Vegg1 Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Har dyp kjærlighetssorg etter 4år med partnerskap. På grunn av dette klarer jeg ikke spise nesten noe. Gjennomsnittlig klarer jeg å karre meg opp til ca 800-1300 kcal om dagen men det er fordi jeg tvinger i meg. Drømmesituasjon sier kanskje boen, men Problemet mitt egentlig er at jeg hadde klart å gå opp 14kg fra anoreksi/bulimi, og fikk normal bmi, men har nå gått ned 6kg igjen. Jeg er sterkere enn spiseforstyrrelsen og er fast bestemt på å ikke falle tilbake fra den gode fremgangen jeg har hatt. Desutten liker jeg kroppen min sånn som den er nå og vil ikke bli skrøpelig og tynn igjen. Dere som har hatt kjærlighetssorg når kommer matlysten tilbake? Grunnet sf så funker det dårlig for meg å spise masse godteri/nøtter/olje/fett generelt, men har klart å spise masse av det jeg liker før dette og gikk opp i vekt. Hva burde jeg spise eller gjøre? Huff.. Er skikkelig rådvill, denne situasjonen er bare kaotisk for meg
Vegg1 Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #2 Skrevet 25. juni 2012 GLemte å si at nå bmien er på 18 igjen fra 20. TS
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Masse, masse, masse empati fra meg!! Har akkurat gått gjennom det samme, og gikk ned fem kilo, men er nå på vei oppover igjen. Jeg har aldri hatt spiseforstyrrelser, men jeg klarte ikke å spise - tvang maten ned men det var veldig vanskelig. Har ikke så mange gode råd annet enn at man får matlysten tilbake etterhvert... Jeg drakk mye sjokolademelk, det eneste jeg hadde lyst på egentlig. Tror jeg gikk 3 uker sånn og nå et par uker med bedre spising men fortsatt utrolig deppa. Anonym poster: 4fb1ae55782a8bd45a35080ac3c14262
Vegg1 Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2012 Tusen takk! Ja det er utrolig rart, det eneste som frister er brødskiver uten pålegg, knekkebrød, skinkeost. Plaine tørre ting. Blir kvalm av tanken på kjøtt for eks selv om jeg elsker alt med det å gjøre! Særlig typ middagsmåltider frister lite, og jeg som egentlig elsker søt frukt som jordbær vannmelon eple osv gjør meg kvalm. Er utrolig rart hvordan kroppen reagerer.. Bare lurer på når det går over, jeg kan ikke leve på brød i ukeshvis!? :cry:
Honeydew Skrevet 26. juni 2012 #5 Skrevet 26. juni 2012 Kanskje et litt ukonvensjonelt tips, men hva med å ta seg en tur i svømmehallen? Jeg synes svømming i seg selv gir god terapi, og du kan til og med la tårene renne om du vil det uten at folk legger merke til det. Etterpå føler jeg meg så utrolig harmonisk, og - SULTEN! Jeg vet at mange er enige i at man alltid blir sånn deilig trøtt og samtidig sulten av en tur i bassenget, så kanskje dette gjelder deg også? 3
Vegg1 Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2012 Å det var ikke så dum ide! Husker følelsen etter en hel dag i svømmehallen, sulten trøtt og glad! Det skal jeg søren meg gjøre, sover ikke mer en ca 3 timer per natt så jeg kommer jo til å være herlig trøtt og sliten etterpå! 1
Aranciata Skrevet 27. juni 2012 #8 Skrevet 27. juni 2012 (endret) Å det var ikke så dum ide! Husker følelsen etter en hel dag i svømmehallen, sulten trøtt og glad! Det skal jeg søren meg gjøre, sover ikke mer en ca 3 timer per natt så jeg kommer jo til å være herlig trøtt og sliten etterpå! God ide! Endret 27. juni 2012 av Aranciata
Sarianne Skrevet 27. juni 2012 #9 Skrevet 27. juni 2012 Uff da Føler med deg! Hva med å prøve sunne smoothies med frukt eller bær og ha proteintilskudd i?
Honeydew Skrevet 27. juni 2012 #10 Skrevet 27. juni 2012 Tusen takk, Honeydew Bare hyggelig, jeg håper det hjelper!
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #11 Skrevet 27. juni 2012 Å det var ikke så dum ide! Husker følelsen etter en hel dag i svømmehallen, sulten trøtt og glad! Det skal jeg søren meg gjøre, sover ikke mer en ca 3 timer per natt så jeg kommer jo til å være herlig trøtt og sliten etterpå! Jeg var AB nr. 1, og sliter også med å sove, og det er så vanskelig! Jeg trener og alt sånn for å bli sliten men når natten kommer blir jeg bare så utrolig trist og klarer ikke sove. Slitsomt. Anonym poster: 4fb1ae55782a8bd45a35080ac3c14262
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå