Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om artikler som dette?

http://beforeitsnews.com/story/2301/051/Giant_Crystal_Pyramid_Discovered_In_Bermuda_Triangle.html

(kort fortalt: Bermuda-triangelet, krystallpyramide, voldsomme krefter...)

Noen jeg kjenner (som jeg ikke kan unngå å omgås) er veldig opptatt av slike ting (og småfolket, healing, krystaller, klarsynthet, engler, ånder som de snakker med i huset sitt osv...). Nå har en av disse sendt meg denne artikkelen som "interessant lesing - verden er utrolig!". Jeg har lyst til å skrike til personen "Er du helt idiot???!!", men min gode oppdragelse gjør at jeg isteden stapper begge hendene i munnen og i forholdsvis anstendige former forsøker å argumentere mot galskapen. Nå kjenner jeg at jeg er i ferd med å resignere.

Og kanskje jeg bare er forutinntatt pga all tidligere idioti jeg føler kommer fra denne kanten. Finnes det virkelig en krystall-pyramide? For meg ser dette ut som fake, fake og fake...

?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hahah.

Trikset er nok å oppføre seg som om de skulle hatt en annen religion enn deg. Overfladisk høflig, men ikke entusiastisk.

Og du kan fint si ifra om at du ikke er enig. Du kan sikkert si ifra om at du ikke er gira på fler linker også?

• Liker 1
Skrevet

Hver gang noen kommer sånne påstander til meg så spør jeg etter fysiske beviser. Det holder ikke med en obskur tekst oversatt av en smågal professor.

Joda Bimini-veien ser menneske-skapt ut, men man har ikke sett noen verktøy-merker. Eller annen arkeologi i området.

Ja det hadde vert kult med ett hemmelig rom under Føniksen i Egypt som er stappa til randen av tekster fra Atlantis, men jeg vil se de undersøkelsene som viser det rommet.

Og Bermuda triangelet er ett av verdens mest traffikerte havområder. At noen båter av og til blir borte der er like rart som at en båt forsvinner noe som helst annet sted. Og ja det er merkelig at man av og til ikke finner vrakrester, men det er ett STORT område.

• Liker 1
Gjest Svampebob1
Skrevet

http://beforeitsnews.com/story/2301/051/Giant_Crystal_Pyramid_Discovered_In_Bermuda_Triangle.html

Og kanskje jeg bare er forutinntatt pga all tidligere idioti jeg føler kommer fra denne kanten. Finnes det virkelig en krystall-pyramide? For meg ser dette ut som fake, fake og fake...

?

Synes slikt er ganske interessant jeg :-).

Er mye vi ikke kan og vet og mysterier som dette, Loch Ness o.l. interesserte meg veldig da jeg var tenåring.

Ellers tror jeg at alt har en vitenskapelig forklaring.

Vet du forresten at Einstein brukte intuisjon for å komme frem til blant annet relativitetsteorien? Han var jo som kjent svak på matematikk og måtte få hjelp til å bevise dette matematisk.

"Science without religion is lame. Religion without science is blind" - Albert Einstein

;-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes slikt er ganske interessant jeg :-).

Er mye vi ikke kan og vet og mysterier som dette, Loch Ness o.l. interesserte meg veldig da jeg var tenåring.

Ellers tror jeg at alt har en vitenskapelig forklaring.

Da burde du også skjønne at "det er mye vi ikke vet" er det mest meningsløse utsagnet noensinne når noen diskuterer temaer som det i artikkelen nevnt ovenfor. Skal man holde alle muligheter åpne og aldri være kritisk mot noe fordi man aldfri er 100% sikker, så ville vitenskapen stagnert.

Vet du forresten at Einstein brukte intuisjon for å komme frem til blant annet relativitetsteorien? Han var jo som kjent svak på matematikk og måtte få hjelp til å bevise dette matematisk.

Visste du at det meste av "utrolige" utsagn du hører om Einstein i nettdiskusjoner er myter eller funnet på? Einstein fikk toppkarakterer i fysikk og matte (men var dårlig i mange andre fag).

