AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Blæh, har seg sånn at jeg ikke finner noen ting jeg har lyst til å bli på høyskole eller universitet (har studiekompetanse). Gikk studiespesialisering, men angrer nå på at jeg ikke prøvde meg på restaurant-og matfag, med påbygg.. Har hørt at man kan gå som "lærling" i 4 år eller noe sånt, i stedet for 2, hvis man ikke har gått riktig vgs-studie? Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan bli baker eller konditor uten å gå vgs på nytt? Anonym poster: a31ee5caadcd7e440a9feba7755a0393 Anonym poster: feebde2ab9a318d2a9373f0d04afcbcf
Gjest babyfirefly91 Skrevet 26. juni 2012 #2 Skrevet 26. juni 2012 Blæh, har seg sånn at jeg ikke finner noen ting jeg har lyst til å bli på høyskole eller universitet (har studiekompetanse). Gikk studiespesialisering, men angrer nå på at jeg ikke prøvde meg på restaurant-og matfag, med påbygg.. Har hørt at man kan gå som "lærling" i 4 år eller noe sånt, i stedet for 2, hvis man ikke har gått riktig vgs-studie? Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan bli baker eller konditor uten å gå vgs på nytt? Anonym poster: a31ee5caadcd7e440a9feba7755a0393 Anonym poster: feebde2ab9a318d2a9373f0d04afcbcf Hvet ikke helt med konditor/baker men jeg kjenner folk som har tatt noe innen salg og service og elektriker og tømmer ved å gå 4år som lærling. du slipper ikke skole, da du må gå litt på skole 2 eller/og 3 året eller noe sånt... men det er betalt da men siden du har gått på skole kan det jo være du slipper, du har jo allerede hatt norsk,engelsk osv. tror det er når du er 21år så kan du bli hjelpearbeider innen noen yrker,det tar 4år men du får bedre startlønn en lærlinger. tror du må ringe konditorier å snakke med dem å se om de har en ledig "lærling" plass for så å ta kontakt med komunen du bor i eller noe. mer riktig info her : www.vilbli.no/4daction/WA_Artikkel/?Niva=V&Area=11&TP=28.01.12&Bok=013695&Artikkel=014629
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå