Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk vite eksamensresultatet i dag og jeg er fly forbanna. Jeg har kun A'er og B'er etter 3 år med studier, og boom, der fikk jeg en D, noe jeg absolutt ikke forventet. Jeg var ikke fornøyd med oppgaven min, men tenkte at det skulle bli en C... og nå vil jeg gjerne be om begrunnelse på karakteren, men jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere meg...har nå prøvd å skrive flere ganger, men det høres så surt og bittert ut (noe jeg jo er, men kanskje ikke slik man skriver til eksamenskontoret :P ). Noen tips? Det kan jo selvsagt være at det stemmer, men jeg vil gjerne vite hva grunnlaget for karakteren er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan du ikke bare skrive "kand XXXX, NN, ønsker begrunnelse på karakter X i emne XXXX. Mvh NN"? :klo:

Det pleier jeg å gjøre, og det går fint (jeg ber alltid om begrunnelse, uansett :fnise:)!

Endret av cornflake_girl
Skrevet

Vet at på høyskolen der jeg går er det eget skjema for det.

AnonymBruker
Skrevet

Begrunnelse sender jeg til lærer med følgende tekst:

"Jeg vil ha en begrunnelse for karakteren min i på eksamen i fag xxx."

Da får jeg det, gjerne på mail i løpet av et døgn. Noen ganger mer utførlig enn andre.

Anonym poster: 7cc720b54e3ecdddb429e7615565b9aa

Skrevet

Sånn, da er det sendt...håper virkelig at det er feil, en D vil ødelegge hele snittet mitt :(

Skrevet

Hvis du har bare A og B på 3 års studier vil ikke en D ødelegge snittet ditt.

Skrevet

På UiO har de forskjellige fakultetene som regel egne skjema for begrunnelse og klage på karakter. Det står på emnesiden hvordan man går frem for slikt. Der finner man også frister, både for når man må ha sendt inn begrunnelse og klage, og konsekvensene av dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...