Det stemmer at han hadde en egen måte å resonnere på, noe han bl.a. lærte under utdannelsen, men å kalle dette for intuisjon blir litt som å kalle smarttelefonen min for en gressklipper. De har noe til felles, men er liksom ikke den samme greia. (og med det mener jeg selvfølgelig ikke at man ikek kan få god hjelp av intuisjon, kreativitet og "magefølelsen" i et vitenskaplig arbeid - tvert i mot er dette svært viktige og nødvendige forutsetninger for å klare å tenke nytt. Men du kommer ikke noe sted uten en grunnleggende forståelse for fysikk og matematikk.)

men hva hadde dette med krystallpyramider å gjøre egentlig?

Anonym poster: 7baa938396809e4822323015ff31f571

• Liker 6
Skrevet

Noen jeg kjenner (som jeg ikke kan unngå å omgås) er veldig opptatt av slike ting (og småfolket, healing, krystaller, klarsynthet, engler, ånder som de snakker med i huset sitt osv...). Nå har en av disse sendt meg denne artikkelen som "interessant lesing - verden er utrolig!". Jeg har lyst til å skrike til personen "Er du helt idiot???!!", men min gode oppdragelse gjør at jeg isteden stapper begge hendene i munnen og i forholdsvis anstendige former forsøker å argumentere mot galskapen. Nå kjenner jeg at jeg er i ferd med å resignere.

?

Bull, bull og mere bull.

Det beste man kan gjøre med de som er virkelig innbarka er å ha minst mulig med dem å gjøre. Prøver du å argumentere med dem, vil du bare slite deg ut.

Noen er bare beyond redning uansett.

En diskusjon man dog bør og skal ta med de innbarka, er når de begynner å spre antivaksinepropaganda. Det er en av de få gangene en diskusjon konkret står om liv.

• Liker 2
Gjest O___o
Skrevet

Jeg synes det er slitsomt å diskutere f.eks livssyn med svært kristne.

Hvis jeg sier " Jeg tror ikke noe på Gud og jeg tror ikke på himmelen. Jeg synes det er fint å vite at jeg dør når jeg dør og er ferdig med det.

Og får tilbake" GUD SKAL TILGI DEG! JEG SKAL BE FOR DEG! OG DU KOMMER TIL Å BYTTE MENING NÅR DU KJENNER GUDS KJÆRLIGHET - OG OM DU IKKE GJØR DET, SÅ ELSKER GUD DEG UANSETT "

:kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

OG OM DU IKKE GJØR DET, SÅ ELSKER GUD DEG UANSETT,

ELSKER DEG SÅ HØYT AT HAN LAR DEG DØ, FOR SÅ Å SENDE DEG TIL HELVETE OG LAR DEG PINES I ALL EVIGHET

Dette sier selvsagt ikke kristne, men det er dette de tror... Fantastisk.

Anonym poster: f3fc4bf4d06a00d1c8bf8565384abf62

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker jeg leste noe i et vitenskapelig magasin at det var flere steder på jorden med noe de kalte "åpne" energifelt, og en av disse energifeltene lå i bermudatriangelet, var noen km fra kysten til miami eller noe sånt, og at de mente det fante flere slike energifelt som kunne "ødelegge" eller suge elektrisitet, metall ol.

MEN så har vi de andre, som mener at disse energifeltene er åpninger i jorda der jordfolket(de som da bodde på atlantis men som forsvant sporløst fra jorda, eller rettere sagt inn i jorda....)bor. Og jordfolket reiser rundt for å advare oss andre vanlige borgere om hva vi er i ferd med å gjøre, for det hører jo til i sagnet om atlantis at disse menneskene også ødela for seg selv, men at de var en høyere intelligens. Dette jordfolket samarbeider med ledere fra spennende planet med merkelig navn, og disse lederne reiser også for å se til oss, eller noe sånt...

Men det er mange ting man funderer over her i verden, pyramidenes posisjon, stonehenge, statuene på Rapa Nui osv, og om noen vil lage historier så la dem, men man ALDRI se ort ra at det kan være noe sannhet i det. Hvis man leser litt om det, kan man få seg noen a-ha opplevelser, men hold dere da til bøker og fakta, ikke youtube og wikipedia-fakta.

Skrevet

Å diskutere med de alternative er fullstendig utmattende.

Jeg må innrømme at jeg blir veldig fasinert, men mest sliten. Tror jeg ikke, er jeg lukket og ureflektert. Stiller jeg (for meg) logiske spørsmål, får jeg svar om krystallers energi og paralelle sfærer og jeg vet ikke hva, og gjerne også argumenter som "sånne greier og sånn, vettu". Etterhvert klarer jeg rett og slett ikke å argumentere, for det blir for abstrakt og usammenhengende det hele, så jeg henger ikke med og ligger til slutt utmattet i fosterstilling i en krok og sikler...

;)

Dette med Einstein og mattekunnskapene hans er nok en seiglivet myte, ja. Han hadde faktisk utmerkete mattekunnskaper, og lå flere år foran sine jevnaldrende. I hvert fall i følge dokumentarprogrammet som jeg hørte på for noen måneder siden (P2?). (Ser en anonym bruker også tilbakeviser dette, måtte bare kommentere jeg også).

Skrevet

Syns slike ting er spennende jeg :)

Men jeg vet at mye er fake og svada...akkurat som en skikkelig god sci-fi film...spennende, underholdende, man lever seg inn i det, men man vet at det bare er en film

AnonymBruker
Skrevet

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2959107.ece Forskerne har funnet ut av hva det er med Bermuda-triangelet ;) Naturlig forklaring.

Blir feil å si at de har funnet ut av det, for det er ingen som har bevist noe ennå. Men at gasshydrater er en naturlig og ganske sannsynlig forklaring, det er jeg enig i :)

Anonym poster: 371dea650a514a3093aea512e68fe259

Gjest Svampebob1
Skrevet

Da burde du også skjønne at "det er mye vi ikke vet" er det mest meningsløse utsagnet noensinne når noen diskuterer temaer som det i artikkelen nevnt ovenfor. Skal man holde alle muligheter åpne og aldri være kritisk mot noe fordi man aldfri er 100% sikker, så ville vitenskapen stagnert.

Jepp. Har aldri sagt jeg ikke er kritisk. Tok du det som argument du eller?

Visste du at det meste av "utrolige" utsagn du hører om Einstein i nettdiskusjoner er myter eller funnet på? Einstein fikk toppkarakterer i fysikk og matte (men var dårlig i mange andre fag).

Mener nå å huske at jeg lærte på skolen at han var elendig i matte jeg. Har du noe som backer opp det du sier her eller er det bare et utsagn?

Det stemmer at han hadde en egen måte å resonnere på, noe han bl.a. lærte under utdannelsen, men å kalle dette for intuisjon blir litt som å kalle smarttelefonen min for en gressklipper. De har noe til felles, men er liksom ikke den samme greia. (og med det mener jeg selvfølgelig ikke at man ikek kan få god hjelp av intuisjon, kreativitet og "magefølelsen" i et vitenskaplig arbeid - tvert i mot er dette svært viktige og nødvendige forutsetninger for å klare å tenke nytt. Men du kommer ikke noe sted uten en grunnleggende forståelse for fysikk og matematikk.)

Anonym poster: 7baa938396809e4822323015ff31f571

Vet du egentlig hvordan intuisjon defineres av vitenskapen?

Søk det opp på Wikipedia, så kanskje du lærer noe. Intuisjon er ikke noe hokus-pokus. Det er en funksjon i høyre hjernehalvdel som fungerer som oppslagsverk i underbevisstheten og sansene våre. Så når du vet at noe er riktig (eller ikke), men ikke klarer å forklare det nærmere, så er det intuisjonen din som gjør jobben sin. Det betyr ikke at du ikke skal sjekke fakta fordet, for det er veldig greit å være bevisst på hva man gjør.

men hva hadde dette med krystallpyramider å gjøre egentlig?

Ikke annet enn at kanskje ting ikke er så svart-hvitt som man skal ha det til.

Der en eller annen fanatisk alternativ person og en ihuga kyniker står og krangler om hva som er rett og galt, så pleier de som regel å ha litt rett begge to.

Som regel er de mer opptatt av å høre seg selv enn den andre ;-).

Gjest Svampebob1
Skrevet

Dette med Einstein og mattekunnskapene hans er nok en seiglivet myte, ja. Han hadde faktisk utmerkete mattekunnskaper, og lå flere år foran sine jevnaldrende. I hvert fall i følge dokumentarprogrammet som jeg hørte på for noen måneder siden (P2?). (Ser en anonym bruker også tilbakeviser dette, måtte bare kommentere jeg også).

