AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Vet ikke om dette er rett plass å poste tråden, men prøver likevel... Saken er den at jeg går på ferie mandag 2. juli. Skal jobbe hele denne uken, pluss at jeg har arbeid i helgen. Problemet er bare at jeg har hatt så store smerter i en arm den siste uken som har gått, jeg vet snart ikke min arme råd. Jeg har vært plaget med smerter tidligere,og har fått voltaren av legen tidligere som jeg skal ta ved behov. Føler ikke at dette hjelper. Sitter og vurderer om jeg skal ringe legen å be om en sykemelding ut uka, er redd jeg er helt kaputt når uka er omme, og er redd ferien skal gå fløyten pga smertene. Tenkte kansje en uke med avslapping før ferien ville gjøre godt. Men så er det det her med å sykemelde seg rett før ferien da... Er så redd noen skal tro jeg gjør det for å få lengre ferie, vi får bare 3 uker på sommeren, mot 4 uker tidligere somre... Hva ville du gjort? Er så redd jeg skal være bundet til huset i en uke, vet jo ikke hva mine kolleger ville sagt hvis de så meg ute i bygatene eller ute i hagen når jeg er sykemeldt... Kan legge til at jeg har en fysisk tung jobb, jobber på et sykehjem. Der vi desverre, som alle andre sykehjem, sliter med å få nok folk på jobb... Hva skal jeg gjøre, trenger råd. Er for øvrig 30 år og har ellers god helse... Anonym poster: 955e6c485e43d30d75eb6bf4983315f1
Gjest Miranda2011 Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Vet ikke om dette er rett plass å poste tråden, men prøver likevel... Saken er den at jeg går på ferie mandag 2. juli. Skal jobbe hele denne uken, pluss at jeg har arbeid i helgen. Problemet er bare at jeg har hatt så store smerter i en arm den siste uken som har gått, jeg vet snart ikke min arme råd. Jeg har vært plaget med smerter tidligere,og har fått voltaren av legen tidligere som jeg skal ta ved behov. Føler ikke at dette hjelper. Sitter og vurderer om jeg skal ringe legen å be om en sykemelding ut uka, er redd jeg er helt kaputt når uka er omme, og er redd ferien skal gå fløyten pga smertene. Tenkte kansje en uke med avslapping før ferien ville gjøre godt. Men så er det det her med å sykemelde seg rett før ferien da... Er så redd noen skal tro jeg gjør det for å få lengre ferie, vi får bare 3 uker på sommeren, mot 4 uker tidligere somre... Hva ville du gjort? Er så redd jeg skal være bundet til huset i en uke, vet jo ikke hva mine kolleger ville sagt hvis de så meg ute i bygatene eller ute i hagen når jeg er sykemeldt... Kan legge til at jeg har en fysisk tung jobb, jobber på et sykehjem. Der vi desverre, som alle andre sykehjem, sliter med å få nok folk på jobb... Hva skal jeg gjøre, trenger råd. Er for øvrig 30 år og har ellers god helse... Anonym poster: 955e6c485e43d30d75eb6bf4983315f1 Hvis du sykmelder deg pga smerter i en arm, kan du vel ikke jobbe i hagen? 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Hvis du sykmelder deg pga smerter i en arm, kan du vel ikke jobbe i hagen? Her er det ikke snakk om å jobbe i hagen, men å være ute i hagen. Spar deg for spydige svar. TS. Anonym poster: 955e6c485e43d30d75eb6bf4983315f1 1
Gjest alille Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 (endret) Ærlig talt, TS: Vær voksen og vurder helsa di. Hva andre skal tenke må du da ikke bry deg for mye om, du må vel selv kunne kjenne etter om du klarer å jobbe med den armen eller ikke, uavhengig av hva andre måtte mene? Typisk kvinner, de kunne jobbet seg til døde i frykt av hva andre måtte mene... Ta kontakt med legen så finner dere ut av det sammen. Hva andre måtte mene får være deres problem. Hvis du sykmelder deg pga smerter i en arm, kan du vel ikke jobbe i hagen? Ingen har sagt noe om å jobbe i hagen? Endret 25. juni 2012 av alille 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Jeg reagerer litt på at grunnen til at du vil sykmeldes er for å slappe av for å bli frisk til ferien. Men i prinsippet har det jo ingenting å si om det er uken før sommerferien - er man syk, så er man syk. Men da skal det være fordi du ikke kan jobbe, ikke fordi du vil bli frisk til ferien. Snakk med avdelingsleder om du kan omplasseres slik at du får avlastes litt. F.eks. unngå løft av beboerne, kun ta lette stell, etc. Men da bør de jo uansett få inn en ekstra, slik at det ikke blir så mye på de andre. Du får heller legge om ferien din slik at du får slappet av da. Anonym poster: 201f732c6cf3c4a3fdf53c50a7d89d40
