mariatherese Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Jeg er nå 18 år, og i de to siste årene har jeg slitt med uren hud. Har prøvd mye rart fra apoteket, blitt anbefalt basiron og diverse "vanlige" kremer, jeg har gått lenge uten sminke, og jeg har prøvd utallige merker og varer. Per nå bruker jeg decleor celansing water, md continous renewal serum, decleor night balm, md face and body scrub, md vit-a-plus masque og venter på decleor hydra floral emulsjon (fuktighetskrem). Jeg har kviser i stort sett hele ansiktet, ujevn hud, mange hudormer på nesa og får lett arr. Dette tærer på selvfølelsen. Saken er den at jeg skal til legen på onsdag, fordi jeg er særdeles allergisk mot pollen og trenger nye øyedråper, samt at jeg kanskje er kryssallergisk mot nøtter (hurra!). Tenkte at jeg i samme slengen kunne snakke med legen om min urene hud. Men, har det egentlig noe godt for seg? Hvilke erfaringer har dere? For hvis legen bare anbefaler meg basiron er det jo helt nytteløst. Dette vet jeg selvfølgelig ikke før jeg har vært hos legen, og jeg kommer til å ta opp dette med huden min. Likevel er jeg nysgjerrig på hvilke erfaringer dere har
Miah Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Jeg er 19, og har slitt med uren hud en deeeel lenger enn deg... ca. siden jeg var 13. Har prøvd alt fra Garnier til apotekvarer, til parfymerivarer og til produkter fra MD Formulations/Decleor/Matis/Dermalogica. Og det har ikke hjulpet. Jeg gikk til legen, hun ga meg en henvisning til hudlege. Ventetiden er LANG, ca. 3 måneder, er fortsatt en stund til jeg skal inn. Det kan være legen din "bare" gir deg en antibiotikakur eller noe i den duren, men kan også være han sender deg videre. Bare fortell at du har prøvd en drøss med forskjellige kremer, produkter, droppet sminke osv. Si at det tærer på selvtilliten og at du vil ha noe hjelp. Er en gigantisk tråd her inne om noe skikkelig sterke greier (roacctunane tror jeg det staves), du kan lese der. Uren hud er noe dritt, og noen ganger kan det virke som om man er den eneste på 18 som sliter med det. Tro meg, det er du ikke.
mariatherese Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2012 Takk for svar Roucctuane virker jo skummelt! Men en antibiotikakur, vil effekten vare selv når kuren er ferdig? Uren hud er ikke bare noe skikkelig dritt, men det er jammen meg dyrt!
terri Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 Jeg går på roaccutane, ikke skummelt i det hele tatt. I hovedsak er det bare knusktørre lepper jeg har som bivirkninger, etter 3 mnd på kuren. Begynt å se bedring, og gleder meg til resultatet! Jeg har slitt i over 7 år, og kastet vekk tusener på tusener av hudpleieprodukt som ikke virker. Det jeg hadde best effekt av var MD formulations, men jeg ble langt fra bra likevel.
Miah Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Takk for svar Roucctuane virker jo skummelt! Men en antibiotikakur, vil effekten vare selv når kuren er ferdig? Uren hud er ikke bare noe skikkelig dritt, men det er jammen meg dyrt! Hos noen varer det, hos andre gjør det ikke. Roaccutane virker utrolig skummelt, jeg vet. Tror de fleste kommer seg gjennom uten store bivirkninger, men de som sliter skriver kanskje litt mer om det enn de som ikke gjør det. Håper utrolig nok at jeg får begynne på den når jeg har time, har ikke time før slutten av september men... ja. Stikk til legen du, så ser du! Kan hende legen ikke synes problemene dine er så store, og kan hende han synes du trenger mer hjelp. Går nok fint! Leger er vant med alt, så litt uren hud er ikke farlig.
gohege Skrevet 25. juni 2012 #6 Skrevet 25. juni 2012 Jeg har akkurat fylt 17 og har hatt uren hud i "bare" to-tre år, noe som jeg synes var lenge nok til å gå til legen. Som mange andre av dere har jeg prøvd mange forskjellige "vidunder" produkter som ikke har hjulpet det grann. Min hud var normal/tørr og hadde mange vonde, dype kviser i kinn, panne og hake som likte seg veldig godt der de var, til min store irritasjon. Hos legen fikk jeg ikke tilbud om en roaccutane-kur, men fikk heller en krem kalt Aberela. Denne kremen inneholder blant annet A-vitaminsyre som skal hjelpe mot akne. Etter å ha prøvd ut denne kremen i 2 uker, har kvisene endelig begynt å gitt seg, og jeg håper at det går den riktige veien istedet for diverse tilbakefall :S. Håper du får hjelp hos legen din, de er vant med det meste. Og om det produktet du får ikke hjelper etter en til to måneder, så får du dra til legen en gang til og få noe annet, det sa legen min ihvertfall. Lykke til!
alibi Skrevet 25. juni 2012 #7 Skrevet 25. juni 2012 Jeg er selv 18 år og har slitt med samme problem. Jeg fikk tetralysal av min lege, og det har hjulpet meg kjempemasse! Er kvisefri så lenge jeg går på pillene, så de kan jeg virkelig anbefale!
terri Skrevet 25. juni 2012 #8 Skrevet 25. juni 2012 du får sjelden roaccutane før du har prøvd noen mildere preparat. Jeg hadde brukt både, aberela, skinoren, dalacin, tetracycllin før jeg fikk henvisning til hudlege, som skrev ut roaccutane. Hudlegen min sa jeg burde fått henvisning for lenge siden.. hvorfor gå å vere plaget med akne i årevis, viss man kan få hjelp? Å ha dårlig hud har påvirket selvtilliten min kraftig..
mariatherese Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2012 Ja tviler på at jeg får roccutane med en gang da Kanskje jeg får tetrysal, aberela eller noe sånt. Vi får se. Oppdaterer i morgen etter legeturen. Håper aberela hjelper for deg da, gohege.
mariatherese Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 27. juni 2012 Da har jeg vært til legen. Var til en nyutdannet sommervikar, og fikk skinoren. Nå skal jeg bruke det slavisk, og så får vi se hvor bra det blir på meg. Har allerede påført første smurning, og det sved ingenting. Men den gleden skal jeg ikke ta helt på forskudd. Noen som har erfaringer med skinoren?
mariatherese Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 28. juni 2012 Noen som har efaringer med skinoren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå