Gå til innhold

overdrevent, eller normal omtanke?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg blir litt i tvil.. jeg har en god kjæreste som er verdens snillste, men problemet er at han er så sjalu på meg! jeg er livredd for å gå utmed, redd for at noen i det hele tatt skal sepå meg,for da eksploderer han! vi skal reise til syden til sommeren, og jeg gruer meg rett og slett, redd for at noen skal legge hånd på meg eller røre meg eller flørte med meg, han klikker fullstendig da! han tåler ikke at andre gutter skal røre meg eller se på meg på en annerledes måte. er det mulig å være så sjalu? jeg kan jo ikke bli hjemme, hva er meningen med forholdet når vi ikke kan gå ut i lag? er det kjærlighet som er grunnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skremmende..Kjæresten din er sykelig sjalu...Kom deg vekk er mitt råd.. Og det snarest! Ellers kommer du til å leve i ett helvete!

Lykke til!

Skrevet
Skremmende..Kjæresten din er sykelig sjalu...Kom deg vekk er mitt råd.. Og det snarest! Ellers kommer du til å leve i ett helvete!

Lykke til!

Helt enig... det har ingenting med kjærlighet å gjøre, det er ikke engang noe å tenke over, livet ditt blir et helvete om du fortsetter. Harde ord ja... men sanne... Lykke til!

Skrevet

Istedet for kjærlighet ville jeg sagt eiesjuk.

Har vært sammen med en sjalu type som ble mistenksom bare jeg nikket til min mors mannlige bekjente (!). Kastet bort noe tid på den fyren, gitt.

Skrevet

Må nok si meg enig med de andre, ja... dessverre. Det er vondt når det er sånn.

Skrevet

Det finnes sikkert hjelp å få for "usunn" sjalusi. Men han må da være klar for det selv, som med alt annet. Om han ikke innser at dette er et problem og vil ha hjelp, så kom deg vekk fortest mulig.. Det blir verre, og ikke bedre!

Lykke til! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Herregud fyren er jo skikkelig sykelig sjalu jo. Enig med de andre her.

Ta deg en prat med han og forklar han hvordan du opplever dette og at slik oppførsel ikke er normalt.l

Hadde det vært meg hadde jeg gitt beskjed om at hvis han ikke skjerper seg, så hadde jeg ikke orket å tilbringe livet med han.

Det handler jo om gjensidig respekt og tillit.

Gjest Anonymous
Skrevet

men.... uff ja harde ord.. men jeg elsker han jo! og jeg er sjalu selv også, men er av lav selvtillitt og lager ikke bråk og oppstyr på åpen gate forann andre!

har snakket med han om det, han sierat selvfølgelig skal han ikke lage noe unødvendig bråk om det ikke ifnnes grunn, han sier at ingen annen gutt skal få røre jenta hans, og er jo litt enig? er dere ikke? er det ok for kjæresten din at en annen fremmed gutter legger håndpå deg forann typen din når dere går hånd i hånd?

må snu saken litt, vil jo ikke gå fra han etter 8 år!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Det er ikke hans jobb å si i fra til de guttene som legger hånd på deg. Men faktisk din jobb, og klarer ikke du å si i fra er du kanskje ikke klar for noe forhold selv.

Nei det er ikke normalt at fyren reagerer som han gjør, for han eier ikke deg. Det er som sagt du som må gi de beskjed om at de skal fjerne seg og ikke han.

kanskje du har gjort noe som gjør at han er så sjalu? Eller har dere lav selvtillitt etter 8 år begge to?

Merkelig at en orker å være i et forhold der tryggheten mangler. Men men det er selvfølgelig opp til hver og en, men jeg hadde aldri orket det.

Gjest lenevene
Skrevet
er det ok for kjæresten din at en annen fremmed gutter legger håndpå deg  forann typen din når dere går hånd i hånd?

Må si at akkurat dette skjønte jeg ikke? Nøyaktig hva mener du med "legge hånd på"? Et vennlig klapp på skulderen? Håndhilse? Eller hva?

Uansett, så er det jo ikke "din skyld" om en mann tar på deg?!!??

Og det trenger ikke bety noe - når jeg tenker meg om hender det rett som det er at en mann kanskje legger en førende hånd på ryggen min f.eks hvis vi skal inn en dør, eller at en arbeidskollega dulter meg i skuldra eller armen eller ryggen av en eller annen grunn.