Ok.

Men sjekket fakta på det nå og ser at dere har rett rundt det med matte. Det står på Wikipedia.

Men det står også følgende:

Einstein's physical intuition led him to note that Planck's oscillator energies had an incorrect zero point. He modified Planck's hypothesis by stating that the lowest energy state of an oscillator is equal to 1⁄2hf, to half the energy spacing between levels. This argument, which was made in 1913 in collaboration with Otto Stern, was based on the thermodynamics of a diatomic molecule which can split apart into two free atoms.

--

http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein

Det jeg vet er at han brukte musikk som drivkraft for å få i gang intuisjonen og de kreative egenskapene sine for å komme frem til dette.

Jeg er nok langt i fra noe geni selv, men det er samme måten jeg har jobbet på for å få nye ideer til hvordan jeg skal løse utfordringer rundt det å drive firma.

AnonymBruker
Skrevet

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2959107.ece Forskerne har funnet ut av hva det er med Bermuda-triangelet ;) Naturlig forklaring.

Spørsmålet er om det "er noe" med Bermuda-trianglet i det hele tatt.

On April, 09 1975, Mary Margaret Fuller, editor of Fate magazine, took it upon herself to write Lloyd's of London to see what type of statistics they had compiled on insurance payoffs incurred in the mysterious region.

According to Lloyd's Records, 428 vessels have been reported missing throughout the world since 1955, and it may interest you to know that our intelligence service can find no evidence to support the claim that the Bermuda Triangle has more losses than elsewhere. This finding is upheld by the United States Coastguard whose computer based records of casualties in the Atlantic go back to 1958.

http://www.spartechsoftware.com/dimensions/places/BermudaTriangle.htm

Anonym poster: 416ee16de9f6853cf7b79f353c8cdf98

Skrevet

Jeg husker jeg leste noe i et vitenskapelig magasin at det var flere steder på jorden med noe de kalte "åpne" energifelt, og en av disse energifeltene lå i bermudatriangelet, var noen km fra kysten til miami eller noe sånt, og at de mente det fante flere slike energifelt som kunne "ødelegge" eller suge elektrisitet, metall ol.

Om det der er hentet fra ett vitenskapelig magasin, kan det ikke ha vært av den særlig seriøse sorten.

Energifeltene man snakker om, er nok ment å hinte til "magnetiske stormer", noe man vanligvis kaller nordlys. Ett ordentlig kraftig utbrudd på sola, kan nok forstyrre kompass, selv nede ved de breddegradene Bermuda Triangelet befinner seg.

Men uansett, man vil se det (nordlys så langt sør blir lagt merke til), og man vil vite om at en slik solstorm kommer, minimum 24timer før den treffer.

Spørsmålet er om det "er noe" med Bermuda-trianglet i det hele tatt.

http://www.spartechsoftware.com/dimensions/places/BermudaTriangle.htm

:Nikke:

Har man på forhånd bestemt seg for at i dette området er det noe "mystisk" på gang, kan man straks bare finne den fineste kurven, og la cherrypickingen begynne. :sjenert:

Skrevet (endret)

Blir feil å si at de har funnet ut av det, for det er ingen som har bevist noe ennå. Men at gasshydrater er en naturlig og ganske sannsynlig forklaring, det er jeg enig i :) Anonym poster: 371dea650a514a3093aea512e68fe259

Spørsmålet er om det "er noe" med Bermuda-trianglet i det hele tatt.http://www.spartechsoftware.com/dimensions/places/BermudaTriangle.htm Anonym poster: 416ee16de9f6853cf7b79f353c8cdf98

Monaghan og hans team fant høye konsentrasjoner av metanhydrater og rester etter gamle metanutslippsområder i det berømte triangelet.

Metanen ligger vanligvis frosset i bergartene på havets bunn, men når den med jevne mellomrom slipper løs, skapes det en metanboble som utvider seg eksplosivt mens den farer mot havoverflaten.

Endret av Evilposelos
AnonymBruker
Skrevet

Monaghan og hans team fant høye konsentrasjoner av metanhydrater og rester etter gamle metanutslippsområder i det berømte triangelet.

Vel og bra, men dette ser altså ikke ut til å ha noe å si for antall ulykker i området.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...