Gjest Miranda2011 Skrevet 25. juni 2012 #6 Skrevet 25. juni 2012 Her er det ikke snakk om å jobbe i hagen, men å være ute i hagen. Spar deg for spydige svar. TS. Anonym poster: 955e6c485e43d30d75eb6bf4983315f1 Siden du nevnte å være ute i hagen, gikk jeg utifra at det var for å jobbe, om du er sykmeldt pga en arm har du jo lov til å være ute.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #7 Skrevet 25. juni 2012 Jeg synes alille har et godt poeng!!! Vi kvinner er så redde for å være i veien, bry andre, tenker over hva andre måtte mene, tolke og ønske av oss. Du er syk. Skulle du ikke gått i ferie neste uke, hadde du sykemeldt deg! Sykemeld deg nå, selv om det kanskje kan se ut osm en forlenget ferie! Synes også det er litt dumt at du sa du ville bli frisk til ferien, men jeg forstår deg godt, alle trenger pauser innimellom, og det er det ferien er ment for! Ferier er ikke for å leges fra sykdom! Anonym poster: 6db336c313abb96e95f7982909d563dd
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #8 Skrevet 25. juni 2012 Siden du ikke kan sykmelde deg selv, ville jeg tatt en tur til legen og latt h*n vurdere det. Anonym poster: 1f8b9e9e148485fa468a21777fa6be93 2
kalinka85 Skrevet 25. juni 2012 #9 Skrevet 25. juni 2012 Jeg reagerer litt på at grunnen til at du vil sykmeldes er for å slappe av for å bli frisk til ferien. Men i prinsippet har det jo ingenting å si om det er uken før sommerferien - er man syk, så er man syk. Men da skal det være fordi du ikke kan jobbe, ikke fordi du vil bli frisk til ferien. Snakk med avdelingsleder om du kan omplasseres slik at du får avlastes litt. F.eks. unngå løft av beboerne, kun ta lette stell, etc. Men da bør de jo uansett få inn en ekstra, slik at det ikke blir så mye på de andre. Du får heller legge om ferien din slik at du får slappet av da. Anonym poster: 201f732c6cf3c4a3fdf53c50a7d89d40 TS kan faktisk få utsatt deler av ferien sin hvis hun blir sykemeldt i minumum 6 virkedager i ferien. Er ikke slik at ferien skal ødelegges av sykdom. JEG reagerer på at du skriver at hun skal sykemelde seg fordi hun er syk og ikke for å bli frisk til ferien. Så TS skulle heller slitt gjennom ukevis, så kom ferien, og så skulle kansje flere dager/uker av den bli ødelagt av sykdom? Gå til legen TS å få sykemelding hvis det trenges. Du har krav på å være frisk i ferien. Blir du sykemeldt i ferien kan du få tilbake disse dagene senere, bare skjekk i ferieloven. Jeg ville sykemeldt meg tvert. Jeg ville ikke ødelagt meg siste uken før ferien for å tilfredstille sjefen og kollegene, for deretter å ødelegge familie-ferien vi alle har sett fram til i månedsvis.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #10 Skrevet 25. juni 2012 For å besvare spørsmålet ditt er det ikke akseptert at du sykmelder deg før ferien, nei, men det er akseptert at legen sykmelder deg pga. sykdom. Ta en tur til legen og forklar smertene, så får han/hun avgjøre om du er arbeidsdyktig eller ikke. Har du senebetennelse eller lignende er sykmeldingsårsak dersom du jobber med tunge stell etc. Eventuelt ta en samtale med sjefen din og forklar at du står i fare for å bli sykmeldt, og hør om de har noen muligheter til å tilrettelegge slik at du kan stå i jobb. Anonym poster: a07aa6e68e8b0f640ba4198b785209bf
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #11 Skrevet 25. juni 2012 TS kan faktisk få utsatt deler av ferien sin hvis hun blir sykemeldt i minumum 6 virkedager i ferien. Er ikke slik at ferien skal ødelegges av sykdom. JEG reagerer på at du skriver at hun skal sykemelde seg fordi hun er syk og ikke for å bli frisk til ferien. Så TS skulle heller slitt gjennom ukevis, så kom ferien, og så skulle kansje flere dager/uker av den bli ødelagt av sykdom? Gå til legen TS å få sykemelding hvis det trenges. Du har krav på å være frisk i ferien. Blir du sykemeldt i ferien kan du få tilbake disse dagene senere, bare skjekk i ferieloven. Jeg ville sykemeldt meg tvert. Jeg ville ikke ødelagt meg siste uken før ferien for å tilfredstille sjefen og kollegene, for deretter å ødelegge familie-ferien vi alle har sett fram til i månedsvis. Blir en sykmeldt i ferien har en rett på å få utsett ferie, opp til sjefen da når det kan bli Anonym poster: cae682f0757e5f9acb5c349909fd2d82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå