Gå til innhold

plagsomt problem

Fremhevede innlegg

Gjest bare meg
Skrevet

Den siste måneden har jeg fått et plagsomt problem, nemlig svetting om natta! Gar aldri vært plaget med dette før, ikke om dagen heller, men nå, den siste måneden harjeg våknet omtrent hver morgen dyvåt av svette! Dette begynner å bli slitsot, jeg må stå opp en ekstra halvtime før bare for å dusje om morgenen. Til og med samboeren min legger merke til det og undrer seg. Det er ekkelt, og jeg må bytte sengetøy nesten hver natt. :roll: Har en litt spesiell lukt også, litt eddik aktig. æsj :kvalm:

Noen som har noen idèer/tips til meg? Vil ikke bruke Yerka, Huden min tåler den ikke.

Kan forresten legge til at jeg ikke har byttet livsstil på noen måte, spiser ikke annerledes, og har normal temperatur på soverommet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alder har en del å si. Om du enten er i pubertetsalder eller overgangsalder.

Er du gravid? Kan ha noe med det å gjøre også.

Har samme problem jeg også, men jeg går på medisiner som har den bivirkningen en stund. Går du på noen medisiner? I så fall kan det være årsaken.

Skrevet

Selv har jeg også opplevd dette en og annen gang. Som oftest har dette vært knyttet til de første dagene i mensen, men jeg har også vært plaget med dette dersom jeg har hatt en litt vel stresset periode.

Min bror gikk til lege med samme problem, og han ble grundig undersøkt, men uten særlige resultater. I hans tilfelle skyldes det antakelig også stress knyttet til mye ansvar og jobbing.

Fortsetter dette over lengre tid så ville jeg kontaktet lege.

Hilsen Ella

Gjest bare meg igjen
Skrevet

Jeg er nok ikke gravid (hmm, tror jeg skal kjøpe meg en test jeg) Er 20, og er ferdig med pub. Mulig det kan være stress, har en slitsom og aktiv jobb + at jeg er på møter nesten hver kveld. Hvis det ikke gir seg i løpet av uka, ringer jeg legen og spør. Takk for raske svar folkens, bare legg inn flere innlegg hvis dere har noen ideer utenom det som har blitt sagt.

Skrevet

Hmm... da er det nok stress, ja.

Om det ikke bedrer seg, så får du ringe legen om en stund. I mellomtiden får du ta deg en god dusj før du legger deg og smøre deg inne med fuktighetskrem. Deretter bytter du ut dyna di med en som er litt tynnere. Luft godt før du legger deg. Ikke sov med undertøy som er syntetisk. Bomull er fint. Eller du kan sove naken. Det er best.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...