Gå til innhold

Jentene på sukker sine krav og ønsker

Anbefalte innlegg

Gjest Danny
Skrevet

De kravene som går igjen hos de aller fleste jenter er. Kravene er for meg veldig irrasjonelle og jeg sliter virkelig med å forstå hvorfor?

1

-Ambisiøs (mange av disse jentene har ikke noe særlig karriere eller lønn, de har ofte en ok utdannelse og en ok jobb. F.eks en bachelor i sykepleie eller lærer. Hvorfor skal de da kreve at mannen er så sabla ambisiøs når de har funnet seg et helt vanlig yrke selv?. Jeg har også en helt vanlig utdannelse og jobb, men ser ikke på meg selv som veldig ambisiøs. (Jeg er ingeniør det kan de fleste bli med litt innsats, men er ingen typisk karrierejeger). Det viktigste for meg er å ha en ok inntekt og liv.

Ergo jeg har ikke sjans fordi jeg ikke er ambisiøs nok, kvinnene selv er ikke ambisiøse men mennen må være det.Why?

2

Mannen må ha stort nettverk

Det er veldig viktig for de at mannen har et stort nettverk. Selv har jeg flytta mye rundt omkring og har ikke noe særlig nettverk ennå her jeg er nå. Nettverk er jo også noe man kan bygge opp på sikt. Jeg kunne vel egentlig heller ikke tenkt meg å ha et kjempestort nettverk. Et par venner har alltid fungert best for meg. (4-5 venner med bekjente er fint). Noe stort nettverk er ikke noe for meg.

-Ergo jeg har ikke sjans fordi jeg ikke har et stort nettverk og vil heller ikke ha det.

3

Stor reiselyst Joda, det er fint å reise. 1 gang i året, eller max 2 er fint. Jeg har ikke dårlig tid med å reise. Jeg har ikke noe behov for å se 50 land før jeg er 30. Kanskje jeg kan ta 1and hvert år. Det er for lite.

Jeg har ikke sjans fordi jeg ikke vil reise til 50 land før jeg er 30

4

Handymann som gjøre alt oppussingarbeid og vedlikehold Jeg er ikke sånn veldig glad i å gjøre den typen arbeid, jeg kan gjøre det om nødvendig men jeg foretrekker å bruke tiden på andre ting. Det er forøvrig svært få handymen i dagens samfunn, de blir færre og færre da stadig flere jobber i service yrker og ikke har de ferdighetene.

Ingen handymann ingen sjanse. Finnes ikke mange handymenn i Norge heller. Polakker som gjør de jobbene nå, og få norske handymenn.

5.Diskutere med mye motstand=krangle mye

De vil også ha mye motstand når de diskuterer og diskutere mye. D.v.s de vil krangle mye. Altså jeg kan godt diskutere, men jeg har ikke noe behov for å blåse meg veldig opp og krangle. Jeg kan diskutere når jeg finner noe intressant eller er uenig om noe. Men det er ikke noe viktig for meg å diskutere og få mye motstand, det er mye bedre om vi raskt klarer å bli enige.

Jeg vil diskutere for å finne løsninger, damene vil diskutere fordi de synes det er fett å krangle

Så kvinnen vil ha en handyman som kan gjøre alt praktisk for henne, han må pleie nettverket og være på jobb og tjene masse penger når hun ikke vil se han. Stor reiselyst og glad i og krangle er også litt sært og det går igjen. Masse kontrollfreak kjerringer, kanskje ikke så rart de er single da.

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ironiske er at selv de som oppfyller disse kravene sliter med å finne seg noen der ;-).

Tror du glatt kan se bort i fra alt dette. Er mange der som ser ut til å ende opp som evige single.

Anonym poster: 24d0a7001fca7b2cd1ceb5786dd0973c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gode nyheter for meg som treffer på alle punkter!

Anonym poster: d86e062a1148ac7ad55993ea833447b3

Skrevet

Jeg ga deg poeng jeg. Skal bli spennende og se om kvinnene kan ta litt selvkritikk her, men kjenner jeg dem rett så gjør dem nok ikke det. For jenter er det viktigste med typen at de kan skryte til venninnene sine skjønner du.

• Liker 7
Skrevet

Mener du at folk som blir sykepleiere eller lærere ikke er ambisiøse?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er innenfor stort sett alle krav som damene stiller, men får minimal respons på nett uansett.

Slik jeg opplever det kommer man ikke engang til den sjekklista hvis man ikke er blandt de ca. 10% kjekkeste.

Anonym poster: 703ef69a63c3c068c5f1973370a47e71

• Liker 1
Skrevet

Hmmm, jeg synes ikke den listen over krav var særlig bra, og jeg er vel mer lik deg på de punktene.

Men lurer på om ambisiøs ikke behøver å tolkes som at man ønsker en voldsom karriere, men mer at man har et mål om en viss utvikling personlig og faglig. Det behøver ikke bety flotte titler og mye penger. Tror jeg. Men her snakker jeg bare for egen del.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva om du kopierer det innlegget der og legger ut som profiltekst?? Da vet de hva de får med en gang. Kanskje treffer du på noen som liker den typen du er. :)

Jeg har en meget kort karriere på Sukker, og jeg har ikke lest jentene sine profiltekster (siden jeg er jente selv), så jeg aner ikke hva det står der. Men ambisiøs går igjen hos gutta og. Og som deg, jeg ser ikke helt viktigheten.

Den med stort nettverk; det vil jeg tro er en måte å si at man ikke vil at partnern skal være avhengig av en. At man kan finne på ting på hver sin kant, og at ikke hun (med sitt store nettverk) får dårlig sammvittighet hvis hun skal ut med jenten igjen, mens du sitter hjemme alene som vanlig.

For min del er den eneste dealbreakeren i de kravene der reiselysten. Jeg har en utrolig stor reiselyst, og du hadde nok blitt gal i hodet av å høre på meg mase om "skal vi ta en langhelg dit?", "hva med høstferie i asia?" osv...

Anonym poster: f51502b00478a8fdfc57212bead9c25b

AnonymBruker
Skrevet

Mye sannhet i dette, TS. + 1.

Anonym poster: b9a85bd881d4c9995114fbcb50567a85

Skrevet (endret)

De damene jeg har truffet/datet som har slike kakeoppskrifter på mannen på sukker har vært statusjegere og golddiggere til beinet. De vil ha en en enkel vei og helst ha sine eldre dager som en fin frue. Kjemi er ikke så viktig. De vil bare sørge for å bli gravide med deg i en fei slik at man ikke slipper av kroken. Selv har de ikke hatt en dritt å komme med. De vil bare ha godene mannen kan tilby.

Med ambisiøs mener de at du enten må ha en rakettkarriere som gir deg millioninntekt, fordi de selv ikke klarer dette, eller at du må arve mye penger.

Hun ene forsvant fordi hun synes jeg ikke arvet nok. Hadde jeg vært alenebarn kunne det fungert, men siden vi er fire søsken er det ikke særlig spennende. : /

Jish! Nei, jeg er sjeleglad for at jeg har funnet meg en oppegående og fantasisk dame som jeg har god kjemi sammen med og som ser forbi alt annet overfladisk. En som ikke bare forventer at jeg skal stå klar med åpen lommebok og spandere hele tiden. Per dags dato er jeg tross alt bare en student jeg også. Jeg har ikke mye å rutte med og kan ikke dra på dyre utenlandsreiser hele tiden eller shoppe vilt.

EDIT: Reiselyst er ikke så enorm her heller. En gang i året er greit om jeg har tid og anledning. Mer enn det orker jeg ikke. Dessuten har jeg hytter jeg er glad i å ferie på her i Norge.

Endret av Pene sko...
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1: karrierevalg trenger ikke si noe om hvor ambisiøs man er! ( det er forresten noe sånt som 50% av sykepleiere som har eller har planer om master eller annen videreutdannelse. Veldig mange som tarbdoktorgrad også! )

2: Hun synes vel at det viser til egenskaper som er viktig for at et forhold mellom henne og en potensiell kjæreste skal fungere.

Selv kunne jeg aldri vært sammen med en ,ed et veldig stort nettverk da det er en livsstil som ikke passer til min egen.

3: Det er vel viktig for henne å finne en kjæreste med felles interesse som henne, og en hun kan oppleve verden sammen med. Må være kjedelig om hun er mye ute å reiser mens kjæresten sitter hjemme. Syns du det høres ut som et forhold som vil funke i lengden?

4: Hvis det er noe som er viktig for henne så er vel det hennes valg?! Da er jo ikke du den rette for akkurat den jenta.. Er ikke det helt greit egentlig? Er uansett et krav som de fleste jenter kan se litt bort ifra hvis andre ting funker godt.

5: ja, da er vel det viktig for henne da! Jeg også elsker å diskutere... Alt fra politikk, småbarnsforeldre, evolusjon, den arabiske vår, jus, osv... Jeg er veldig engasjert, har mye tanker og meniger og jeg hadde faktisk mistrivdes og kjedet megi veeeldig i et forhold hvor man ikke ofte kan ha diskusjoner, helst med mye motstand om meningene er forskjellig. Man må selvfølgelig stå for det man sier og mener, og kunne begrunne eller dokumentere påstander ol..

Synes det er påfallende hvordan du legger ansvaret for din egen lykke over på jenter du ikke engang har møtt eller vet hva heter! Kanskje du heller burde sette deg noen krav selv. Du fremstår som veldig enkel og lite reflektert.

Anonym poster: dfcad7f4644e9540a717e2279be03f2e

• Liker 4
Skrevet

Jeg ga deg poeng jeg. Skal bli spennende og se om kvinnene kan ta litt selvkritikk her, men kjenner jeg dem rett så gjør dem nok ikke det. For jenter er det viktigste med typen at de kan skryte til venninnene sine skjønner du.

Ooouh, hardt ut igjen da, Waco!

Det kommer jo an på hvilken type kvinner som leser tråden det da - er jo dumt å ta selvkritikk for noe man ikke er.

Eller mener du at alle vi damer er sånn som jentene på Sukker? Det er jo nesten naivt søtt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verden skal vi ta selvkritikk for???

Tror det har rablet for dere jeg!

Dere har misforstått, og lever i feil tidsepoke hvis dere tror og mener at vi kvinner er her for å tilfredstille dere mannfolk! Vi har våre egne krav, og egenskaper vi foretrekker fremfor andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg - som mann - skriver at jeg ønsker meg ei litt ambisiøs dame, så tenker jeg mest på ei som inspirerer meg. Som ikke støtt går rundt og fnyser av alle de litt høytflyvende planene mine, men som oppmuntrer og lar seg inspirere selv også. For jeg synes det å gå etter de litt "store tingene" i livet er noe av det som gir det mening, og som gjør det interessant.

Men så har jeg alltid vært sånn da. Det er også noe med at når man har tatt en del utdannelse så får man et litt annet tankemønster, og det opplever jeg ofte at ikke er helt forenlig med tankemønsteret til de som ikke utdanner seg nevneverdig. Selvfølgelig i grove trekk dette, men det er generelt sett en sammenheng.

Det handler vel om å ville noe mer, og om å gjøre dette sammen.

Anonym poster: 703ef69a63c3c068c5f1973370a47e71

• Liker 4
Skrevet

Ooouh, hardt ut igjen da, Waco!

Det kommer jo an på hvilken type kvinner som leser tråden det da - er jo dumt å ta selvkritikk for noe man ikke er.

Eller mener du at alle vi damer er sånn som jentene på Sukker? Det er jo nesten naivt søtt!

Jeg tror sukkerprofiler på mange måter gjenspeiler det folk ønsker seg. Bare se på facebook profiler, de viser jo ikke menneskene sånn som de er, men slik man skulle ønske man var, - og det samme tror jeg vises på datingsider.

Kanskje ikke datingsider beviser hva man har, men den viser ihvertfall hva man ønsker seg.

Skrevet

Hva i all verden skal vi ta selvkritikk for???

Tror det har rablet for dere jeg!

Dere har misforstått, og lever i feil tidsepoke hvis dere tror og mener at vi kvinner er her for å tilfredstille dere mannfolk! Vi har våre egne krav, og egenskaper vi foretrekker fremfor andre.

Nå er det jo de kravene og de egenskapene dere har som trådstarter gjerne vil snakke litt løst og fast om.

Idag virker det som om kvinner ikke er helt fornøyde før de har fått barn med flere forskjellige.

Skrevet

Jeg tror sukkerprofiler på mange måter gjenspeiler det folk ønsker seg. Bare se på facebook profiler, de viser jo ikke menneskene sånn som de er, men slik man skulle ønske man var, - og det samme tror jeg vises på datingsider.

Kanskje ikke datingsider beviser hva man har, men den viser ihvertfall hva man ønsker seg.

Det gjenspeiler nok hva akkurat disse jentene ønsker seg, ja - men hva med alle oss andre?

Snakker de for oss også?

Faen, da blir jeg redd...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Idag virker det som om kvinner ikke er helt fornøyde før de har fått barn med flere forskjellige.

:eeeh::klaske:

Anonym poster: f51502b00478a8fdfc57212bead9c25b

• Liker 1
Skrevet

Det gjenspeiler nok hva akkurat disse jentene ønsker seg, ja - men hva med alle oss andre?

Snakker de for oss også?

Faen, da blir jeg redd...

Alle punktene TS skriver om er jo faktisk viktige for mange i dagens samfunn. Dvs at mange tror på at dette er viktig.

Mye kommer sikkert ifra dameblader etc., og konkurransen med naboer, slekt og "venner".

For ikke å snakke om all hjernevasking som foregår via media. Med andre ord reklame. Folk må som kjent forbruke som gale for at hjula i samfunnet skal gå rundt fort nok!

AnonymBruker
Skrevet

det ligner ikke mine ønsker. det jeg skrev var må kunne drepe edderkopper. tviler på det er vanskelig å oppfylle. har jo selvfølgelig andre krav men tar det når vi snakker litt mer.

og den edderkopp greia funka;P hahaha fant meg en kar som kunne det;p

Anonym poster: e47a478f39648555c6c7f9e4a1be9afb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...