee071acf0973619f794dc41ec01d0 1
La Papesse Skrevet 25. juni 2012 #9 Skrevet 25. juni 2012 Som regel vasker frisøren håret først.. Men du kan jo komme uten produkter i håret (og vasket, men ikke vått) for da ser frisøren hvordan håret ditt er i naturlig tillstand. Det er en veldig fin ting, for det er en ting er at du sier det "bruser og krøller seg naturlig" en annen ting er å se akkurat DITT hår. Det er stor forskjell på krølling og brusing av hår Lykke til:) 1
Gjest Chillpill Skrevet 25. juni 2012 #10 Skrevet 25. juni 2012 Det hender jo også at du må betale for hårvasken (uten at de nødvendigvis sier fra på forhånd), så jeg foretrekker å komme med nyvasket hår uten produkter i det. Men det kommer jo litt an på når på dagen det er:). Du kan jo eventuelt spørre om det koster noe.
Cleopatra Skrevet 25. juni 2012 #11 Skrevet 25. juni 2012 Tror også noen kaller det for etasjeklipp hvis du skal klippe opp håret, og det er det mange som gjør
Gjest Loverdose Skrevet 25. juni 2012 #12 Skrevet 25. juni 2012 Høres ut som du ønsker å klippe håret i etasjer. Altså at håret øverst er en del kortere enn lengden på håret, med andre ord flere etasjer. Kan fint si til frisøren at du ønsker å klippe opp håret/klippe håret i etasjer. Å klippe opp håret gjør at det blir lettere å lage volum, har selv håret klipt i etasjer og kunne ikke tenkt meg jamn lengde på håret, er vanskeligere å stelle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå