Gå til innhold

Invitasjoner! NÅR?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser av andre innlegg her, at man sender ut invitasjoner flere mnd før bryllupet! Selv har vi tenkt å gjøre dette ca. 2 mnd før.. Dvs i slutten av mars, siden vi gifter oss 29. mai! Begynte å tenke på om dette kanskje er altfor sent??? Når sender dere andre ut invitasjonene i forhold til bryllupsdatoen`? Hvor lang svarfrist har de? I forhold til bryllupsdatoen?

Takker for svar :-)

Penelene

Brud 29. mai 2004

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gifter meg samme dag som deg. Våre invitasjoner er klare, og jeg har allerede delt ut til min forlover og hennes familie, samt fotografen (som er en kompis) I dag sendes de som skal til utlandet, samt de til min manns familie som skal på gathering her om tre uker (invitasjonen dit ligger med bryllupsinvitasjonen)

Hovedbunken sendes Valentines day.....

Vi har svarfrist 21. april, som er den dagen vi offisiellt ble kjærester.

Skrevet

Når du bør sende innbydelsen kommer vel ann på flere ting. Feks, er alle gjestene informert om datoen på forhånd er det jo ikke så hast, da har de vel satt av dagen allerde skulle man tro.... Hvis de ikke er informert på forhånd får du tenke litt på "hva slags folk" gjestene dine er.. Er de av typen som har mange jern i ilden og alltid gjør ting i helgene? Eller er de fleste av den stille og rolige typen som mest sitter hjemme? Jeg vet i alle fall med meg selv at vi ofte har planer for helger som er to måneder fram i tid, så skal du invitere meg lønner det seg å være tidlig ute ;)

Svarfristen kommer jo også ann på flere ting, når må dere feks. si i fra til de som lager maten hvor mange dere blir? Eller skal dere lage mat selv? Når må dere i så fall vite eksakt tall for å handle inn og planlegge resten?

Det er alltid noen som er treige til å svare selv om de får en frist, så det lønner seg i alle fall å sette fristen til noen dager før den dagen der MÅ vite det!

Skrevet
Når du bør sende innbydelsen kommer vel ann på flere ting. Feks, er alle gjestene informert om datoen på forhånd er det jo ikke så hast, da har de vel satt av dagen allerde skulle man tro.... Hvis de ikke er informert på forhånd får du tenke litt på "hva slags folk" gjestene dine er.. Er de av typen som har mange jern i ilden og alltid gjør ting i helgene? Eller er de fleste av den stille og rolige typen som mest sitter hjemme? Jeg vet i alle fall med meg selv at vi ofte har planer for helger som er to måneder fram i tid, så skal du invitere meg lønner det seg å være tidlig ute ;)

Svarfristen kommer jo også ann på flere ting, når må dere feks. si i fra til de som lager maten hvor mange dere blir? Eller skal dere lage mat selv? Når må dere i så fall vite eksakt tall for å handle inn og planlegge resten?

Det er alltid noen som er treige til å svare selv om de får en frist, så det lønner seg i alle fall å sette fristen til noen dager før den dagen der MÅ vite det!

Takk! Her kom du med mange "vekkere" :D

Skrevet

Vi gifter oss 12. juni, kommer til å sende invitasjoner i slutten av mars med svarfrist ca.15 mai..

Skrevet

I tillegg bør man tenke på om det er noen av gjestene som kommer langveis fra. Da krever det jo litt mer planlegging fra deres side, og også kanskje litt sparing av penger...

Vi sendte ut våre innbydelser rundt påske-tider (rett etter påske tror jeg) og vi giftet oss i august. Men nå hadde vi mange gjester som måtte dra et stykke også.

Skrevet

Gifter oss også samme dato..Vi sender de ut i helga og su 29mars.

Skrevet

Gifter oss 26. juni. Sender invittene ut i beg. av mars, med s.u 1. mai

Skrevet

Vi gifter oss 6 aug. og sender ut invitasjonene før påske. Mange planlegger ferie og vi vil jo at flest mulig skal ha muligheten til å komme :D

Skrevet

Vi skal sende de ut før juli, og skal gifte oss i okt/nov. En del må reise litt, dessuten er mange på ferie når de sendes ut og da er det greit med romslig svarfrist.

Kjenner noen som sendte ut 2 mnd i forveien, enda de skulle gifte seg midt i sommerferien. 1/3 takket nei pga andre ferieplaner, mange rakk ikke svarfristen pga var på ferie når invitasjonen kom med kort frist.

Skrevet

Vi sendte dem ut for en uke siden og gifter oss i april!

Skrevet

Vi sender ut litt over to måneder før. De fleste bor i Oslo, alle vet datoen og det er ikke i ferien.

Skrevet

Siden vi ikke skal til alters før 7. august, og dette er etter sommeren, skal vi sende de ut i slutten av april tenker jeg. SU er 1. juni.

Skrevet

Lille lotte, 7 august er det MANGE som er på sommerferie!!

Skrevet

Eh ja, derfor sender vi ut invitasjonene så tidlig - det var liksom det jeg prøvde å si da. Dårlig humør i dag eller, Jens????

Skrevet

Vi sender ut innbydelsene 3 mnd (muligens noen dager mer) før bryllupet. Vi skal gifte oss midt på sommeren så en trenger kanskje litt lenger tid å bestemme seg da. Dessuten har vi ganske mange gjester som kommer langveis fra.

Vi setter su til en måned før bryllupet...

Skrevet

Vi gifter oss 19. juni og sender ut innbydelsene på sambos bursdag neste uke. Dette fordi grådig mange gjester kommer langveis fra og jeg synes det er snilt å gi de beskjed så lang tid i forveien at det fortsatt finnes billigbilletter igjen på fly.

Vi har s.u. 15. april. Ganske tidlig, men satt slik fordi det er er mye som skal ordnes når vi vet hvor mange gjester vi blir og jeg skal reise mye i jobben i mai, så da blir det ikke mye tid til planlegging, trur eg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...