Synes du skal tenke alvorlig på om du vil ha en mann som blir sint på DEG for at ANDRE menn kaster et blikk på deg! Det er da ikke din skyld vel? (såfremt du ikke blotta puppen da :sjarmor: )

Gjest Anonymous
Skrevet

neinei... ser nå at dere har misforstått det er ikke meg han blir sint poå..for all del ikke! det er den personen som ev røre meg!

og med legge hånd på mener jeg, om en gutt kommer bort tar meg rundt livet eller holder meg rundt livet tar tak ihånda mi og skal føre meg inn en butikk feks.. et klapp å skulderen eller håndhils er jo normal omgang da... men la oss si en er i syden, ofte hender det at de guttene som jobber der skal dra deg inn i butikken sin for å selge, vært mange ganger offer for at de da bruker slebrige knep for å få meg med inn, og mange ganger har de tatt tak i hånda mi, og leid meg inn.. andre ganger kommer de og legger armen rundt liv eller nakken og fører meg inn... ville kjæresten din ha godtatt dette om det skjedde rett forann øynene på deg? eller ville han ha konfrentert eller sendt et stygt blikk til den personen som gjorde det?

Skrevet
ville kjæresten din ha godtatt dette om det skjedde rett forann øynene på deg? eller ville han ha konfrentert eller sendt et stygt blikk til den personen som gjorde det?

Han ville latt meg ordne opp selv fordi han vet jeg klarer å si i fra. Dessuten hadde han bare blitt stolt over at andre syntes jeg var tiltrekkende.

Gjest Anonymous
Skrevet
ville kjæresten din ha godtatt dette om det skjedde rett forann øynene på deg? eller ville han ha konfrentert eller sendt et stygt blikk til den personen som gjorde det?

han ville ikke ha rukket å gjøre noe som helst før jeg hadde revet meg løs selv..

la meg leie inne i en butikk av en vilt fremmed mann?

la en "sydenselger" ha hånden om livet mitt?

NEI TAKK!

Gjest Ethereal
Skrevet

ALTSÅ: for å ha det HELT klart! DU bestemmer over DIN kropp, og lar vel ikke villt fremmede berøre deg? Dessuten er ikke folk i "Syden" så sleske som man vil ha det til...

Gjest Anonymous
Skrevet

Her tar mange unge mennesker feil! Dette er ikke oppførsel som er utslag av kjærlighet! Dette er rene skjære eiertrangen!!!!!!!!!!!!!!

Og et behov for å kontrollere deg! Ikke fordi han er mer glad i deg enn det du er i han, men kun fordi han ER sånn. Derfor har han et problem.

Kom deg bort fra han du! Det er mitt soleklare råd til deg.

Dette kan i verste fall ende med forferdelse!!!!!!!!!!!

Kom deg bort!

Skrevet

sjalusi er ikke kjærlighet,tror det bunner i at han er usikker på seg selv og kanskje er han litt eiesyk?

han burde være stolt av at andre synes du er tiltrekkende.

så lenge du ikke legger deg ut i flørt med andre foran øynene hans så har han ikke grunn til å reagere slik.

snakk med han om det,dere må prøve å bygge opp trygghet i forholdet å kanskje du kan hjelpe ham å bli tryggere på seg selv også?

man er to i ett forhold,og forholdet er ikke sterkere enn det svakeste ledd.

Skrevet

Enig med de andre. Enten må han skjerpe seg, ellers må du avslutte forholdet. Dette er alvorlig. Han kan da ikke gå rundt som en vulkan på bristepunktet støtt og stadig- da er han ikke verdens beste og snilleste..

Også viktig det med at DU setter grenser for din kropp, ikke han. Hvis en fremmed legger hånden rundt livet ditt eller nakken din, eller tar deg i hånden er det du som evt. skal gjøre noe med det. Hvis du ikke drar en grense men lar det skje selv om du synes det er over streken - da er du veik og må øve deg litt! Han kan evt. trå støttende til med størrelse/flertall HVIS du ber om det. Hvis den andre er umulig innpåsliten. Men heller ikke da med sinne, kun bestemt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er enig med de andre, hos han er d nok dessverre mer eietrang enn kjærlighet!!!

men har dere vært sammen i 8 år?

Da har du vel opplevd større bekymringer enn en sydentur vel :roll: ???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...