AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Hvor finner jeg en kalorikalkulator som regner ut hvor mange kalorier kroppen trenger for å opprettholde sin vekt osv.? Jeg skal ned i vekt, og noterer hvor mange kalorier jeg spiser. Men jeg må vel vite hvor mange kalorier jeg bør kutte ut for å kunne gå ned i vekt. Leste en plass at et minus på 7000 kalorier pr. uke for å gå ned 1 kg. i uka. Jeg trener 5-6 ganger i uka også. Anonym poster: bf93bbf83c21deda816a6c3a24109a6f
Gjest Swipper Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 (endret) http://slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php Her kan du regne ut ditt forbruk. http://www.kostplanlegger.no/pages/kalkulatorer/ Her finner du ut hvor mye du trenger for å gå opp/ned i vekt. Edit: Siste link må du trykke på kalorikalkulator i stedenfor BMI. Endret 25. juni 2012 av Swipper
Berit Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Men det kommer ikke bare an på kaloriene, det kommer også an på type kalorier. Noe mat forbrennes hurtigere enn annen type mat, selv om de har samme innhold av kalorier.
Gjest Swipper Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 Men det kommer ikke bare an på kaloriene, det kommer også an på type kalorier. Noe mat forbrennes hurtigere enn annen type mat, selv om de har samme innhold av kalorier. Ja, hjelper ikke om alle kaloriene kommer fra frossen pizza. Det beste er sunn og variert kost uansett om man skal opp/ned eller beholde vekten sin.
Berit Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Ja, hjelper ikke om alle kaloriene kommer fra frossen pizza. Det beste er sunn og variert kost uansett om man skal opp/ned eller beholde vekten sin. Ja, veldig vesentlig og viktig å huske på. Mange som ikke tenker på det når de skal slanke seg. Jeg mener det riktigste er å tenke på å spise et sunt og riktig kosthold, også unne seg det man liker så godt, men i små mengder, og ikke så ofte. Aldri spise seg mer enn mett, vanligvis gjøre det til en vane å stoppe og spise før man blir veldig mett, det holder å bli litt mett/fornøyd. Trene litt, bevege seg mye. Spise regelmessig og til faste måltider. Ikke spise så sent, og ikke på natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå